ma
door marian1975 Jun 6, 2011 om 13:23
Huishouden & energie

Maden in de palstic bak container

ik wilde net mijn plastic in de container gooien liepen er allemaal maden uit [echt heel veel] de bak wordt pas as donderdag geleegd heeft iemand een tip om ze te doden?? en er voor te zorgen dat het niet meer gebeurd!!

ik wil niet het plastic eruithalen en de bak dan schoon spuiten......!!
is er misschien iets wat ik er over heen kan gooien???

bedankt alvast voor jullie antwoord

4866 5 Rapporteer

ma
door mardien - Jun 8, 2011 om 01:44
26 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Marian, ik begrijp dat je al die maden maar niets vindt. Je kunt gewoon de bak open doen en al de vogeltjes ze lekker laten opeten. Haha, grapje.
Meid, er zijn allerlei spuitbussen, die echt slecht zijn voor het milieu, maar vooruit probeer ze maar. Hoe kan je dit voorkomen! Gewoon regelmatig je bak in de zomer schoonmaken, zeker wanneer de temperaturen erg hoog zijn. En wat belangrijk is, de maden komen op vlees af. Dus geen vlees of zo in de bak gooien.
Ik zelf zet mijn bak zo koel mogelijk, onder een boom of in de schuur, dan staat hij niet zo te bakken en dan laat ik de klep open (ventilatie). Ik gooi etensresten of vlees ook nooit zomaar in de bak maar in de plastic zak of zo en dan nog goed dichtgeknoopt. Verder ervoor zorgdragen dat wanneer het echt heet wordt, je bak iedere week wordt geleegd. Vergeet je dat of ga je met vakantie, laat de buren dat dan doen of breng zelf je zak naar de gemeentedump.
Mardien

nb
door nbw - Jun 8, 2011 om 02:23
521 Antwoorden / 24 Vragen

Oe wat erg en oe wat vies. Maden wil niemand. Zelfs in topfilms worden ze als absolute pest gebruikt als je biefstuk over het aanrecht gaat lopen. En nog erger is dat ze kunnen bijten en ernstige ziektes meedragen. Hoeveel spookbeelden wil je.

Begrijp de angst wel maar maden kun je zien en zijn te verzuipen. Je moest eens weten hoeveel onzichtbare beestjes op en van ons leven. Miljarden exemplaren per vierkante centimeter.

börgemeister
door börgemeister - Jun 8, 2011 om 03:07
506 Antwoorden / 25 Vragen

Chloor misschien?!

De plastic of kunststofcontainer is met dit weer een broedplaats voor het kweken van (on)gedierte (o.a. mieren).

Een recycleerbaarcontainerzak gebruiken in de container om uw container schoon te houden mits dit verkrijgbaar is?

pino123
door pino123 - Jun 8, 2011 om 08:44
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik maak mijn bak ook altijd met chloor schoon. Daarnaast gebruik ik altijd afsluitbare vuilniszakken zodat het afval niet los in de bak komt te liggen. Verder niet zo vol proppen dat de deksel van de container open kan staan.

kriekra
door kriekra - Jun 8, 2011 om 13:12
204 Antwoorden / 64 Vragen

Als je chloor rechstreeks over de maden gooit, ze wel dood zullen gaan. Maar beter is om de bak gewoon grondig schoon te maken. Het is helaas wel een rotklusje. Jammer genoeg hoor je over containerreinigingsbedrijven geen positieve verhalen, een bedrijf dat het goed doet en afspraken nakomt zou een gat in de markt zijn...........