mo
door moes Jun 4, 2013 om 21:55
Huishouden & energie

Tekenspray

vlooien en teken spray, is dat spul veilig voor mens en dier

5917 3 Rapporteer

poltol
door poltol - Jun 4, 2013 om 23:15
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

In ieder geval niet voor teken. ;-))

Lees wat er op de verpakking staat.
Je moet het niet eten of drinken en ook niet inademen.
Als het op een dier aangebracht moet worden dan gelden daar dezelfde regels.
Niet in de ogen, bij de neus of snoet aanbrengen.
En zodanig aanbrengen dat het niet afgelikt kan worden.

Dit kan bv op de fles staan:
Nevel de Anti-Vlooien en -Teken Spray dun over de vacht, echter niet op de kop. Anti-Vlooien en -Teken Spray is tot 24 uur werkzaam, afhankelijk van de activiteit die gedaan wordt en de weersomstandigheden.

Maar ..... de vraag is of het helpt, ik denk het niet.
De teek springt/valt tijdens het passeren op het slachtoffer.
Als het dier in behandeld blijft de teek toch nog [even????] zitten en valt er dan, volgens de bestrijders, vanaf omdat dan het gif zou gaan werken.

Afijn, u moet het maar eens proberen.

Vr.gr. poltol.

dearagain
door dearagain - Jun 5, 2013 om 13:51
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het lijkt me NIET veilig voor een mens

*vraag dat even na bij een dierenarts

tenormin
door tenormin - Jun 5, 2013 om 16:01
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Heb zelf nooit een tekenspray gebruikt, lijkt me veel te gevaarlijk. Er zijn wel halsbandjes voor vlooien en teken maar zelf gebruik ik voor vlooien Advantage (hond) iedere 6 weken tussen de schouderbladen een ampul. Een dier (en jezelf) na wandeling goed controleren; zie je zo'n griezel dan de tekentang erop, zorg dat de tang helemaal rondom het beest zit, dan draaien en hij komt er, vaak zelfs levend, uit de huid. Dan schoonmaken met een beetje alcohol, vooral niet ervoor want dan kan hij zijn gif nog spuiten. Als je zo'n griezel te pakken hebt moet je voor de "lol" het eens onder een loep bekijken, brrr....