ma
door martijnfc Nov 24, 2011 om 20:24
Huishouden & energie

Switchen van energie bedrijf

Jaarlijks verander ik van energiebedrijf en kies daarbij de meest voordelige. Energie-direct is nu voor mij de goedkoopste, zij bieden een welkomstpremie van 450 euro mits je een jaar lid blijft en stroom en gas afneemt.
Toch staat er; welkomspremie electriciteit...ik vraag me af wat ze daar mee bedoelen, krijg je niet de gehele welkomspremie als je minder dan 450 euro aan electriciteit afneemt? Nergens lees ik verdere voorwaarden wat betreft deze welkomspremie.
Ik ben een beetje wantrouwend tov energiebedrijven ondanks dat ik al 4 keer geswitcht ben.
Dank voor uw antwoord,
Martijn.

2417 12 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 24, 2011 om 20:37
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan niks vinden over een welkomstpremie op hun site.

ma
door martijnfc - Nov 24, 2011 om 20:57
49 Antwoorden / 29 Vragen

wel via gaslicht.com of andere vergelijkingssites, ook via de consumentenbond..

kiran
door kiran - Nov 24, 2011 om 21:06
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@martijnfc

Ik kom tegen: €350,- korting voor gas EN stroom afname / 1 jaar / vast tarief.
Voor 1 jaar is het een boel geld. Maar wat is bij hun het vaste tarief??
Zou toch een beetje wantrouwend blijven. Eerst goed uitvogelen!

ma
door martijnfc - Nov 24, 2011 om 21:31
49 Antwoorden / 29 Vragen

Heb je gelijk Kiran; ik bedoelde 350 euro welkomspremie.
Er zijn veel vergelijkingssites, alle beweren onafhankelijk te zijn. Als ik via de consumenten bond een vergelijkingssite bezoek hoop ik maar dat ik niet op het addertje onder het gras trap.

ltmvz
door ltmvz - Nov 24, 2011 om 22:45
949 Antwoorden / 18 Vragen

Vandaag heb ik een e-mail naar de klantenservice van de Consumentenbond gestuurd want zij raden met hun inkoopcollectief ook EnergieDirect aan doch met een welkomstpremie van slechts €100. Ik zag dat bij Prizewize een welkomstpremie van inderdaad €350 stond voor EnergieDirect. Lekker verwarrend weer allemaal.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 24, 2011 om 22:56
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U past tenminste goed door van te voren alles na te kijken, moesten er meer doen dan waren er veel minder klachten.

poltol
door poltol - Nov 24, 2011 om 23:20
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=ltmvz schreef op donderdag 24 nov 2011, 22:45]Vandaag heb ik een e-mail naar de klantenservice van de Consumentenbond gestuurd want zij raden met hun inkoopcollectief ook EnergieDirect aan doch met een welkomstpremie van slechts €100. Ik zag dat bij Prizewize een welkomstpremie van inderdaad €350 stond voor EnergieDirect. Lekker verwarrend weer allemaal.

U moet dan wel even goed kijken wat de prijs per eenheid gaat worden.
Volgens mij heeft de CB een scherpe prijs, per eenheid, bedongen voor het collectief.
Vergelijken en ook KIJKEN en REKENEN.
En let op dat er transportkosten zijn, en sommige E boeren houden dat fijn uit hun aanbiedingen / tarieven.

Succes, poltol

energiedirect
door energiedirect - Nov 25, 2011 om 14:36
37 Antwoorden / 0 Vragen

De welkomstpremie is een korting die klanten ontvangen als zij zich via een vergelijkingswebsite aanmelden. De korting wordt op de jaarnota verrekend. De korting is per aansluiting (gas en / of stroom) als u gas en stroom afneemt ontvangt u over beide aansluitingen 350. Indien u enkel gas of stroom afneemt ontvangt u 175 euro op de jaarnota. Het is wel van belang dat u de gehele contractduur voldoet.

Met vriendelijk groet,

Jeffrey van Energiedirect.nl

rj
door rjw - Nov 25, 2011 om 15:02
3294 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=martijnfc schreef op donderdag 24 nov 2011, 20:57]wel via gaslicht.com of andere vergelijkingssites, ook via de consumentenbond..

Geeft gelijk aan hoe "onafhankelijk" de consumentenbond is. Die krijgen gewoon ook een leuke kickback fee voor iedere nieuwe klant.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 25, 2011 om 17:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=energie:direct schreef op vrijdag 25 nov 2011, 14:36]De welkomstpremie is een korting die klanten ontvangen als zij zich via een vergelijkingswebsite aanmelden. De korting wordt op de jaarnota verrekend. De korting is per aansluiting (gas en / of stroom) als u gas en stroom afneemt ontvangt u over beide aansluitingen 350. Indien u enkel gas of stroom afneemt ontvangt u 175 euro op de jaarnota. Het is wel van belang dat u de gehele contractduur voldoet.

Met vriendelijk groet,

Jeffrey van Energiedirect.nl

Hoe gaat dit dan als je op wilt zeggen? dit moet je uiteraard een bepaalde tijd van tevoren doen, dan zeg je dus feitelijk binnen het contractjaar op en zie je niets van de korting, want een tweede jaar wil je geen klant zijn want dan liggen de tarieven een stukje hoger ;-) (dat zeg ik inderdaad zonder te kijken)(overigens staat dat vaak gewoon duidelijk op de site te lezen)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 25, 2011 om 17:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Overigens als je heel logisch nadenkt kan het natuurlijk ook nooit; 'Als het te mooi voor woorden lijkt te zijn dan is dat meestal ook zo'

Ik verbruik voor nog geen 30 euro in de maand aan stroom, je zou dan 175 euro terug krijgen dat is een korting van bijna 50 procent

Je zou gek zijn als je dat niet deed, blij dat ik 'geschift' ben, soms toch een voordeel ;-)

Maar Energiedirect.nl als jullie zwart op wit kunnen garanderen dat ik die korting krijg plus ik direct op mag zeggen en dit ook meteen verwerkt wordt in de administratie, hebben jullie er een klant bij, ow wacht daar zitten jullie alleszins alleen niet op te wachten :-P

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 10, 2011 om 19:18
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wat raar nu dat energie:direct niet meer met een inhoudelijke reactie komt :-)