1bernadette
door 1bernadette Nov 26, 2011 om 13:38
Huishouden & energie

Marmeren vloer per ongeluk geschuurd

In onze schoonmaakwoede zijn we, tegel voor tegel, onze marmeren vloer (beige, Bollicino Classico), niet glanzend maar halfmat, gaan schoonmaken met een klein kunststof pannensponsje. Dit was in het schemerdonker. De volgende morgen zijn we ons rot geschrokken van de plekken waar we zo goed ons best hebben gedaan.

Wie weet hoe we dit zelf kunnen oplossen?

3632 9 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Nov 26, 2011 om 14:30
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Goed idee van henson. Je kunt ook googelen naar marmeren vloeren, natuursteen, onderhoud van marmer, uw marmerweer als nieuw, etc.

Zwemmer

tenormin
door tenormin - Nov 26, 2011 om 15:30
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zwemmer schreef op zaterdag 26 nov 2011, 14:30]Goed idee van henson. Je kunt ook googelen naar marmeren vloeren, natuursteen, onderhoud van marmer, uw marmerweer als nieuw, etc.

Zwemmer

Off topic: is je vraag gelukt met antwoord Freya? Ik bak er n.l. geen hout van!

zwemmer
door zwemmer - Nov 26, 2011 om 16:14
2638 Antwoorden / 35 Vragen

@tenormin, Waar heb je het over???? Het is aan te bevelen om je vraag bij het juiste topic te plaatsen.

Zwemmer

tenormin
door tenormin - Nov 26, 2011 om 16:39
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zwemmer schreef op zaterdag 26 nov 2011, 16:14]@tenormin, Waar heb je het over???? Het is aan te bevelen om je vraag bij het juiste topic te plaatsen.

Zwemmer
zat op verkeerd item, blij dat u nooit fouten maakt, houden zo. Vooral de empathie die er uit klinkt.

henson
door henson - Nov 26, 2011 om 22:57
338 Antwoorden / 36 Vragen

Ga eens langs de vakman voor een professioneel advies, dus bijv. naar een bedrijf dat grafstenen e.d. maakt. Klink misschien een beetje vreemd, maar dat zijn de mensen die dagelijks met marmer werken en dus weten hoe je ermee moet omgaan.
Misschien kunnen ze zelfs vloer voor je behandelen. Altijd goedkoper dan een nieuwe vloer, lijkt mij.

1bernadette
door 1bernadette - Nov 26, 2011 om 23:01
13 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=henson schreef op zaterdag 26 nov 2011, 14:24]Ga eens langs de vakman voor een professioneel advies, dus bijv. naar een bedrijf dat grafstenen e.d. maakt. Klink misschien een beetje vreemd, maar dat zijn de mensen die dagelijks met marmer werken en dus weten hoe je ermee moet omgaan.
Misschien kunnen ze zelfs vloer voor je behandelen. Altijd goedkoper dan een nieuwe vloer, lijkt mij.

Dank je wel. Natuurlijk hebben wij daar aan gedacht en ga ik maandag contact met iemand opnemen, maar nu zit het weekend er nog tussen en hoopten we dat iemand, die zoiets eerder heeft meegemaakt, met een reactie zou komen.

Hartelijk bedankt!
Bernadette

ca
door carry58 - Nov 29, 2011 om 00:18
7 Antwoorden / 1 Vragen

er bestaat van hc een product dat matte vlekken in marmer weer glanzend maakt.
bij mij werkt het op die plekken perfect, maar om er een hele vloer mee te doen................
laatste (dure) redmiddel is de vloer weer laten polijsten.
succes.

1bernadette
door 1bernadette - Nov 29, 2011 om 09:40
13 Antwoorden / 12 Vragen

Toeval bestaat niet: via via ken ik iemand, die een grafsteenbedrijf had. Hij gaat ons verder helpen (we mogen een machine lenen waarmee we de vloer kunnen gaan bewerken). Na 22 jaar krijgen we dan - nog vóór het nieuwe jaar - een mooie vloer terug.

Allemaal bedankt en fijne dagen!
Bernadette

dr
door drummer28 - Jun 18, 2012 om 23:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

[Het plaatsen van links van commerciële of promotionele aard is niet toegestaan - de redactie.]