ke
door kenner Aug 28, 2006 om 19:30
Huishouden & energie

Vliegen om de lamp.....

Waarom vliegen vliegen altijd om een lamp (of de aansluiting voor de lamp) aan het plafond?

6026 47 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

kenner@ waarom kenmerkt u zich zo? Als kenner zou u toch kunnen weten dat vliegen op licht en warmte afkomen? Mag ik met alle respect opmerken dat deze site bedoeld is voor serieuze en praktische vragen en minder geschikt is voor "wetenschappelijke vragen en of medion vragen".

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Medion daar dacht ik ook direct aan.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Binka@ ben je het met me eens dat er al meer Medion achtige vragen zijn?

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja Gerrit,
De Medionvragen kom je dagelijks tegen, maar ik zal maar geen namen noemen, anders veroorzaak weer een relletje.
Ik probeer me al zoveel mogelijk in te houden, maar ik blijf een impulsief katje.
Je weet maar nooit.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zijn Medion vragen? Groeit deze site uit tot wat onder onsjes

Groet Wil. R

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het medionboek is gesloten.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeer onnadenkend en dom jullie dus.........Tjongejonge.Ik dacht dat dit beter volk aantrok. Veel volk , weinig mensen.......

Volg eerst maar eens een cursus BEGRIJPEND LEZEN.

Jullie hebben zelf het bewijs geleverd.(Zie jullie antwoorden waar jullie nogal zelfingenomen veel ruimte innemen met Medion-gepraat en een serieuze vraag niet weten te beantwoorden.Er staat namelijk"aansluiting voor de lamp....Daaruit kun je opmaken dat de lamp NIET brandt!!!!!!!!Dus geen licht c.q. warmte zal verspreiden.)

Dit is een serieuze vraag voor mensen met wat meer  intelligentie.De lamp brandt namelijk niet ....

Ik hoop dat er antwoorden komen van mensen die meer weten dan mensen die niets anders te doen hebben in hun leven dan dom te internetten .

Het domme gereageer op iemands naam "Kenner" daargelaten.

P.S.   c.q. is een afkorting.Misschien kun je die vinden in een woordenboek.Maar dat zullen jullkie wel niet hebben thuis.....

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

tegen de lamp gevlogen?

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Binka@ als wij nu eens zouden vragen waarom er soms vliegen om iemands hoofd vliegen?? (Of ze ziet vliegen, langs en wel of niet brandende lamp) (en er tegenaan vliegt) ps Ik weet dat dit tegen de regels is.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

En voor de vragers: Medion was een aantal maanden geleden een ernstig probleem op deze site. En soms lijkt het zich te herhalen. Deze site is serieus bedoeld.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

En voor de "Kenners"  medion

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een heerlijke uitdaging! Een scepticus brandt ons af en stelt een uitdaging: we zouden te dom zijn om te weten waar i.c. voor staat. Tipje voor kenner: wees er zeker van dat je informatie klopt als je iemand uitdaagt! Je staat zo voor l*l als je ernaast zit!

Om even de vloer aan te vegen met de kennis van kenner!

(Zonder woordenboek) weet ik dat i.c. staat voor casu qou. De letterlijke vertaling uit het Latijn betekent "in het geval dat". In modern Nederlands: "als dat geval zich voordoet". Dat impliceert dat er op een eerder tijdstip een keuze is bepaald. Zo is de zin: Mijn werkgever c.q. ik zal de brief aan u sturen" een goed voorbeeld. Het veronderstelt dat mijn baas het doet, maar in het geval dat hij er niet toe in staat is, doe ik het. Bovendien geeft i.c. een volgorde aan: 'als eerst dit niet lukt, dan gebeurt dat'.

Jouw zin met gebruik van c.q. slaat dus werkelijk nergens op: "geen licht c.q. geen warmte zal verspreiden". C.q. is niet bedoeld voor gevolgtrekking. De zin slaat nergens op als je leest: "geen licht en als dat geval zich voordoet, geen warmte" Slaat nergens op!

En om de lachers op mijn hand te krijgen: ik heb dit geleerd op de basisschool!

En dan nog wat: als er een lamp aan een plafond hangt, dan is het nogal logisch dat er een aansluiting is. Maar waarom het aanwezig zijn van een aansluiting in jouw wereld per definitie betekent dat de lamp niet brandt??? Kijk nu nog eens naar je vraag:

"Waarom vliegen vliegen altijd om een lamp (of de aansluiting voor de lamp) aan het plafond?"

Hoe moet iemand hieruit nu in vredesnaam begrijpen dat als jij een vlieg om de aansluiting ziet vliegen, dat de lamp dan uitstaat? Ben jij als entomologist er soms zeker van dat vliegen altijd om de brandende lamp heen vliegen? Verklaar dan eens waarom ik nu een vlieg op het plafond zie zitten terwijl de lamp op mijn bureau brandt?

Dus als je het niet erg vind, adviseer ik je om de staart tussen je benen eens goed vast te pakken en al struikelend deze site permanent te verlaten.

En als je een student bent: leuke vraag en domme reactie! Onderwijzen ze nog Nederlands voor jou? Ik ben pas dertig, maar dit is mij op de basisschool al niet ontgaan.

Waarschijnlijk is mijn lap tekst aan blindemans ogen gericht, maar het is wel lekker om even de gegeven valkuil voor de graver open te trekken.

Groet, Cannacampo

ve
door verwijderd - Aug 29, 2006 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

"de aansluiting voor de lamp."

Zeker nog nooit een leeg huis gezien waar geen lamp inhangt? UITLEG :

Daar zijn(voor jullie even simpel gezegd)alleen maar "draadjes "die uit het plafond komen.

Maar ja, daar zijn jullie te leeghoofdig voor.Omhoog kijken kunnen jullie niet...... alleen maar naar beneden trappen!

Wat valt deze site tegen.Die wordt gedomineerd door mensen die denken betweters te zijn.Maar zij  kunnen nog geen simpele vraag beantwoorden, alleen maar schriftelijk inhakken op de vragensteller,de manier van vragenstellen,of zelfs elkaar vliegen afvangen.

Tjongejonge voor ik me verder verlaag tot deze taalgrappen....

Ik had het kunnen weten,mensen die uuuuren achter de computer zitten , hebben geen sociale contacten.Kunnen die niet eens in stand houden, laat staan een ander helpen.

Veel succes met afbranden van de volgende serieuze vragensteller!

ve
door verwijderd - Aug 29, 2006 om 08:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Cannacampo,
Ik wil geen zeikerd lijken, maar ik neem aan dat overal waar jij i.c. (in casu) schrijft, je eigenlijk c.q. bedoelt?
Mvgr - B

ve
door verwijderd - Aug 29, 2006 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

We hebben dus een echte kenner, stelt ogenschijnlijk één vraag en weet meteen alle kwalificaties dan al diegenen die onverplicht meewerken aan het succes van deze site.

Dan toch maar een serieus en wetenschappelijk te bewijzen antwoord: ze vliegen om een lamp omdat ze er niet doorheen kunnen vliegen. Nu tevreden? Oh, dat geldt ook voor losse draadjes uit een plafond, daar kunnen ze ook niet doorheen vliegen.

Een niet wetenschappelijke oplossing is, dat ze op studiereis zijn en bekijken hoe een lamp en aansluiting er uit ziet.

Toch goed dat er af en toe een kenner is die dat soort antwoorden zelf niet weet. (in casu niet zelf op deze oplossing komt)

ve
door verwijderd - Aug 29, 2006 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

En nu allemaal rustig anders doe ik nu het licht uit.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2006 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat ik in dit geval de avatar van een mede-expert mag gebruiken (die trouwens aangebracht is door Brynnar, als ik mij goed herinner - waarvoor dank).

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Aug 29, 2006 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb deze ooit hier aangebracht, ik weet niet of ik de eerste ben..... maar dit plaatje is gewoon op Wikipedia terug te vinden: zie Troll (internet)

ve
door verwijderd - Aug 29, 2006 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Kenner: de site boeit je in elk geval genoeg om terug te komen! En wat betreft de draadjes: bij mij is de aansluiting niet noodzakelijk een boel draadjes. De fitting kan eenvoudig als onderdeel van de aansluiting bestempeld worden.

@Brynnar: ik gebruik q.c. en i.c. nooit. Precies om de reden dat de zin waarin je het wel kan gebruiken zelden voorkomt. Hetzelfde geldt voor in principe. Zal je mij niet horen zeggen of zien schrijven.

Ik had overigens van jou wel verwacht dat je mijn komisch bedoelde 'aanval' op de zogenaamde kenner wel zuo waarderen....

Groet, C.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 08:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Cannacampo,

Off-topic.

Van mij mag je reageren hoe je wilt. Ik vind persoonlijk een dergelijke discussie niet leuk. Iemand stelt een vraag over een triviaal of niet-consument gerelateerd onderwerp. 1 of 2 experts duiken erop, classificeren rucksichtlos de vraagsteller impliciet als troll, vraagsteller wordt boos, de mede-"experts" willen hun "collega's" niet afvallen, duiken massaal op deze boze reactie en branden hem af en de zaak loopt uit de klauw.

Zo er al een troll aan het werk is, laat deze dan links liggen en ga niet klagen over een woordje dat de vraagsteller grammaticaal verkeert hanteert. Ook jouw en mijn tekstbijdragen zijn niet altijd zonder spel- en/of stijlfouten, hetgeen ik wilde aantonen door jouw gebruik van "in casu" en "casu quo" door elkaar (quo overigens eerst een u, dan een o).

Ik hoop dat je deze "komisch" bedoelde aanval ook kunt waarderen :-)

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Brynnar

Ik kan je aanval zeker waarderen. Het geval wil dat iemand hier bewust op een conflict uit is. Ik besloot (kinderachtig, weet ik) lachend om de handschoen eens op te pakken. Het blijft onschuldig tijdverdrijf.

Ik ben wel met je eens dat de site hier niet voor bedoeld is. Ik zal mijn leven dan ook beteren en dit soort onzin voortaan links laten liggen.

Tot slot: tikfouten vallen bij mij toch in een andere categorie dan verkeerd woordgebruik. Maar zoals gezegd: zand over dit topic!

Groet, C.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit doen ze om te kijken of het licht.

                  aan

               of uit is.

vind hem wel leuk die vraag.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor alles HARTELIJK BEDANKT !!!

Ik was voor het eerst op een forum ...........kreeg ik dat!

Dat mijn naam Kenner is...........kreeg ik dat!

Het was serieus bedoeld...........kreeg ik dat!

Maar.........Eén lichtpuntje :

( Zullen die anderen wel weer over gaan mailen bij gebrek aan ....... )

Heel hartelijk dank, "Brynnar "!!!!

U begrijpt tenminste hoe de wereld werkelijkin elkaar zit!!!!!

Die anderen denken het te weten en door dat maar flink te gaan roepen, krijgen ze aandacht en reacties,en gaan ze het zelf geloven.

Dus voor hen....grijp die kans en daarbij alle mollen die jullie hier verwachten.

Vriendelijke groeten van een teleurgesteld maar gewoon mens,gewoon genaamd Kenner.

TOT NOOIT!!!!!!

ve
door verwijderd - Sep 1, 2006 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ,en dan hoor je niks meer, want dan is het ineens niet leuk meer.........

Pas dan weten jullie wat je aanricht.

Ik schrijf me hierbij uit.

ADieu

ve
door verwijderd - Sep 1, 2006 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Net als postduiven, die reageren op magnetisme, en elektra draden worden eenzijdig uitgeschakeld, dus bij uit lamp toch nog een magnetisch veld, elektro magnetisme, en als jullie alleen maar Googlelen, en niet die andere dan krijg je deze antwoorden.

Ik heb als Nachtegaal wel een route planner nodig, maar dit is een open deur...

Dus het antwoord is restspanning op de nul draad, en het veroorzaakt een storing in het aard magnetisme!

Dit leren we al op de basis scholen in de Sovjet Unie, en ik zal nu geen uitspaken doen over onze Nederlandse scholen, want als je dat in een jaar kunt leren en dan ook Kaaskop bent, is het dus een van de makkelijkste talen!

ve
door verwijderd - Sep 1, 2006 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Binka, leuk, maar als roodharige Nederlander neem ik je niets kwalijk, maar lees maar onderaan...

Het is dus geen Google maar allemaal gebruiken, of emigreren, maar ik wil je hier niet missen.... maar iemand die als KENNER vragen stelde, is vragen om....\

Maar ik mag van collega's hier geen humor meer maken, en de punten geven ze maar aan jou, voor het leuke antwoord, staan alle overige Experts die het beter weten ook eens voor schut!

ve
door verwijderd - Sep 1, 2006 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Magnetisme dus, en dat word verstoord, dus geen onzin, maar duiven doen hetzelfde, de nuldraad heeft nog een geringen restspanning, bijna onmeetbaar, maar wij zijn ook lompe boeren die een klein vliegje maar niets vinden..

ve
door verwijderd - Sep 1, 2006 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

gozik@

Bedankt voor de punten, en een vliegje vangen doe ik ook wel.

vgr. Binka

ve
door verwijderd - Sep 1, 2006 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Kenner,

Wat wilde je verder nog horen, dan? Ik hoopte dat deze zinloze discussie was beeindigd. Maar goed, bedankt voor je kortstondige bezoek en tot ziens.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Sep 1, 2006 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vriendelijke groeten van een teleurgesteld maar gewoon mens,gewoon genaamd Kenner.

TOT NOOIT!!!!!!

En toch stiekem mee kijken
Dat noemen wij LURKEN

ve
door verwijderd - Oct 28, 2006 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vliegen komen op de warmte van de lamp af net zoals muggen. Het heeft niets met licht te maken.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om dat ze er niet in kunnen vliegen.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weer zo'n dom iemand, die niks te doen heeft.

Fuchk toch off en ga wat zinnigs doen als je te dom bent om een vraag te beantwoorden!

Zeker blond!

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mag je weer van je ouders een uurtje achter de computer spelen?

Ga liever buiten spelen, het is prachtig weer.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ 'beste' Kenner,

"Ik schrijf me hierbij uit. ADieu"

Waarom houdt u geen woord? Ik hoop dat u de woorden van Brynnar, Dirck en vooral..... van jezelf te harte neemt!!

Hutch

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de mooie tip Hutch, maar wanneer zelfs deze organisatie na uitschrijving mij nog mails over deze zaak blijft sturen.........

Ik zal me verder dan zelf maar aan mijn woord houden.

Een fijn en vliegenloos leven verder!

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

cat4you muggen reageren niet op warmte maar alleen op geur volgens de hogeschool wageningen

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Kenner,

bij de notificatie (email) die u telkens krijgt, indien op uw vraag een reactie komt, staat tevens de mogelijkheid om u af te melden v.w.b. dit onderwerp:

"Wilt u geen e-mails meer ontvangen over deze vraag? Klik dan op deze link: ........."

"Wat kan het leven soms simpel zijn".

Hutch

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

De twee belangrijkste opponenten binnen dit draadje misbruiken dit vraag en antwoord spel. De een doet het (hopelijk) eenmalig, de ander stelselmatig.

Collegiale groet, Read.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas ......dat schreef ik toch..........dat had ik allang gedaan........

Maar desondanks..........Soms is het leven voor anderen taai........

Afijn, dit was echt het laatste.....

tot (n)ooit.......

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn in het recente verleden een paar serieuze forumleden (hier ook wel 'experts' genoemd) van deze website weggegaan.
Ik snap nu waarom.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom komen er zoveel onzinnige reakties, Als je het antwoord niet weet reageer dan niet.

Naast alle onzin is gozik de enige die de moeite neemt om een echt antwoord tegeven. En misschien heeft hij zelfs wel gelijk.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@johanpc,

Er zijn echt wel meer beantwoorders die proberen goede antwoorden te geven en daar is Gozik er één van. Wel moet ik soms zijn antwoorden twee keer lezen voordat ik door heb dat zijn antwoord oorspronkelijk is en verrassend to the point.

Collegiale groet, Read.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

...maar, zonder licht geen warmte...toch???

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denk je echt dat iemand je vraag beantwoord als je zo aggresief en lomp tegen mensen doet??? Nou..

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gaf geen antwoord, het was mijn natuurkunde boek, en ik heb het nog even opgezocht...

dus Alexander Zjoeganof... die is de echte deskundige...!