ik
door ikke59 Jul 23, 2009 om 21:53
Huishouden & energie

Oude gasflessen

Ik ben in het bezit van 2 gasflessen die ongeveer 20 jaar oud zijn.Waar kan ik deze inleveren heb overal op internet gezocht maar kan niets vinden. In belgie is het niet zo moeilijk om er van af te komen. Ik woon in Noordholland vlak bij Amsterdam. Wie weet het

groetjes irene

62540 13 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Jul 23, 2009 om 22:00
2308 Antwoorden / 28 Vragen

wij doen ze gewoon bij het oud ijzer.

grindweg
door grindweg - Jul 23, 2009 om 22:00
2308 Antwoorden / 28 Vragen

wij doen ze gewoon bij het oud ijzer.

kiran
door kiran - Jul 23, 2009 om 22:03
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@ikke59

Heb je niet in de buurt een grof afval (breng) station zoals bv Rova? Daar kan je, meen ik, ze nog wel kwijt.

ik
door ikke59 - Jul 23, 2009 om 22:15
2 Antwoorden / 4 Vragen

zowel oudijzerboer als grofvuil/chemisch afval accepteren ze niet vandaar mijn vraag of iemand weet waar ik ze wel kwijt kan

Lsk520
door Lsk520 - Jul 23, 2009 om 22:36
827 Antwoorden / 2 Vragen

Kent U heel misschien "google"?

heb ik even gebruikt op de zoekterm "oude gasflessen inleveren"  en...

http://www.primagaz.nl/faq/gasflessen.htm

Succes maar weer...

kiran
door kiran - Jul 23, 2009 om 22:37
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@ikke59

Heb 'gasflessen inleveren' door Google gehaald en kom tegen:

Brandweer.

Toch vreemd dat je die krengen niet bij het chemisch afval kwijt kunt, maar ja, iedere Gemeente heeft zijn eigen regeltjes. Zal wel te maken hebben met de eventuele explosiviteit. Succes met het slijten.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 23, 2009 om 23:57
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ ikke:

Zijn de flessen leeg, of zit er nog gas in? Wanneer er nog gas in zit zal een oud ijzerboer problemen maken. De gemeente vindt dat ook niet leuk. De afvalwijzer van je gemeente kan daar opheldering over geven.

Je kunt ze buitenaf ook leeg laten lopen, voor je ze wegbrengt. Wanneer je zorgt dat er geen wijsneuzen bij komen is er niets aan de hand.
Schroef daarna desnoods de kraan er af, ten teken dat de fles echt leeg is. Niet erbij roken, hè. Maar dat is natuurlijk logisch. Dat doe je natuurlijk toch al niet.

Mijn gasflessen laat ik afpersen voor een euro per liter inhoud bij een bedrijf dat erkenning heeft van het Stoomwezen. Wanneer ze tijdens de keuring niet barsten bij 35 Bar, dan worden ze weer voor 10 jaar goedgekeurd. Ze zijn dan weer in te wisselen zonder jaaraftrek, bij een vulstation. Doch vullen kan ik ook zelf, wanneer er een gewone linkse schroefdraad aansluiting op zit.

Hardware ERror MAN.

aurora1
door aurora1 - Jul 24, 2009 om 01:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk op deze site en bij de doorverwijzingen erop, zoals een lijst lijst (pdf bestand.)

labren
door labren - Jul 24, 2009 om 13:07
862 Antwoorden / 0 Vragen

bij iedere jacht haven of caravan handelaar zit meestal een gasflessen handelaar daar kan je ze inleveren.

labren
door labren - Jul 24, 2009 om 13:09
862 Antwoorden / 0 Vragen

let er wel op er zit statiegeld op de flessen maar om dat ze zo oud zijn krijg je die denk ik niet terug

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 24, 2009 om 17:05
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ labren:

Het statiegeld van een gasfles wordt in 10 jaar afgeschreven. Dus na 10 jaar is het statiegeld nul euro.
Dan moet de fles weer gekeurd worden. Na herkeuring zit er weer 10 jaar statiegeld op, wat weer afneemt naarmate de fles ouder wordt.
De keuring kost minder dan 10 jaar statiegeld.

H.

be
door berkenpies - Jul 24, 2009 om 20:12
4 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon inleveren bij gas depot van primagas moet lukken

js
door jserle - Jul 26, 2009 om 00:36
30 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt ze gratis inleveren bij mij.

Het gas wat er nog in zit maak ik op. schroef de dop er af en krijg er nog tien cent per kilo voor.

Kun je zelf ook. :-)