jantien
door jantien Apr 6, 2011 om 15:18
Huishouden & energie

Porseleinen bus/pot

Ik heb 3 porseleinen koffie/thee/suiker bussen/potten met de tektst onder de bodem Victoria China Czechoslovakia nr. 3119.
Aan de bovenkant zit een bloemenrandje. Er zijn verschillende bloemenrandjes heb ik nu gezien doordat
ze afgelopen week in de krant hebben gestaan omdat iemand de koffiebus miste. En die mevr. meldde mij dat ze na de oorlog gespaard zijn op punten. Ik heb altijd gedacht dat ze van mijn Oma zijn geweest die al in 1919 is overleden.
Mijn vraag is wie weet hier wat van/over.
Alvast mijn dank.
Jantien.

759 5 Rapporteer

Lsk520
door Lsk520 - Apr 6, 2011 om 15:31
827 Antwoorden / 2 Vragen

Tja, ik heb je oma niet gekend......
Maar wat wil je nu eigenlijk weten? Hoe oud die bussen zijn?
Lima Bravo...

jantien
door jantien - Apr 6, 2011 om 15:52
20 Antwoorden / 16 Vragen

tp
Het is maar een vraag.................
Ik heb mijn oma ook niet gekend....
En toch wil ik weten hoe oud die bussen zijn en als ze al na de oorlog bij elkaar gespaard zijn met zegeltjes of zo dan kan ik me daar niets bij voorstellen want dat betekend dat mijn moeder (heb ik wel gekend) ze bij elkaar gespaard moet hebben en die was niet van zegeltjes enz. sparen.
Dus mijn vraag: wie weet meer van dit soort porseleinen bussen/potten.
Alvast bedankt.
Jantien.

de motormuis
door de motormuis - Apr 6, 2011 om 15:57
598 Antwoorden / 13 Vragen

Beste Jantien.

Heb even voor je gekeken op Google.Daar het volgende gevonden. Daar wordt je misschien wel iets wijzer. Klik op de onderstaande link,en veel succes.
[url=http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&biw=1676&bih=856&q=victoria+china+czechoslovakia&aq=0&aqi=g4&aql=&oq=victoria+chi&fp=f7170c59a4f40dbe]Klik hier.

vladja
door vladja - Apr 6, 2011 om 16:11
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Lees hier: Engelse tekst...

Of google op: Victoria China Czechoslovakia en laat de pagina :
Victoria Antique Porcelain | LoveToKnow

vertalen.

Vladja

Lsk520
door Lsk520 - Apr 6, 2011 om 16:27
827 Antwoorden / 2 Vragen

Of hier:

http://www.gratisadviseurs.nl/kunst/antiek/archief.html