na
door naomi1603 Feb 5, 2018 om 13:27
Huishouden & energie

Vraag over ervaring

Heeft iemand ervaring met Larson Oslo matras en is het juist dat deze een synthese geur heeft
Staat nu in aanbieding bij Groupon

4846 5 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Feb 5, 2018 om 13:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Synthetisch staat voor 'niet-natuurlijk materiaal' ...

- Alhoewel natuurlijk materiaal ook doorgaans een eigen geur kan hebben, zijn de petrochemisch vervaardigden lagen in een matras qua reuk na enkele dagen tot een week al verdwenen.

Tijdens de productiefout bij de grondstof bij BASF werd dan ook geraden om betroffen matrassen langer te luchten dan op de verpakking staat. Synthetische luchtjes verdwijnen snel des te langer een nieuw matras 'gelucht' en nog niet opgemaakt wordt.

- Ervaringen van andere mensen met een matras qua comfort kunnen niet objectief zijn, dus daarop hier géén toelichting. De aangegeven hardheid (!) geeft aan of u òp of ìn het matras zult liggen en staat in een relatie tot uw lichaamsgewicht. Een twee-persoonsmatras kan voor één of zelfs beide personen een slechte keuze zijn.

- Wèl een aanbeveling om vooraf te onderzoeken wat u kunt doen, wanneer de matras (bij deze aktie) tòch NIET bevalt. Veel online-matrassen kunnen nog 90/100 dagen (kostenloos) worden afgehaald met een 'geld-terug'-garantie, een echte aanrader. Met dit merk wordt overigens vaker flink gestunt tot wel 71% korting en het is de vraag of die aktie-matrassen niet speciaal hiervoor werden geproduceerd ...

Gr
door Grunn1 Feb 5, 2018 om 14:04
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Vaak is bij Groupon gekocht is gekocht.
Snap zelf niet dat mensen op een veiling site een matras kopen. Er zijn genoeg winkels waar matrassen niet duur zijn maar waar je wel kan uitproberen hoe ze zijn.

hansje klein
door hansje klein Feb 5, 2018 om 14:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inderdaad, vandaar de vele zelfveroorzaakte klachten over matrassen op fora, wanneer het kalf al verdronken is ...

Op de orginele Larson-website wordt een 'terugnemen-en-geld-terug' overigens wèl aangegeven.

ne
door neodutchio - Feb 5, 2018 om 14:18
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Een matras is een persoonlijke keuze. Daar ga je dus eerst op proefliggen en laat u zich goed voorlichten naar de verschillende soorten matrassen. Pas daarna kunt u een keuze gaan maken.
Uiteraard wordt er gekocht bij een winkel met omruilgarantie zodat, mocht het matras toch niet bevallen, het aangepast of omgewisseld kan worden. Alles voor een goede nachtrust natuurlijk.

Hoe gaat u dat doen? Op kantoor bij Groupon proefliggen? Iemand daar heeft verstand van matrassen? Wat als het matras toch niet bevalt? Dat het überhaupt in u op komt om op zo’n manier een matras te kopen.

gerbera
door gerbera - Feb 5, 2018 om 15:00
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Als u op deze wijze een matras aanschaft kunt u ook volstaan met het, naar behoefte, vullen van een hoeslaken met stro. Een matras moet "passen" om een goede nachtrust te hebben. Dus ga naar een bedden(speciaal)zaak waar u goede voorlichting en service krijgt.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 5, 2018 om 17:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Groupion? Vragen om problemen!

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2018 om 01:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb daar geen ervaring mee en ik hoef er ook geen ervaring mee. Groupon doe ik al helemaal niet aan.
Als u echt een matras nodig heeft (en niet omdat een matras "in de aanbieding" is) dan kunt u maar beter een matras kopen dat vergelijkbaar is met een/ matras dat u tot dusver is bevallen.
De ervaringen van anderen heeft u ook helemaal niets aan omdat men uiteenlopende wensen voor matrassen heeft, verschillend weegt, verschillende lengte enz. enz.
Verder kunt u maar beter niet altijd geloven dat een prijs gehalveerd is of nog lager is dan de zogenaamde originele prijs.