Aa
door Aaradorn Jul 19, 2017 om 09:12
Huishouden & energie

Oude huurders komen hun spullen niet halen.

Ik ben ander halve maand geleden op mij zelf gaan wonen. Ik ben verhuist naar een appartement waar een de broer van een vriend van mij heeft gewoond. Ik ken hun al een langere tijd dus hij had het aangegeven bij zijn verhuurder zodat ik voorrang kreeg op het huis.

Nu woon ik er al anderhalve maand en hij is nog steeds zijn spullen niet komen ophalen. Ik heb hem meerdere keren gevraagd. En krijg geen duidelijk antwoord. Wat kan ik doen want ik wil zijn spullen hier echt weg hebben zodat ik hier zelf echt kan gaan wonen.

Ook stond hij nog bij ons ingeschreven. (dit is verholpen via de gemeente)

Met vriendelijke groeten,

Een geïrriteerde huurder

8364 16 Rapporteer

kv
door kvjapio - Jul 19, 2017 om 09:18
281 Antwoorden / Vragen

Bel uw vriend eens om te bemiddelen.

ja
door janf43 - Jul 19, 2017 om 09:21
733 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft de verhuurder uw appartement niet aan u opgeleverd? Heeft u een opnamestaat van de staat van de woning, want u moet uw appartement toch in dezelfde staat weer opleveren, wanneer u ooit weer vertrekt.

ge
door george321 - Jul 19, 2017 om 09:23
390 Antwoorden / 1 Vragen

U weet kennelijk zijn "nieuwe" adres. Stuur hem een aangetekende brief met het verzoek om zijn spullen af te halen binnen een bepaalde termijn en dat u daarna aanneemt dat hij geen prijs meer op die spullen stelt en u dus vrij bent om er mee te doen wat u wilt. Formeel staan zijn spullen in een huis wat hij niet huurt, daarnaast heeft hij zich ook niet uitgeschreven aldaar. Zijn het waardevolle spullen of is het rijp voor de stort?

tenormin
door tenormin - Jul 19, 2017 om 10:41
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Tsja, als ie nergens op reageert: zet het dan maar gewoon bij het grof vuil. Wel nadat u hem dat eerst heeft aangekondigd natuurlijk. Geef 'um b.v. nog 14 dagen de tijd (een aangetekende brief lijkt me in dit geval niet zo nodig, leest hij waarschijnlijk niet eens). Dus, uit uw Topic maak ik op dat u hem nog weel spreekt: telefoontje en hem zeggen wat u van plan bent. Alvast succes met het ruimen van....

marita5
door marita5 - Jul 19, 2017 om 11:02
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Aaradorn ,

Neem eens contact op met de verhuurder , deze kan de spullen laten verwijderen , en de kosten verhalen op de vorige huurder .

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2017 om 11:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En over wat voor spullen hebben we het dan?

costnix
door costnix - Jul 19, 2017 om 11:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt ook de kringoopwinkel in uw buurt opbellen/mailen. Vaak wordt het gratis opgehaald.
Weel even de goede raad van onze medeforummers opvolgen.

aurora1
door aurora1 - Jul 19, 2017 om 12:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bedoelt u eigenlijk niet een maand geleden? En als student samen met een vriendin gaan huren?
Gaat het om onderhuur?
Wat is precies met de vorige bewoner afgesproken? Is dat tijdelijk mogen laten staan niet een wederdienst voor de bemiddeling?
Wat voor spullen zijn er dan nog?
Ga eens naar hem toe.
Heeft u  inmiddels - als niet meer boze student - nu internet?
Waarvoor dienen ondertekeningen als boze student of geïrriterrde huurder etc.
?
Daar raken we niet van onder de indruk, doet niet ter zake en geven mij de ondruk van een praatjesmaker studentje of leeling. Hoe verzin je het.
Bedenk ook dat het nu vakantietijd is.

uwjurist
door uwjurist - Jul 19, 2017 om 13:00
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Schrijf een aangetekende brief (stuur deze ook per mail) met redelijke termijn (4 veken) om de goederen te komen ophalen. Geef daarbij aan dat u ze anders wegdoet.
Ik ga er hierbij wel van uit dat u eerder afsprak dat de goederen slechts nog kort even bij u konden blijven staan.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

panter22
door panter22 - Jul 19, 2017 om 13:05
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je wel een huurcontract getekend door de verhuurder en jezelf, waarin staat dat jij vanaf....... juni huurder bent?

aurora1
door aurora1 Jul 19, 2017 om 13:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie de vorige vraag: https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/geen-internet-in-huurhuis?id=591163
Ik heb het vermoeden dat het om een kamer in een studenenhuis gaat met mogelijk veel verloop en doorschuiven en mekaar via-via aan een kamer helpen buiten het formele circuit om.

panter22
door panter22 Jul 19, 2017 om 14:02
6599 Antwoorden / Vragen

Dat zou kunnen of een woonhuis dat verdeeld is in een aantal appartementen.

Aa
door Aaradorn Jul 19, 2017 om 19:43
Antwoorden / 4 Vragen

Het is een woonhuis met meerdere appartementen

Gr
door Grunn1 Jul 22, 2017 om 12:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dus een duur woord voor kamerverhuur.

tdmduc
door tdmduc - Jul 19, 2017 om 15:11
704 Antwoorden / 2 Vragen

Heb je uberhaupt wel iets op papier staan? Mij iets te veel gaten in je verhaal.

Po
door Pontiac - Jul 19, 2017 om 16:12
131 Antwoorden / 5 Vragen

heeft u een stoep (deftig gezegd een trottoir) voor de deur dan zet u het die spullen daar neer en belt dan met de eigenaar van de goederen en zegt hem/haar dan waar zijn spullen staan ,deur dicht trekken en rustig afwachten :-])

panter22
door panter22 - Jul 19, 2017 om 18:33
6599 Antwoorden / Vragen

Ook stond hij nog bij ons ingeschreven. (dit is verholpen via de gemeente)
Weet hij dit?  En staat hij nu wel op een ander adres ingeschreven?

mo
door mof - Jul 21, 2017 om 17:55
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De verhuurder moet zorgen dat de spullen van de oude huurder worden verwijderd.
de oude huurder moet zijn contractverplichting de woning leeg op te leveren namen

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 22, 2017 om 07:47
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft hij nu woon ruimte?
Als dat het geval is kun je eisen dat op bepaalde datum alles weg moet zijn.
Neem hiervoor 3 weken en houd rekening met jou en zijn vakantie.....
Dan kan het dus iets langer worden maar  over een week of 6 is dan alles weg of bij groot vuil.

Vraag de ophaaldatum groot vuil en noem die,  elke 4 weken bij mijn.... en als die snel komt 1x over slaan.
Dan weet hij dat alles die dag buiten komt te staan en de perswagen onderweg is........
Dat helpt wel, en  regen of droog,  je mag na een uiterste datum noemen dat groot vuil komt......

Alleen bij geen woning of inwonen kan hij daar een probleem mee hebben en heeft hij voldoende ruimte of is hij zoekende?
Controleer ook of hij daar wel woonde, want als hij daar weg is en niets hoorde....
Sommige huurders zijn snel weg, en zomaar goederen die bij jou zijn opgeslagen weggooien mag ook niet.

Zorg dat je zeker weet dat de brief aankomt,  bel aan en geef heb die brief en datum... voor de zekerheid!
Per post is dus risico, want het zijn zijn goederen waar jij nu verantwoordelijk voor bent helaas.

1paul
door 1paul - Jul 22, 2017 om 09:14
3173 Antwoorden / 0 Vragen

als je weet waar de oud huurder nu verblijft breng ze dan even langs, hou je in ieder geval de ondeliggende verhouding goed...

is het echt heel veel dan aanschrijven...