fr
door fritsje Jun 16, 2004 om 15:51
Huishouden & energie

Nieuwe nota's Essent

Wie kan mij raad geven ?

Sinds september 2003 heb ik groot meningsverschil met Essent. Eindafrekening berekend met hoog en laag tarief maar moest zijn alleen enkeltarief ondanks dag- en nachtstroom. Deze fout is gemaakt na de omschakeling naar andere stroomleverancier. Ben reeds in het gelijk gesteld dat Essent Netwerkbeheer dit heeft verzuimd. Maar nu krijg ik een nieuwe jaarafrekening voor gas en een voor netwerk maar weer de foute berekening en er is geen touw aan vast te knopen. Ook krijg ik grote bedragen bedragen op mijn rekening gestort en nieuwe acceptgiro kaarten toegestuurd met grote bedragen en ik bedoel grote bedragen. In totaal meer dan € 2.000,00 Heb al brieven hierover gestuurd naar Service-afdeling en naar directie financiële Zaken en Juridische Zaken. Het rammelt aan alle kanten. Zelfs voorschotbedragen worden teruggestort ofschoon ik hiervoor acceptgiro kaarten ontvang en alles is correct ingevuld. Kan iemand mij misschien vertellen met wie ik nog meer contact kan opnemen zodat er tenminste actie wordt ondernomen. Dit alles is het gevolg van de omschakeling naar andere stroomleverancier. Deze leverancier heeft trouwens ook nog nooit de meterstanden van Essent doorgekregen. Dus wat straks de naheffing is moet ik ook nog maar afwachten. Er staat ons nog heel wat te wachten na 1 juli. Essent is er in iedergeval nog niet klaar voor.

Wie heeft een goede raad voor mij.

192 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 5, 2004 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag misschien niet meer maar de klachten over Essent zeker wel.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2004 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit nog aktueel?

Vr. gr.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2004 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Het probleem met Essent is opgelost, maar de werkwijze van Essent is niet te begrijpen. Het schijn dat eerst de gestorte bedragen gestorneerd worden, dus ikkrijg geld terug (alleen wordt dit niet eerst even vermeld) en dan ontvang je nieuwe nota's. Ook hiervan is niets te begrijpen. Bij narekenen op mijn manier was het ongeveer juist en heb ik het hoofdstuk Essent maar afgesloten. Het is enkel zaak de juiste man op de juiste plaats te vinden maar het heeft toch meer dan een jaar geduurd.

Problemen bij Essent zijn echter niet verleden tijd. Mijn zoon is sinds juli uit huis gegaan en heeft zich aangemeld bij Essent. Voorschot  15.00 euro per maand. Hij wilde het bedrag verhogen, maar dat kon niet want hij was geen klant bij Essent alhoewel hij een klantnummer heeft gekregen. Moet zich opnieuw aanmelden. Ben benieuwd hoelang dit gaat duren.

Fritsje