Lo
door LonB Jun 13, 2017 om 17:14
Huishouden & energie

Pvc

Nieuw huis maart 2017 (bestaande woning)
alles verbouwd en ook vloerverwarming in laten frezen.
De man van de vloer heeft geëgaliseerd en pvc vloer gelegd.
Enkele weken geleden zien we dat de vloerverwarming zichtbaar is op vele plekken.
Beide hebben we gesproken en ja Tuurlijk, geven ze elkaar de schuld!
Vloerenman zegt dat de vloerverwarming niet genoeg is ingefreesd" en de vloerverwarmingsman zegt " is niet goed geëgaliseerd.
Daar staan wij dan... verdrietig en het maakt me boos.
Het heeft een hoop geld gekost.
Hoe nu verder...?
We hebben zelf al wel wat punten gevonden.
Vloer moet gelegd worden in een kamertemperatuur van 18 graden (nooit geweest omdat Maart heel koud was en vloerverwarming nog niet aan stond was rond 5 graden in huis)
Luchtvochtigheid heeft hij nooit gemeten ( week ervoor heel het huis gestucd).
Hebben jullie tips hoe nu verder?
Kan toch niet zo zijn dat wij met zo'n vloer blijven zitten?
En hun niks voor ons kunnen doen meer!

16053 10 Rapporteer

Lo
door LonB - Jun 13, 2017 om 17:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hier 1 van de vele plekken.

hansje klein
door hansje klein - Jun 13, 2017 om 17:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

M.i. had er na het invrezen en leidingen leggen meteen gezegd moeten worden, dat er zó niet gewerkt kan worden ...

Ik zou Consuwijzer.nl om raad vragen!

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2017 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is gefreesd voor de vloerverwarming en nadien moest er geëgaliseerd worden. Degene die dat gedaan heeft, heeft de fout gemaakt, want blijkbaar niet voldoende de vloer afgedekt met spul en of te vlug het pvc gelegd.

Lo
door LonB Jun 13, 2017 om 18:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zo denken wij ook.
Toen de vloer erin lag, zag je niks.
We hebben na 2 weken de vloerverwarming opgestart en afgekoeld zoals beschreven.
Nu staat er in zijn opstartprotocol (van MFlor)
dat je eerst de nieuwe vloerverwarming moet opstarten en afkoelen en dat is niet gebeurd en dat wist hij ook.

ro
door ronny530 - Jun 13, 2017 om 18:55
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Een pcv vloer op vloer voorzien van vloerverwarming aanbrengen is een hele klus en kon onder de omstandigheden waarin de woning verkeerde niet gelegd worden tenzij u er een deadline op gezet heeft. Zo te lezen is de gehele klus in maart dit jaar gedaan in een koude en vochtige woning en dat is eigenlijk vragen om problemen. A: omdat de vloerverwarming nog niet aangestaan heeft de ondervloer niet voldoende kunnen drogen B: de ruimte waarin de vloer gelegd zou worden is voor het leggen niet verwarmd en C: het opwarmprotocol van 5 graden per dag kan niet nagekomen zijn. A,B,C zijn uw verantwoordelijkheid want u dient voor een legbaar klimaat te zorgen en daarna het opwarmprotocol op te volgen. Aan A en B heeft u zeker niet voldaan C maakt u niet bekend en dat er een eventuele deadline op het werk zat ook niet. Al met al zit u in een spagaat want wie heeft nu de fout gemaakt de vloerverwarming installateur, de vloerlegger of toch u die de vloer in een daarvoor ongeschikte ruimte heeft laten leggen, ook nog voor de legdatum het hele huis heeft gestuct wat voor nog meer vocht in een toch al koude vochtige woning zorgt en nu de schuld bij de vloerlegger in de schoenen schuift omdat de luchtvochigheid niet is gemeten. In mijn optiek geeft u iedereen de schuld voor een probleem die u zelf heeft veroorzaakt maar dat niet wil erkennen.

Lo
door LonB Jun 13, 2017 om 19:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij gaan uit van de vakmanschap van de bedrijven.
Als de omstandigheden zo slecht waren dan hadden hun ons moeten adviseren om de vloer niet te leggen, we hebben ze beide het hele proces mee laten volgen en zijn zelf 3 keer langs geweest in voor/tijdens en 3 dagen voor egaliseren en leggen.
Hun hebben 25 jaar ervaring, wij geen enkele.

panter22
door panter22 Jun 13, 2017 om 21:28
6599 Antwoorden / Vragen

Dat het de eigen verantwoordelijheid van Lonb is, vind ik wel erg kort door de bocht.
Er zijn procedures die moeten worden gevolgd, voordat het pvc kan worden gelegd.
http://www.pvcparket.nl/hoe-leggen.html
Degene die de vloerverwarming heeft aangelegd, had toch de procedure moeten uitleggen, mondeling dan wel een folder moeten geven, Kennelijk is dat niet gebeurd en de vloerverwarming is pas aangegaan toen de pvc vloer al gelegd was.
Degene die de vloer egaliseerde in de kou en 25 jaar ervaring had, had toch na kunnen denken en even vragen of de vloerverwarming al aan geweest was. Zeker als hij op de hoogte was, dat de vloerverwarming er net ingelegd was.
Je had zelf aan de verwarmingsman ook kunnen vragen of de pvc vloer er direct op kon.
De verwarmingsman en de vloerenman wijzen naar elkaar en zijn niet van plan iets te doen?
Wat moet er gebeuren om een vlakke vloer te krijgen?
Kun je misschien een ander, onafhankelijk bedrijf naar de schade laten kijken? Of een deskundige op dit gebied?
Overleg eens met z'n 3en. Komt er geen oplossing? Dan zijn ze misschien aangesloten zij een brancheorganisatie en kun je daar een klacht indienen. Je zou ook contact kunnen opnemen met het juridisch loket of juridische bijstand noodzakelijk is.

Lo
door LonB Jun 14, 2017 om 22:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel voor je antwoord.
ze zijn beide niet aangesloten.
Wegaan dit zeker uitzoeken.

Topantwoord

Ge
door Genee - Jun 13, 2017 om 20:48
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt de vloerlegger en verwarmingsfirma vragen om een onafhankrlijke expert de zaak te laten beoordelen.

Neem aan dat MFlor ook een expert heeft.

Topantwoord

ru
door ruudter - Jun 14, 2017 om 08:56
18 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou als ik u was nog een onafhankelijke partij er naar laten kijken.
Als er niet diep genoeg gefreesd is of de afdek laag niet dik genoeg is { waar het op lijkt } heeft het toch niets met de temperatuur bij het leggen te maken.
Als de vloerverwarming op de juiste manier geplaatst was had men eerst moeten stoken en als alles op temperatuur is pas de pvc vloer plaatsen.

Lo
door LonB Jun 14, 2017 om 22:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel

ru
door ruudter - Jun 17, 2017 om 11:37
18 Antwoorden / 4 Vragen

Denk toch dat de vloerenman verantwoordelijk is.
Hij heeft de vloer toch geegaliseerd en had als er niet diep genoeg gefreesd zou zijn toch niet aan zijn werk moeten beginnen.
Toch wel jammer dat zo'n iemand niet gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt en u met de ellende laat zitten.
Heeft u geen rechtbijstand verzekering.
Anders info vragen rechtswinkel,ik het er in ieder geval niet bij laten zitten.
Veel succes

Lo
door LonB Jun 18, 2017 om 23:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja is echt om verdrietig van te worden.
zo'n leuk huis met zo'n lelijke vloer.
jammer dat ik hier geen foto's kan uploaden van de ellende.
we hebbben hem ingebreken gesteld en hem een laatste kans gegeven.
Horen we binnen 2 weken niks dan gaan we het jurisch uitvechten, kan toch niet zo zijn dat we zoveel geld hebben betaald en wij met de ellende zitten en hun vrolijk verder gaan.

panter22
door panter22 - Jun 17, 2017 om 12:42
6599 Antwoorden / Vragen

De bedrijven zijn ook niet aangesloten bij de geschillencommissie?
https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/wonen/

Als jullie geen rechtsbijstandsverzekering hebben en de bedrijven zijn nergens bij aangesloten en ze blijven naar elkaar wijzen zonder dat er een oplossing komt, dan moeten jullie zelf aan de bak.
Beide bedrijven schriftelijk aansprakelijk stellen voor de schade.
Een deskundige naar de vloer laten kijken. Denk aan de kosten.
Informatie inwinnen bij het juridisch loket.

Lo
door LonB Jun 18, 2017 om 23:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beide bedrijven zijn niet aangesloten.
Dat we kosten gaan maken, is nu even een bijzaak.
ik vind het gewoon te zot voor woorden dat bedrijven met ervaring en vakmanschap niks en ook helemaal niks doen om het netjes af te handelen.
Geen enkele medeleven of zoeken naar een oplossing.
wij laten het er in iedergeval niet bij zitten en gaan jurisch aan de gang.

HL
door HLansbergen - Aug 4, 2017 om 18:55
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb jarenlang ervaring met pvc. Als de ingefreesde vloerverwarming was afgesmeerd (dus niet open lag) mag de vloerenman er van uit gaan dat de installateur zijn werk goed gedaan heeft. Hij hoeft de vloer niet open te breken om te kijken of het wel diep genoeg ligt. Het egaliseren (meestal 2 mm) is alleen bedoeld om de vloer glad te strijken en oneffenheden weg te werken, niet om buizen weg te werken of tegen te houden.  De fout van omgevingstemperatuur  en luchtvochtigheid kan je opvoeren als het pvc krom trekt of los laat. Als  de vloer strak er in lag en glad was bij oplevering en je de factuur voldaan hebt (?) kan je niet maanden later de vloerenman verwijten maken dat de vloerverwarming zichtbaar wordt.  Heb je zelf niet een te hoge temperatuur er doorheen gejaagd want dat is meestal de oorzaak van scheurvorming. De uitleg van de vloerverwarming en het opstartprotocol (die bij installaties verschillend kan zijn) is de verantwoordelijkheid van de installateur.

In ieder geval succes! Vervelend is het wel!

Lo
door LonB Aug 4, 2017 om 23:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je antwoord.
scheurvorming is er niet.
we hebben het op en afkoelprotocol gevolgd zoals beschreven.
Helaas na onderzoek is gebleken dat de vloer ( iedere vloer) nooit gelegd had mogen worden als de vloerverwarming nooit heeft aangestaan.
Protocol Mflor staat dat heel duidelijk beschreven!

HL
door HLansbergen Aug 5, 2017 om 14:22
2 Antwoorden / Vragen

Dat hebben jullie niet gedaan? Dan is inderdaad bijna onvermijdelijk dat de buizen omhoog komen.  Na installatie volgt altijd een eerste opstartprotocol, dat moet voor plaatsing van iedere vloer. De installateur van de vloerverwarming had jullie daarover moeten informeren zodat jullie daar rekening mee konden houden bij het afspreken van een datum voor het leggen van de pvc vloer. Het had beter geweest als de pvcman geïnformeerd had of dat ook gebeurd is, maar hij is het niet verplicht. Iedere vloerverwarming is anders en vereist een ander opstartprotocol en dat is niet de specialisatie van de vloerenman.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 5, 2017 om 15:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik ben een totale niet klusser maar zelfs ik weet dat na het stucken de woning zo'n 10 dagen moet drogen.
Als u echter de vloerenman na een week in huis heeft gehaald is dit aan u aan te rekenen,
u had veel meer tijd tussen stucken en vloeren moeten nemen.