aukesikma
door aukesikma Feb 11, 2014 om 12:47
Huishouden & energie

Verwijderen rooklucht

Hoe krijg ik een sterke rooklucht (sigarettenlucht) uit een stapel boeken/tijdschriften?

37607 32 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 11, 2014 om 13:01
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Zo, dat is een boel werk en succes niet gegarandeerd. Plastic zakken gebruiken, daar droge, loskorrelige soda vinden (op zich ook al moeilijk, is meestal ook een bonk) boeken en tijdschriften inleggen, zoveel mogelijk zakjes gebruiken, ergens buiten of in droge garage/schuur leggen en dat minstens een week laten liggen.

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2014 om 13:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom wilt u dat eigenlijk hebben?

Leg ze een nacht buiten in de vrieskou.

komsja
door komsja - Feb 12, 2014 om 18:20
1064 Antwoorden / 218 Vragen

zou de betreffende boeken en tijdschriften (zoals al eerder gezegd is) gewoon even een nachtje in de vrieskou leggen,en als de vrieskou er niet is,dan kan je alles alsnog even een paar nachtjes buiten leggen,maar dan wel op een plek dat de boel niet nat geregend kan worden,maar dat lijkt me nogal duidelijk.

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2014 om 18:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of in de vriezer.

ve
door vethjan - Feb 14, 2014 om 10:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Neem een wekpot leg daar in een sponsje en een laag spiritus

natuurmens
door natuurmens - Feb 14, 2014 om 11:18
158 Antwoorden / 4 Vragen

Het verstandigste is een rookverbod, het duurt zes tot drie maanden voor de lucht op een natuurlijke wijze is verwijderd uit huis

def12345
door def12345 - Feb 14, 2014 om 12:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

Om de rooklucht te verwijderen, is het beste een wierook op te steken!
Veel succes ermee

tenormin
door tenormin - Feb 14, 2014 om 12:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Om de rooklucht te verwijderen, is het beste een wierook op te steken!
Veel succes ermee

En hoe bereikt dit advies dan de boeken/tijdschriften?

ha
door harmes - Feb 14, 2014 om 12:39
26 Antwoorden / 2 Vragen

Bij garagebedrijven die tweedehands auto's verkopen moet men ook tabaksrookstank wegwerken. Misschien weet iemand in een dergelijk bedrijf een goed middeltje?

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 14, 2014 om 12:44
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Koffie... ja in de auto goedkoopste koffie los gestrooid in papieren zak en die aroma overtreft de rook geur.

Maar het is nauwelijks te drinken en deze Paco of andere huismerk die nauwelijks iets kosten werkt een week of 2 en dan weg ermee...

hu
door hultje - Feb 14, 2014 om 13:21
16 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dit bereikt door alle boeken tesamen in een vuilniszak te doen samen met een waszakje gevuld met een pak filterkoffie. Na ongeveer 1 1/2 week was de lucht voor altijd verdwenen. Ik heb gewoon ene pak goedkope koffie gekocht bij de goedkoopste winkel. Daarna de koffie wel weggegooit natuurlijk :-). Succes

pl
door pleccema - Feb 14, 2014 om 13:24
7 Antwoorden / 0 Vragen

Professionele reinigingsbedrijven gebruiken daar ozongeneratoren voor.

pa
door palu - Feb 14, 2014 om 13:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Leg ze op het toilet en dan flink spuiten.

latevogel
door latevogel - Feb 14, 2014 om 13:57
86 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Auke, Het beste is om niet meer te (laten) roken in huis, zelf rook ik nog 3 sigaretten buiten huis en ben daarmee begonnen in april vorig jaar. Lekker fris en de vriendin klaagt ook niet meer over de kleren die ze voorheen steeds moest wassen na een weekend bij mij op visite geweest te zijn.
Onderstaande link is voor auto's maar ik denk dat dit ook voor kamers geldt:
http://www.showroomklaar.com/rooklucht-verwijderen

Succes!

latevogel
door latevogel - Feb 14, 2014 om 13:59
86 Antwoorden / 0 Vragen

Ai, ik meende dat ik bij rokende schoonouders zat met mijn antwoord daarop, nu zie ik dat de vraag hier voor boeken is en daar heb ik niet een antwoord op. SORRY voor misverstand!

li
door lisa123 - Feb 14, 2014 om 14:09
134 Antwoorden / 53 Vragen

Weet niet of het zal helpen en eigenlijk klinkt het een beetje vreemd, ik zou Ambi Pur proberen, het is voor textiel dus kwaad kan het niet. ( lijkt een beetje op de vorige suggestie).
Veel succes..

ha
door harmes - Feb 14, 2014 om 14:30
26 Antwoorden / 2 Vragen

@ Natuurmens: Misschien werd er in huis niet gerookt, maar zijn de boeken en tijdschriften verkregen met tabaksrook als bonus. Ik krijg ook vaak berookte post bijvoorbeeld.

tenormin
door tenormin - Feb 14, 2014 om 14:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=harmes schreef op vrijdag 14 feb 2014, 14:30] Ik krijg ook vaak berookte post bijvoorbeeld.

Nou ja zeg, "berookte post" ontvangen. Overdrijven lijkt me ook een vak.

eclipse
door eclipse - Feb 14, 2014 om 15:40
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 14 feb 2014, 12:31][quote]Om de rooklucht te verwijderen, is het beste een wierook op te steken!
Veel succes ermee

En hoe bereikt dit advies dan de boeken/tijdschriften?
@ hoi ternomin, uitprinten en er tussen leggen denk ik ??? t`is net zo `n rare als die wc spray, je vervangt het enen vieze luchtje door een overtreffende.

komsja
door komsja - Feb 14, 2014 om 18:05
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Hoe je rookgeur uit je boeken of tijdschriften krijgt???? Daar zijn veel antwoorden en tips op gegeven
Maar als de lucht er na een nachtje vorst of vriezer niet helpt,dan blijft die lucht er voorlopig nog wel in zitten.
En er allerlei luchtjes op spuiten gaat voor geen meter werken,die luchtjes geven maar een tijdelijk effect plus de kans is groot dat de boel nog erger gaat meuren,en al die geurtjes zijn ook niet bevoordelijk voor het welzijn van het papier.

dr
door drogist212 - Feb 14, 2014 om 21:41
3 Antwoorden / 0 Vragen

De allerbeste manier om rooklucht uit boeken of tijdschriften te krijgen ,is om desbetreffende boeken in een vuilniszak te doen met kattenbakvulling toegevoegd.
Succes verzekerd !

eclipse
door eclipse - Feb 14, 2014 om 22:06
1561 Antwoorden / 370 Vragen

pffftttttttttttt pleur weg die boeken

tenormin
door tenormin - Feb 14, 2014 om 22:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=eclipse schreef op vrijdag 14 feb 2014, 22:06]pffftttttttttttt pleur weg die boeken

Haha, ik denk dat de TS buiten een sigaretje aan 't roken is; helemaal geen commentaar meer. :-O

wimmi20
door wimmi20 - Feb 14, 2014 om 22:29
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Rare tip.
hoe krijg je dan die kattenstront lucht uit je boeken ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

quote=drogist212 schreef op vrijdag 14 feb 2014, 21:41]De allerbeste manier om rooklucht uit boeken of tijdschriften te krijgen ,is om desbetreffende boeken in een vuilniszak te doen met kattenbakvulling toegevoegd.
Succes verzekerd !

ro
door roitero - Feb 15, 2014 om 15:18
4 Antwoorden / 0 Vragen

Spons gedrenkt in azijn in de omgeving leggen steeds herhalen

ha
door harmes - Feb 15, 2014 om 20:44
26 Antwoorden / 2 Vragen

Hahaha! Lol! Kan niet missen: Tenormin is rookster!

tenormin
door tenormin - Feb 15, 2014 om 22:34
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=harmes schreef op zaterdag 15 feb 2014, 20:44]Hahaha! Lol! Kan niet missen: Tenormin is rookster!

Omdat jij mijn commentaar niet verdraagt over "berookte post"? Ja hoor, vind het prima: misschien heeft jouw post tussen de gerookte paling of makreel gelegen. Doe even normaal, zeg.

sh
door shine - Feb 16, 2014 om 09:15
107 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals Roitero al aangeeft Azijn! Het wondermiddel als er rook/rooklucht in het spel is.

komsja
door komsja - Feb 16, 2014 om 16:23
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Boeken die zelden of nooit gelezen worden gaan ook muf meuren,wellicht een idee om wat vaker te gaan lezen,doe je het boek gelijk luchten.

mo
door monique1966 - Feb 21, 2014 om 00:35
12 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf gebruik de Prowin pure. Dit is een fles van 500 ml. Je doet 5 tot 10 ml in de Prowin pump. Dus maak je 50 tot 100 flessen van 250 ml. Als een pacman pakt hetalle nare lluchtjes aan. Zowel die je ruikt als aldehyde, formaldyde etc. Kost 23, 60 voor de air en 12, 90 voor de pump.

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2014 om 09:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=monique1966 schreef op vrijdag 21 feb 2014, 00:35]Ikzelf gebruik de Prowin pure. Dit is een fles van 500 ml. Je doet 5 tot 10 ml in de Prowin pump. Dus maak je 50 tot 100 flessen van 250 ml. Als een pacman pakt hetalle nare lluchtjes aan. Zowel die je ruikt als aldehyde, formaldyde etc. Kost 23, 60 voor de air en 12, 90 voor de pump.

Dat is wel een wondermiddel als ik zo uw adviezen lees. Het helpt tegen vermeende kalkstrepen op het raam, goed voor het verwijderen van tapijtlijm en ook nog voor rooklucht. Super spil blijkbaar.

susan_nico
door susan_nico - Feb 24, 2014 om 15:41
4 Antwoorden / 3 Vragen

Wie bewaard er nou tegenwoordig nog oude boeken en tijdschriften?,
doe een goed doel en geef ze mee met het oud papier,
ze worden dan gericikeld en dat scheeld weer bomen die omgekapt worden.
op Google kun je tegenwoordig alles vinden wat je wilt weten,
behalve misschien hoe je rooklucht uit oude boeken en tijdschriften kunt verwijderen.
Roken en oude troep bewaren is toch helemaal niet meer van deze tijd!