su
door sutileeg Mar 13, 2014 om 16:01
Huishouden & energie

Spijkers verwijderen

Hallo, weet iemand hoe ik spijkers uit 'n plank kan verwijderen, ik kan er niet bij met 'n nijptang. Plank mag wel iets beschadigen. B.v.d.

38393 16 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 13, 2014 om 16:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hamer en beiteltje. Het beiteltje met de hamer iets onder de kop van de spijker tikken, voorzichtig, en hem dan omhoog wippen/wrikken totdat u de spijker met de nijptang vast kunt pakken.

tenormin
door tenormin - Mar 13, 2014 om 19:13
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Onder de S kijken. Moet lukken, zeker als het beschadigd mag worden. ;-))

mahadma
door mahadma - Mar 13, 2014 om 19:41
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Vanaf de andere kant er wat inslaan?

br
door brui0929 - Mar 13, 2014 om 19:56
636 Antwoorden / 10 Vragen

Met een klauwhamer.

ja
door jans2 - Mar 14, 2014 om 09:39
311 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt beter geen beitel gebruiken, zonde van de beitel. Gebruik liever een klein
(stoffeerders-)koevoetje, of anders een oude schroevendraaier. Verder zoals Zoekster beschreef.

ce
door ceesrietveld - Mar 14, 2014 om 11:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

De spijker er iets verder in slaan m.b.v een drevel ,en het ontstane gaatje dicht maken met vloeibaar hout [guppa]

di
door dickdick - Mar 14, 2014 om 11:25
3 Antwoorden / 0 Vragen

In de sloot gebruiken ze daar een zgn. spijkertrekker voor. Misschien huren bij de bouwmarkt of zo'n ander bedrijf dat gereedschap verhuurt. Hiermee krijg je elke spijker uit het hout. Kost je 2 deukjes in het hout (lengterichting nerf).

mi
door mielao - Mar 14, 2014 om 11:28
20 Antwoorden / 8 Vragen

Een spijkertrekker.
Is misschien een wat ouder maar effectief apparaat, het lijkt op de werking van een een knijptang,
maar is veel groter en zwaarder.
De bek is veel scherper en smaller, je plaatst hem precies op de spijkerkop en slaat met een verzwaarder, die op het apparaat zit, diep in en rond de spijker en pakt de spijker.
Het apparaat is zo geconstrueerd en groot genoeg, dat je de spijker er uit hefboomd.
Wanneer je veel spijkers op deze wijze moet verwijderen, is dit zeker een optie.
Vraag maar eens bij de materialenhandel.

Groet, Miela

gj
door gjs - Mar 14, 2014 om 11:30
35 Antwoorden / 23 Vragen

in de sloot ga je spijkers in laag water zoeken
verder met een punt of kniptangetje wip je hem er zo uit.

mi
door mielao - Mar 14, 2014 om 11:31
20 Antwoorden / 8 Vragen

Sorry dickdick ik had jouw antwoord nog niet gelezen..

zoekster
door zoekster - Mar 14, 2014 om 11:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=dickdick schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 11:25]In de sloot gebruiken ze daar een zgn. spijkertrekker voor. Misschien huren bij de bouwmarkt of zo'n ander bedrijf dat gereedschap verhuurt. Hiermee krijg je elke spijker uit het hout. Kost je 2 deukjes in het hout (lengterichting nerf).
Nou deukjes, het zijn toch wel gaatjes, maar als dat niet uitmaakt, dan is het inderdaad wel een handig ding.

klik HIER

voor hoe dat in zijn werk gaat.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 14, 2014 om 13:52
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Mijn brandende vraag : waarom moeten die spijkers eruit ?
Ze zitten er toch om de plank te bevestigen. ?
En dat hamertje beiteltje verhaal slaat nergens op.
Je kunt met een beitel of iets soortgelijks een spijker niet uit hout wippen.
Want de onderkant van een spijker kop loopt een beetje schuin weg.
Er is een hamer nodig om de spijker erin te rammen.
Dus krijg je hem er niet uit met een beitel.
Het enige advies wat klopt is een spijkertrekker.
Deze trekt met grof geweld de spijker los.
En de adviezen van een koevoet, klauwhamer, nijptang, stoffeerders gereedschapje werken ook niet want je komt niet onder de spijkerkop met je gereedschap.
Wil je een spijker uit hout trekken dan zal dit altijd gepaard gaan met een forse beschadiging.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

=sutileeg schreef op donderdag 13 mrt 2014, 16:01: Hallo, weet iemand hoe ik spijkers uit 'n plank kan verwijderen, ik kan er niet bij met 'n nijptang. Plank mag wel iets beschadigen. B.v.d.

pa
door pacoopa - Mar 14, 2014 om 18:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Koop een hele sterke magneet

pa
door pacoopa - Mar 14, 2014 om 18:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

sterke magneet kopen

ch
door chevy35 - Mar 14, 2014 om 23:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

plankje in de kachel,en de spijker valt er vanzelf uit!

viejo
door viejo - Mar 21, 2014 om 15:04
63 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens mij worden spijkers in een plank geslagen ter bevesiging van ....
Steekt de spijker door de plank dan plank loswrikken en de spijker terugtikken.
Als U niet teveel grote spijkerkoppen ziet kunt u de koppen inboren (eerst klein) en daarna de plank met losse koppen weg trekken. Dat vraagt wel geduld en een vaste hand.