My
door My 2nd2nd Snoepie May 12, 2016 om 16:42
Huishouden & energie

Wat zijn de evaringen met innova energie

Ik ben benaderd door verkopers van een energiecollectief om zakelijk klant te worden bij Innova energie. Ik zou EUR 200,- per jaar goedkoper uit zijn. Ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn van andere klanten met Inova energie.
[edit red: persoonlijke gegevens]

3105 8 Rapporteer

chris74
door chris74 - May 12, 2016 om 16:48
564 Antwoorden / 44 Vragen

Dit is geen consumenten vraag.

marita5
door marita5 - May 12, 2016 om 17:41
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo My 2nd2nd Snoepie ,

Lees hier ervaringen met Innova Energie klik op de rode regel .

https://www.google.nl/#q=ervaringen+innova+energie

edrick3
door edrick3 - May 12, 2016 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

om zakelijk klant te worden.

Dan zit je hier 'fout';dit is een consumentenforum.

Overeigens: je kunt beter zélf even een prijsvergelijking doen ipv 'aan de deur'.

tijger1
door tijger1 - May 12, 2016 om 18:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou u uberhaupt op colportage ingaan? Mocht u een wijziging overwegen, kijk dan zelf op vergelijkingssites.

gerbera
door gerbera - May 12, 2016 om 22:45
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe weten zij dat u er € 200 per jaar op vooruit gaat, glazen bol ??? Laat u niets wijsmaken, eenmaal klant zal u merken dat u er € 200 op achteruitgaat. Lees anders even hier, is mogelijk dezelfde klub; https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/kosten-transparant-ervaringen?id=582459

aurora1
door aurora1 - May 12, 2016 om 22:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Geen ervaring mee want ik ga nooit in op colportage.
Als ik al van plan ben om van energieboer te veranderen, dan vergelijk ik die zelf wel op vergelijkingssites rond de tijd dat ik dat zou willen.
Hoe komen ze erbij dat u 200 euro per jaar voordeliger uit zou zijn? Uit hun duim gezogen?

zoekster1
door zoekster1 - May 12, 2016 om 23:16
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik u was zou ik uitkijken met een overstap van consument naar zakelijk. U bent dan nl alle consumentenbescherming die u geniet vanuit de wet kwijt. Ook in geval van moeilijkheden is de geschillencommissie niet meer beschikbaar voor u.
Die belofte van 200 euro goedkoper uit zijn, daar kunt u ze achteraf niet aan houden. En grote kans dat u aan een langdurig contract vast zit.
Allerlei ongunstige algemene voorwaarden die onwettig/aan te vechten zouden zijn als consument zijnde, daar kunt u niet onderuit als u een zakelijke klant bent.

ma
door martijn imhoff - May 16, 2016 om 23:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

INNOVA kan wel degelijk een goede schatting maken van het bedrag wat u kan besparen bij overstappen. De energieprijzen (zowel gas als licht) zijn namelijk 4 a 5 maanden sterk gedaald. Veel bedrijven en particulieren hebben nog geen prijswijziging in hun contract gehad, en betalen dus nog steeds voor de hoge prijzen.
Mocht u door INNOVA benaderd worden, zullen ze vaak zeggen dat zij de eventuele boete voor het overstappen op hun rekening nemen. U krijgt een offerte via de mail, en deze kunt u naast uw huidige energierekening leggen. Mocht u op dat moment toch al minder betalen dan wat INNOVA u aanbiedt, zal INNOVA alsnog een bepaald percentage onder uw huidige energierekening liggen met een bod.
Mocht u toch af willen zien, dient u zich binnen 14 dagen na het ontvangen van de mail af te melden.

INNOVA zal tijdens het gesprek, als u akkoord heeft gegeven, een opname starten. Dan zal de medewerker al uw gegevens en de voorwaarden nog een keer doorspreken. Indien u hierop nogmaals een akkoord geeft, geld dit als een rechtsgeldig contract (uiteraard met de voorwaarde dat u binnen 14 dagen nog van het contract af kan zien).