le
door lenss151 Dec 24, 2012 om 19:17
Huishouden & energie

Lekke kelder

beste mensen mijn kelderkast is lek is betegeld wand en vloer maar als het regend dan zweet het regen water er door heen.
Nu is mijn vraag kun je als de kelder droog is er dakleer in branden en zal dit in de toekomst blijven zitten wie heeft daar ervaring mee graag uw reactie.

884 3 Rapporteer

poltol
door poltol - Dec 24, 2012 om 23:34
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Niet doen.

Of u ventileerd onvoldoende, en als er al een echt probleem is dan komt het van buiten.
Vroeger werden keldermuren buiten in de bouwput afgesmeerd met speciale specie en dan in de scheepsteer gezet.

Maar de laatste dagen heeft het flink geregend en is het waterpijl, en dus ook het grondwaterpijl, heel erg gestegen.
En daardoor kan de muur naar binnen gaan zweten.
Het vocht kan namelijk niet weg gewerkt worden in de grond buiten.

Succes, poltol

tijger1
door tijger1 - Dec 25, 2012 om 00:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een kelderkast ventileren zal moeilijk gaan. Als het grondwaterpeil stijgt, dan kan het gaan doorlekken. Spullen van de vloer omhoog zetten en wachten op drogere tijden. Er zit niets anders op.

dearagain
door dearagain - Dec 25, 2012 om 19:55
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*zoek een specialist-aannemer en vraag om advies en een offerte

*wat jij wil, zal het probleem zeker niet oplossen