cschouten_1
door cschouten_1 Oct 23, 2007 om 10:49
Huishouden & energie

Schuifpui gaat erg zwaar

De deur van het schuifpui rolt steeds zwaarder. Volgens mij zit er een prop vuil onder. Om nu die schuifdeur eruit te halen,dat is nogal een baan hoor!. Weet iemand hier een oplossing voor?

Mvg, Cees

22326 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er niet iemand met een hogedruk luchtspuit in de buurt.

hans

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Siliconenspray is DE oplossing voor bijna alles wat zwaar loopt.
Het heeft mij nog nooit teleurgesteld.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste bobmalooga,

siliconenspray heb ik al geprobeerd.De vuilprop schuift dan wat makkelijker onder de deur mee, dus de deur loopt soepeler. Maar na een tijdje heb ik weer hetzelfde probleem. In ieder geval bedankt voor de reactie.

Mvg,

Cees

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Hans,

bedankt voor het idee, 'k Zal het proberen en opletten dat m'n eikenhouten vloer niet te nat wordt. Ook jij vriendelijk bedankt voor het idee!

Mvg, Cees

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Cees,

De eerdere oplossing is niet met een hogedruk water spuit. De expert bedoelt een lucht spuit. Met zo'n klein compressortje of met een spuitbus. Ik zou een compressortje lenen desnoods bij de bouwmarkt huren en dan van binnen naar buiten blazen. Die lucht is meestal droog. Maar als u van binnen naar buiten blaast kan dat ook weinig gevaar.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zal toch niet zo moeilijk zijn, maar ik kan me vergissen.

Als je met twee man de deur een stukje optilt dan zou je hem zo uit de rails kunnen wippen. Zet hem op een paar blokjes en je kan schoonmaken.

Als je iets anders gaat doen dan blijft het probleem.
Probeer het even aan één kant of je hoog genoeg kan komen.
Mogelijk is het wel hoog genoeg om eronder te kunnen komen, of zet in de rail een blokje en met een fietspomp blazen, probeer wat.

Succes,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Nov 20, 2007 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is meestal niet zo moeilijk. Pak met 2 man de deur beet, en schuif hem recht omhoog. Na ± 5cm kan je de deur over de onderrail tillen. Soms zit er een stuk paneel voor wat je moet weg klikken. Haal de deur er in zijn geheel uit door hem naar je toe te halen. Je kan dan makkelijk bij de rolletjes (die vaak vast zetten) en je kan de rail goed schoonmaken. De rolletjes zijn meest af te stellen, kijk daar maar even goed na. Meestal zit er een dopje aan de buitenzijde waar je een inbusboutje moet verdraaien.