Ca
door Catootje69 May 12, 2018 om 16:28
Huishouden & energie

Telefonische verkoop energie

Mijn man is onlangs telefonisch benaderd door NLE. Hij zou nergens aan vast zitten. Nu heeft hij nooit iets ontvangen maar ze hebben dus wel geïncasseerd. Uiteraard hebben wij dit gestorneerd en gebeld. Ze zeggen dus dat we er aan vast. Ik heb via een email gevraagd om een opname van het telefoongesprek of een bewijs dat het is gemaild maar ze laten niets van zich horen. Wat moet ik doen???

1988 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - May 12, 2018 om 16:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Je moet ook nooit je gegevens doorgeven aan de telefoon.
Maar goed: plaats je klacht hier: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/nle/details?companyId=025e1b9e-971e-4bd9-a594-564337881f14

tijger1
door tijger1 - May 12, 2018 om 16:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Geen contract ontvangen? Geen bericht van de oude energieboer dat u de standen moet opgeven? Geen afrekening ontvangen?

Uiterst onverstandig om op telefonische aanbiedingen in te gaan en om uw gegevens te verstrekken.

er
door ernie eduard - May 12, 2018 om 17:39
21 Antwoorden / 0 Vragen
1

Niks ondertekend, dan ben je niks aangegaan, de rest is machtmisbruik en bangmakerrij de wetgeving in Nederland is hier heel duidelijk over.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 13, 2018 om 17:00
16887 Antwoorden / 202 Vragen
0

'Ze zeggen dat u er aan vast zit' Ze kunnen zoveel zeggen maar wie eist is ook noig steeds degene die bewijst.
M..a.w. NLE heeft te bewijzen dat 'u er aan vast zou zitten' en dat kan men kennbelijk niet.
Preobleem is uiteraard wel dat uw man uw bankgegevens heeft doorgegeven. En mogelijk ook nog ergens/op gegevenb moment ja heeft gezegd maar dat zegt wettelijk niets bij het proberen een overeenkomst voor levering van electra aan te smeren.
Dan ook nog dit: ik neem aan dat u een energieleverancier heeft en van die leverancier geen bericht heeft gehad m.b.t. overzetten naar NLE.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer