diandra
door diandra Oct 17, 2021 om 12:17
Huishouden & energie

Nieuwe huurder laat op zich wachten

Op 13 oktober kreeg ik mail van de nieuwe huurder dat onze woning van hun gaat worden.
Echter woont deze nog in het buitenland en kan misschien pas half november naar NL komen om te komen kijken.
Wij krijgen de sleutel op 2 december.
Ben ik verplicht zolang te wachten ?
Ik wil ook graag zekerheid en weten waar ik aan toe ben, ik slaap hier door nog maar 4 uurtjes per nacht, hier ga ik aan onder door voordat we onze sleutel mogen ontvangen.
Straks zijn we in 2 huizen bezig.

1838 7 Rapporteer

ma
door marnix1 - Oct 17, 2021 om 12:24
256 Antwoorden / 22 Vragen

Waarop moet u wachten?

Waar is onzekerheid over? of nieuwe huurder het huis wel wil?
lijkt me probleem van verhuurder toch?

diandra
door diandra Oct 17, 2021 om 12:31
32 Antwoorden / 24 Vragen

Ik laat 95% gratis achter (rolgordijnen, laminaat en veel meer) als ze het toch niet willen hebben moet alles terug in originele staat. Dat redden wij niet in 1 of 2 weken met onze gezondheid.
Dus ik wil gewoon weten of ik verplicht ben zolang te wachten voordat ze komen kijken.

ma
door marnix1 Oct 17, 2021 om 12:42
256 Antwoorden / 22 Vragen

ik begrijp het.

misschien kunt u foto's opsturen naar nieuwe huurders?

me
door mein33 Oct 17, 2021 om 12:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

En als ze het niet willen of er niet voor willen betalen, wat dan ??

Ja
door JannieBoe Oct 17, 2021 om 15:49
124 Antwoorden / Vragen

Ik heb een goede ervaring met de suggestie van Marnix1; via mail contact opgenomen met nieuwe huurders die nog in Canada verbleven en al mailende een soepele overdracht kunnen regelen en ook nog een aardige vergoeding voor overname afgesproken. Gewoon proberen, doen!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 17, 2021 om 12:48
2079 Antwoorden / Vragen

U kunt de sleutel inleveren bij de verhuurder, sterker u moet die sleutel zelfs inleveren bij de verhuurder op de dag dat u niet langer de huurder bent.

Gr
door Grunn1 Oct 17, 2021 om 13:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Lees nogmaals de vraag eens goed want daar gaat het niet over.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 17, 2021 om 13:46
2079 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk gaat het daar wel over. Er bestaat geen recht op het kunnen overdragen van spullen aan een volgende bewoner, dus als die niet berijkbaar of beschikbaar is moet TS met de verhuurder praten waar hij sowieso de sleutel in moet leveren en de woning aan op moet leveren.

Gr
door Grunn1 Oct 17, 2021 om 14:32
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Lees de vraag eens goed want daar gaat het niet over maar goed lezen is en blijft moeilijk.
Het is ts duidelijk waar en wanneer hij de sleutel moet inleveren.

me
door mein33 - Oct 17, 2021 om 12:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U heeft met een nieuwe huurder niets van doen, maar alleen maar met de verhuurder van de woning waarin u nu woont en waaruit u vetrekt.
U kunt gewoon uw huur opzeggen en vertrekken/verhuizen uiterlijk op de datum welke u met de verhuurder heeft afgesproken en op die dag moet u ook bij de verhuurder de sleutel inleveren.

De verhuurder doet maar zaken met de nieuwe huurder, daar hoeft u zich geen enkele zorg om te maken.

Gr
door Grunn1 Oct 17, 2021 om 13:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Maar ts moet wel de woninge leeg en schoon opleveren en dat wil ts nou net niet

me
door mein33 Oct 17, 2021 om 18:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ahá, er is sprake van (gratis) overname.
Dan kan je op de nieuwe huurder gaan zitten wachten, huur betalen voor die periode en als de nieuwe huurder de overname niet wil, dan kun je alsnog de boel er uithalen en alsnog schoon opleveren en dat duurt ook weer.
En war gaat de nieuwe huurder dan wonen en wie betaald de huur tijdens het ontruimen ?
Leeg maken en sleutel op tijd inleveren, zou ik zeggen.

Gr
door Grunn1 - Oct 17, 2021 om 13:36
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als het goed is komt de verhuurder na het opzeggen van de huur langs en maakt een lijst met u op wat u met verwijderen/aanpassen.
Als er geen nieuwe huurder is moet u gewoon alles in die staat achterlaten die de verhuurder in zijn algemene voorwaarden heeft staan, dus waarschijnlijk leeg en schoon.
U hoeft niet te wachten u kunt daar gelijk mee beginnen en dan heeft u er ook geen zorgen over.
Als nieuwe huurders iets willen overnemen is dat mooi meegenomen maar geen plicht u bent daarentegen wel verplicht om de woninge leeg en schoon achter te laten.

getty
door getty - Oct 17, 2021 om 15:03
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dan maar gewoon  leeg en schoon opleveren

het is niet anders.

panter22
door panter22 - Oct 17, 2021 om 16:32
6599 Antwoorden / Vragen

Je krijgt op 2 december de sleutel van je nieuwe woning. Wanneer ben je van plan te verhuizen?
Tot de verhuizing woon je nog in je oude woning en betaal je dubbele huur.
De verhuurder beslist of je spullen aan de volgende huurder mag laten overnemen.
Als het goed is, dan heb je een overnameformulier van de verhuurder gekregen die jullie en de nieuwe huurder  moeten ondertekenen.
Overname van gordijnen en laminaat zal meestal geen problemen geven als de volgende huurder die wil overnemen,
Maar als jullie zonder toestemming van de verhuurder aan het verbouwen zijn geslagen, dan mag de volgende huurder dit niet overnemen. Mogelijk geeft de verhuurder alsnog toestemming, of je moet alles verwijderen.
Dus vraag nu al vast aan de verhuurder als er zaken zijn waarover je twijfelt.
Half november, dus ruim voordat jullie de sleutel krijgen, kan de nieuwe huurder komen kijken.
De spullen verwijderen kan pas als jullie verhuisd zijn, Of wou je nu al het laminaat verwijderen en op een kale vloer gaan wonen?
Als je nu al slapeloze nachten hebt en er onderdoor gaat, dat wordt dan wat als je echt moet beginnen.
Je mag nog blij zijn dat je met een slechte gezondheid een huis kunt opknappen.
Huur een klusjesman in voor het verwijderen van de spullen en het schoonmaken van het oude huis, als het je allemaal te veel is.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 18, 2021 om 10:37
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Bij lezen al jou  reacties + mede  forum leden;

Als ze pas ½ November komen  om te beslissen en  je 2 december verhuisde?

Ga geen huur voor lege  woning betalen en  als ze te laat beslissen, kan prima met foto, en met verklaring van hun aan verhuurder dat ze overnemen,  zijn ze als ze toch niet willen hier verantwoordelijk voor.

Militairen die naar Curacau gaan voor enkele jaren doen  die overname goederen ook vrijwel altijd vooraf met Foto's.

Even heen en weer vliegen is erg duur en je hoeft niets gelijk te zoeken voor bewoonbaar maken.

Gezien het aantal woningen kunnen ze  deze van jou niet weigeren....

En de verhuurder mag als ze lastig doen zelfs een andere huurder zoeken om van gezeur af te zijn.

Stuur Foto's via de Email en  eis binnen enkele dagen antwoord of ze willen of niet.

Bij te laat, jammer dan, pleur maar weg.

Bij een overname is een gelijmde op blijven plakkende ondervloer het ergste.

Oud tapijt of vinyl is vaak een ramp.

Ook groene platen om  vlak maken en geluid dempen onder laminaat is vaak plakkende en stuk.

Maar als zij hier niemand hebben om voor hun te kijken, is het Hun risico als ze  op Foto accepteren.

Weet dat veel laminaat op  kunststof laag is gelegd en dat plakte ook.....

Moest gleuven voor vloerverwarming in frezen en  dat was ook veel werk.

Schoon opleveren is vaak erg veel werk en  met goede foto  gratis weg geven is ook mijn voorkeur.