Ar
door Arie L Jun 30, 2021 om 18:11
Huishouden & energie

Vochtproblemen na isoleren van de spouwmuur

Ik heb na het isoleren van de spouwmuur last van opbollend en loslatende latex. Zou dit komen door het isoleren? Enkele jaren geleden is de muur geïmpregneerd

2408 6 Rapporteer

ju
door juliomariner - Jun 30, 2021 om 18:33
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Dat lijkt me wel heel waarschijnlijk. de buitenmuur is geïmpregneerd dus daar kan het vocht niet heen. Door de isolatie is er geen luchtstroom in de spouw meer mogelijk en zal het vocht dus door de binnenmuur proberen te komen.

ne
door neodutchio - Jun 30, 2021 om 18:59
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Als u binnen niet ventileert zal er een vochtprobleem gaan ontstaan.

Franske1958
door Franske1958 - Jun 30, 2021 om 19:34
435 Antwoorden / 2 Vragen

Vraagje over dat isoleren van uw spouwmuur?  Hebt U tegen dat bedrijf waar U dat hebt laten doen wel vermeld dat de buitenmuur
is geimpregneerd??  Een goed bedrijf houd er rekening mee of een volle spouwmuur dan nog wel mogelijk is en zal U ook alle voor
en nadelen van het volspuiten van de spouw vermelden. Als dat bedrijf niet wist dat de buiten muur is geimpregneerd, dan hoeven
zij dit ook niet op te lossen lijkt mij.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 30, 2021 om 20:09
2120 Antwoorden / Vragen

Heel goed mogelijk en de stuc kan ook nog van de muur komen. Ik zou maar eens wat vakkennis inschakelen.

Ar
door Arie L Jul 1, 2021 om 08:53
Antwoorden / 1 Vragen

Oké, duidelijk wat raadt u mij aan om nu te doen? Sorry voor de late reactie allemaal

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 1, 2021 om 11:01
2120 Antwoorden / Vragen

Zoek hulp, iemand die verstand heeft van isolatie en vochtproblemen en die terplekke de zaak kan beoordelen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jul 1, 2021 om 16:52
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Normaal zit er garantie  op  de  aangebrachte isolatie en  eventuele gevolgen.

Zij moeten als deskundige eerst kijken of het wel kan.
Impregneren, als dat kleurloze  is aan de buitenzijde kan er geen regenwater meer in, maar damp er nog wel uit.

Vele Impregneer middelen zijn niet zichtbaar en houden de buitenmuur droger en verder niets.
Vraag  het isolatie bedrijf  en hopelijk komen zij dit probleem oplossen.