jo
door johanenco Sep 26, 2007 om 14:18
Huishouden & energie

Nieuwe tegel over oude bestaande tegel

Weet iemand of het verstandig is om over bestaande tegelwand nieuwe tegels te leggen/plaatsen/plakken? of moeten de tegels toch echt vd wanden af alvorens de nieuwe te leggen???

bedankt.

47323 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 26, 2007 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij voor de hand liggend dat de "oude"tegels verwijderd moeten worden. Alleen al vanwege het risico dat bij overplakken de oude tegels loslaten.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2007 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Je kan nieuwe tegels over de oude heen plakken. Maar dan moet u er zeker van zijn dat de oude echt heel goed vast zitten. Als het voor een badkamer is zou ik er niet aan beginnen. U lijmt de nieuwe tegels namelijk op de oude. Water heeft de neiging om in elk gaatje te kruipen. Het gevolg is dat op enig moment uw nieuwe eraf vallen. Er is voor dit werk zeer speciale lijm beschikbaar. En als u gaat plakken heel goed ventileren en open vuur in de buurt [CV/geijser] uit doen.

Succes, Poltol

ve
door verwijderd - Sep 26, 2007 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

en dat geldt ook voor een keuken en met name de wand achter het aanrecht en fornuis

ve
door verwijderd - Sep 26, 2007 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of het verstandig is  is een tweede maar het kan wel.
In het huis waar ik nu woon zaten ook 2 lagen tegels over elkaar (jaren zo gezeten.
Maar toen ik nieuwe tegels mocht uitzoeken voor renovatie van mijn keuken , wilden ze er nog een keer overheen en dat ging dus niet.
Dus nogmaals het kan wel maar of het verstandig is wwet ik niet ,dit heeft jaren goedgezeten.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2007 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan zonder problemen in natte en droge ruimtes.Eerst met amoniak schoonmaken ,dan voorsmeren met Flevopol en plakken maar.Te verkrijgen bij de D.H.Z. zaken.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2007 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

u ziet het, de meningen zijn verdeeld. De keuze is dus echt aan u.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2007 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u trouwens wel gedacht aan wat creatievere oplossingen?
Zo lijkt mij dat na grondig ontvetten van bestaande tegels er ook andere materialen te bedenken zijn om er overheen te plakken.
Bijvoorbeeld een (speciaal behandeld) alluminium boven en onder en spiegeltegels als brede wand(en).
(spiegels geven een meer ruimtelijk effect!)

Kortom, denk creatief!
Er is  zoveel te bedenken en te koop voor andere oplossingen voor badkamer en keuken!!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Sep 27, 2007 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank u allen voor uw reacties....

het gaat om de badkamer was ik vergeten te vermelden. Alvorens de klusjesman gaat beginnen aan onze badkamer gaan we hem vragen waarom de bestaande tegels er niet uit gaan. Even horen wat hij zegt en kijken met wat voor spul/materiaal hij de nieuwe gaat betegelen.
Dank jullie dus voor de tips!