as
door assie109 Mar 12, 2014 om 23:40
Huishouden & energie

Levertijd meubilair

Ik heb 2e kerstdag een koopovereenkomst getekend mbt aankoop meubilair. Op mijn aankoopbon staat dat de levertijd +/- 8 weken is. Het si nu 12 wkn geleden en heb de winkel al meerdere malen gebeld waar mijn meubels blijven. en telkens is het volgende week, mevrouw. Nu belde ik vorige week vrijdag en mevr van de winkel zou de leverancier bellen..Zij belde mij later terug dat de leverancier nog niet had gereageerd en dat zij mij vandaag 13 mrt zou terugbellen dan zou zij weten wanneer mij meubels geleverd worden. Ik heb helaas niets vernomen van mevrouw en begin het een beetje zat te worden. Kan ik de overeenkomst kosteloos beƫindigen?? In de kleine letters staat dat ik dan 30% vd aankoopsom zou moeten betalen..Maar zij blijven in gebreken..

1558 18 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 13, 2014 om 00:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Omdat u geen exacte leverdatum heeft gekregen, kunt u nog niet ontbinden. U zult het bedrijf een ingebrekestelling moeten sturen, u geeft zelf een levertermijn aan en als ze dan nog niet leveren, kunt u de overeenkomst ontbinden.

klik HIER voor een voorbeeldbrief, kies voor optie 2
Stuur de ingebrekestelling per aangetekende brief en tevens per mail.

U zou het bedrijf bijv nog 2 of 3 weken kunnen geven om alsnog de meubels te leveren..

Wordt er binnen de door u gestelde termijn nog niets geleverd, dan stuurt u een brief met optie 3.

Ik hoop van harte dat u niets heeft aanbetaald.

zoekster
door zoekster - Mar 13, 2014 om 00:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Verander uw wachtwoord van deze site.

zoekster
door zoekster - Mar 13, 2014 om 08:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nog even ter verduidelijking, als de verkoper nog steeds niet levert binnen de door u gestelde termijn, dan kunt u kosteloos de overeenkomst ontbinden. Die 30 % geldt alleen als u de overeenkomst zou willen ontbinden terwijl de verkoper zich wel aan de gestelde termijn houdt. Nu zit u in een grijs gebied, waarin u de verkoper nog een kans moet geven om de meubels te leveren.

ja
door jans2 - Mar 13, 2014 om 09:32
311 Antwoorden / 4 Vragen

Hoe weet u al op 12 maart dat er 13 maart niet teruggebeld is?

as
door assie109 - Mar 13, 2014 om 09:49
9 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie..Ik heb hiet zkr iets aan..
Ik ga ze zkr een ultimatum stellen mbt de aankoop..
Hoop dat er dan ook een beetje beweging in de zaak komt..

as
door assie109 - Mar 13, 2014 om 09:53
9 Antwoorden / 1 Vragen

En jans2 vergissen in in datum is menselijk.. En mbt mijn verhaal totaal niet relevant.. Mijn scherp opgemerkt.

as
door assie109 - Mar 13, 2014 om 09:55
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou op woensdag teruggebeld worden..en sorry even vergist in de datum...ik had per abuis de 13e in mijn verhaal gezet.

tenormin
door tenormin - Mar 13, 2014 om 16:33
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=assie109 schreef op donderdag 13 mrt 2014, 09:55]Ik zou op woensdag teruggebeld worden.. en sorry even vergist in de datum...ik had per abuis de 13e in mijn verhaal gezet.

En, bent u gisteren/vandaag teruggebeld? Maar los daarvan, die winkelmevrouw heeft natuurlijk wel gelijk als ze met een toeleverancier te maken hebben. Als daar de levering niet los komt, tja, dan zitten zij ook in een spagaat. Dit in zijn algemeenheid. Heb geen idee waar u gekocht hebt en ik hoop van harte dat het niet (weer) zo'n prijsvechter is, want daar komen vaak problemen van.

as
door assie109 - Mar 13, 2014 om 16:59
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb vandaag wederom gebeld maar mevr werkt alleen op wo en vrijdag..Mr die ik aan de telefoon kreeg zou mij vandaag nog terugbellen omdat hij op het moment dat ik belde in de winkel stond. Maar wederom niks vernomen.. :-(
En ik snap echt wel dat zij afhankelijk zijn van een leverancier..Maar ik denk dat het wel zo netjes is om de klant op de hoogte te houden..en als ik als klant meerdere malen bel, zou ook op zn minst toch een antwoord willen krijgen op mijn vragen. Nu is mij al een aantal keren beloofd terug te bellen. Maar dit word gewoon niet gedaan...Het betreft trouwens hoer het bedrijf Bankstellencentrum...Ik heb mijn meubels in Ridderkerk besteld maar de levering verloopt via Vlaardingen..

as
door assie109 - Mar 13, 2014 om 17:01
9 Antwoorden / 1 Vragen

Hoer in de een na laatste zin moet uiteraard hier zijn ...

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Mar 13, 2014 om 17:20
174 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou uw wachtwoord veranderen. Men kan namelijk inloggen in uw account. "t is maar dat u het weet.

as
door assie109 - Mar 13, 2014 om 17:22
9 Antwoorden / 1 Vragen

Oke bedankt...even kijken hoe ik dat moet doen :-)

zoekster
door zoekster - Mar 13, 2014 om 17:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ga naar 'mijn profiel' daar ziet u links aan de zijkant 'profiel wijzigen'.

Daar klikt u op en dan komt u op een pagina waar u 2 keer het nieuwe wachtwoord moet invoeren.

Dan scrollt u helemaal naar onderen en klikt u op 'verzend'.

as
door assie109 - Mar 13, 2014 om 17:31
9 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel ;-)

as
door assie109 - Mar 13, 2014 om 17:34
9 Antwoorden / 1 Vragen

Wachtwoord is veranderd !! Dank voor de info..

zoekster
door zoekster - Mar 13, 2014 om 17:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=assie109 schreef op donderdag 13 mrt 2014, 17:34]Wachtwoord is veranderd !! Dank voor de info..
Graag gedaan ;-)

tenormin
door tenormin - Mar 13, 2014 om 17:52
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zie nog steeds hetzelfde wachtwoord. ;-) Maar vond wat oude info bij Tros Radar over de zaak waar u hebt gekocht. KLIK. Maar misschien zijn ze beter geworden, dat weet ik niet.

as
door assie109 - Mar 13, 2014 om 18:08
9 Antwoorden / 1 Vragen

Oke bedankt....maar van die berichten word je niet vrolijk..ik hoop echt dat mijn zaak zsm afgehandeld kan worden. Heb dit nog nooit aan de hand gehad... :-(