gu
door gumani May 17, 2017 om 14:01
Huishouden & energie

Verkleurde choenen

Ben in het bezit van aangepaste schoenen,verleden zomer heb ik lichtgekleurde schoenen gekregen welke gedeeltelijk bestaan uit glad leer en gedeeltelijk lak leer,nu is het lak leer helemaal aan het verkleuren.Weet soms iemand een oplossing hoe ik dat lak leer weer weer lichter kan krijgen?
mvgr Gumani

1889 7 Rapporteer

@H
door @HENK@ - May 17, 2017 om 14:07
159 Antwoorden / 1 Vragen

het is misschien eenvoudiger om het gladde leer wat donkerder te maken ..

tijger1
door tijger1 - May 17, 2017 om 14:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar is het dan een probleem dat die lak donkerder wordt?

panter22
door panter22 - May 17, 2017 om 14:21
6599 Antwoorden / Vragen

Al terug gegaan naar de winkel/organisatie waar je de schoenen gekocht hebt?

ne
door neodutchio - May 17, 2017 om 14:23
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Stel de vraag aan de schoenmaker die de schoon gemaakt heeft. Deze kent het materiaal wat er gebruikt is en kan tips geven voor het onderhoud.

Cookies
door Cookies - May 17, 2017 om 14:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zou zeker niet zelf geen rommelen met van alles en nog wat. Naar mijn mening doe je er verstandig aan dat aan een goeede schoenmaker te vragen.

hansje klein
door hansje klein - May 17, 2017 om 14:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

1 - Vraag beter degene die uw schoenen heeft gemaakt

2 - Met schoenverf kunt u de gehele schoen weer in één identische kleur als nieuw maken

hansje klein
door hansje klein May 17, 2017 om 17:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik vind meteen al 140 verschillende kleuren, dus ook grijs en geel ... maar er zijn meer winkels!

https://www.leerverfshop.nl/angelus-leerverf?gclid=CLfE4PWf99MCFRYTGwod0WUO0Q

boppe1943
door boppe1943 - May 22, 2017 om 13:49
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Gelezen op "Fashionette": (het gaat hier weliswaar om handtassen, maar wel van lakleer)

Handtassen van lakleer hebben nauwelijks verzorging nodig. U hoeft ze niet te behandelen met sprays of crèmes omdat het leder zelf erg robuust is en geen extra verzorging nodig heeft. Dit komt voornamelijk omdat het echte leder verborgen is onder een glanzende coating. Vandaar dat vet niets toevoegt aan het oppervlak. Meestal is een vochtige doek voldoende om vlekken te verwijderen.

U dient wel uiterst voorzichtig te zijn als u laklederen tassen opbergt. Lakleder neemt namelijk erg snel andere kleurstoffen op. Berg uw handtas altijd op in de stoffen zak en leg hem nooit naast ander gekleurd textiel of gekleurde kleding, zodat de kleuren niet afgeve