ge
door gemmagb Nov 26, 2007 om 23:45
Huishouden & energie

Vlooien-bestrijdingsmiddel

Onze Ierse setter van 8 jaar heeft dit jaar een vlooienallergie gekregen. Wij hebben altijd Frontline (combo) gebruikt voor onze hond en ook voor de kat. 3 Weken geleden heb ik de beide dieren nog behandeld, maar onze hond blijft bijten en ik vang dan weer een vlo. Het lijkt erop dat Frontline niet meer voldoende helpt, m.a.w. dat de vlooien min of meer resistent zijn geworden. De vlooien zijn gemakkelijk te vangen, dus hebben kennelijk wel een tik gekregen van het vlooien-bestrijdingsmiddel. Wie heeft een goede tip om de vlooien de baas te worden. Ik heb goed gezogen, de mand goed schoongemaakt en nu weet ik het niet meer.

Bij voorbaat dank voor jullie reaktie.

4842 5 Rapporteer

sh
door shiewa - Nov 27, 2007 om 00:00
10 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet niet alleen zuigen maar ook overal spuiten met een goed middel(bv vetcam van de dierenarts) vooral spuiten op plaatsen waar je moeilijk met de stofzuiger komt.Dus onder kasten ,onder de bank,in de kieren van de bank.Ook heeft het baat als je hond vlovrij is.Af en toe knoflook door het voer te doen.Vlooien/teken hebben hier een hekel aan.Gaan er niet dood van maar komen niet op je hond.Spuiten moet je ook als je geen vlooien op je hond vind.

labelle
door labelle - Nov 27, 2007 om 00:51
10 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi,
Er is dit jaar een grote 'vlooiendruk'.
Frontline werkt inderdaad niet meer afdoende, vraag bij de dierenarts naar een ander middel. Ik gebruik nu Advantage (via de dierenarts) en dat werkt beter.
Succes!

menno0
door menno0 - Nov 27, 2007 om 00:52
236 Antwoorden / 42 Vragen

Frontline is inderdaad achterhaald. Tegenwoordig geeft de dierenarts in het paspoort naast het etiket van de coctails ook een etiket van antivlo injectie en het beest doet het er 1 jaar op. Dan kunt U overal in een kennel komen.

Het zal ongetwijfeld ook zorgen dat teken afvallen. Informeer eens.

Waar komt een hond niet.., elk kiertje of waaisel op balkon kan beet zijn. U heeft een behoorlijke klus te gaan om ALLES te wassen. Kam de hond elke dag buiten in de tuin/balkon met een speciale kam. Dan houdt U vinger aan de pols! Wat U vangt doet U meteen in een kopje met afwasmiddel en ze zakken dood naar de bodem

door 4711 - Nov 27, 2007 om 05:30
885 Antwoorden / 2 Vragen

Frontline was goed, maar vele vlooien zijn wegens het succes resistend geworden, daarom gaan vele over op Vectocyt van Exil

Wel kan het enige tijd duren voordat een middel werkt, ze doden de vlooien maar de eitjes die nieuw uitkomen geven nog 2a3 weken lang nieuwe vlooien, dus dan lijkt het soms niet te werken, maar ik vond dode vlooien en steeds jonge levende, want geen enkel middel kan de eitjes doden!

wi
door winschoten - Jan 2, 2008 om 23:06
1 Antwoorden / 7 Vragen

Het is misschien een beetje laat, maar misschien heb je hier nog iets aan: Frontline helpt nog steeds, maar als je hond er een periode heel erg last van heeft geef hem dan tussendoor een vlooienband om die voor het buitenland bestemd zijn. Ik kan nu niet zo snel op de naam komen maar de dierenwinkel weet wel wat je moet hebben. Deze banden zijn speciaal voor de teken en vlooien die er in het buitenland zijn en is extra sterk. De band gaat wel 3 maanden mee en daarna geef je hem gewoon weer vlooiendruppels. Helpt gegarandeerd.