ei
door eigemant Sep 20, 2013 om 17:30
Huishouden & energie

Waarborgsom terugbetaald?

Ik heb in mei een aanhangwagen gehuurd bij Boels in Almere, je betaald dan 175 euro borg en hoort dan het restant terug gestort te krijgen. Ik kwam de factuur van de week tegen en kwam toen op het idee om te kijken of ik het restant wel terug gestort heb gekregen, nee dus! Gebeld met ze en ik kon het restant 114 euro contant komen ophalen. Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben meegemaakt. Kan een mooi handeltje zijn van de medewerkers!

2413 7 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 20, 2013 om 17:46
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Gezien deze lastige tijden is vergeten dus rendabel.....
Als vele het niet controleren is het pure winst voor personeel????

U moet verder altijd je bank nalopen want als ik voor een eenmalige machtiging een foutje maakte en per ongeluk jou nummer invulde.....
Komt ook voor dat sommige mensen zo proberen gratis diensten of producten te krijgen en als ze het geld niet terug eisen is het leuk voor deze hufters.

Dus daarom, controleer altijd alles want er word meer gefraudeerd dan U denkt.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2013 om 19:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dus lekker suf, dat u dat nu pas controleert. En waarom mooi handeltje voor de medewerkers? Niet terecht om die van verduistering te beschuldigen.

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2013 om 19:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Om te weten of dit expres is of niet is niet te zeggen, laten we eerst maar uit gaan van het goede, totdat het tegendeel blijkt.
Wel slordig van het bedrijf dat ze het geld niet hebben teruggestort. Daar ligt toch in de eerste plaats de fout, niet bij u.

ei
door eigemant - Sep 20, 2013 om 20:12
4 Antwoorden / 3 Vragen

Wat ik vreemd vind is dat ze het geld contant hebben terug gegeven en niet alsnog hebben gestort! Contant kan je buiten de boeken houden, bij terug storten is dit moeilijker. Er staat ook heel duidelijk in de winkel aangegeven dat ze een gepinde borgsom nooit contant terug betalen en nu dus wel!

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2013 om 20:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zouden ze een uitbetaling buiten de boeken houden? Misschien wilden ze het wel vlug afwikkelen.

En waarom hebt u dat in die zaak dan niet gevraagd?

ei
door eigemant - Sep 20, 2013 om 21:02
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ja tijger, natuurlijk had ik het kunnen vragen, maar ik was al lang blij dat ik mijn geld kreeg. En wat denk je dat ze gezegd hadden? Het klopt gewoon niet dat ze een borg niet automatisch terug betalen en dat je er om moet vragen. Waar zou dat geld dan gebleven zijn? Wordt er geen boekcontrole gehouden? Voor hetzelfde geld storten ze het op hun eigen rekening en als er geklaagd wordt betalen ze het contant uit, zodat de boekhouding kloppend blijft.

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2013 om 21:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk dat u er teveel achter zoekt. Ik heb wat gegoogeld en er zijn geen klachten te vinden over dit bedrijf. Het was een fout en die is nu opgelost. Als ze moeilijk over de terugbetaling hadden gedaan had ik het wat anders gevonden.
Lekker slapen vannacht, het geld is weer terug en kunt u het weer lekker uitgeven dit weekend ;-)
Doet u Rutte ook een plezier.