gerry van raaij
door gerry van raaij Mar 13, 2012 om 14:54
Huishouden & energie

WATERSCHADE

HIERMEDE WIL IK VRAGEN WAT IK MOET DOEN IK HEB WATERSCHADE IN DE WOONKAMER KEUKEN EN IN DE HAL IK HEB DE VERZEKERING GEBELD VOOR EEN SCHADE EXPERT MAAR DIE STUREN ZIJ NIET IK MOET WACHTEN DAT HET OPGEDROOGD IS EN DAN HET SCHADE BEDRAG DOORGEVEN MAAR DE MEUBELS ZIJN WEL AAN DE ONDERKANT NAT GEWORDEN DUS IK WEET NIET OF DAT GAAT ROTTEN DUS IK WEET NIET WAT IK KAN OF MOET DOEN,WIE HEEFT DAAR E.V.T EEN ANTWOORD OP.
B.V.D GERRY van RAAIJ

3058 13 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Mar 13, 2012 om 15:10
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Kun je nagaan hoeveel tijd erover heen gaat eer het bezoek van de expert kan verwachten. Het zal zo gauw niet gaan rotten maar het is wel bevordelijk voor het hout als de expert er niet te lang over doet. Misschien kun je dat voorzichtig onder de aandacht brengen?

Zwemmer

gerry van raaij
door gerry van raaij - Mar 13, 2012 om 15:13
6 Antwoorden / 3 Vragen

HAI ZWEMMER
HOE KAN IK DAT HET BESTE VOORZICHTIG ONDER ZIJN AANDACHT BRENGEN
WANT IK MOET OOK VLOERKLEDEN LATEN REINIGEN EN ER ZIT OOK WATER ACHTER DE OPZET PLINTEN.
GR.GERRY

tenormin
door tenormin - Mar 13, 2012 om 15:16
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Wat voor flapdrolverzekering is dat nu? Als je meubels zijn natgeworden heb je grote kans op kromtrekken. Zij moeten toch iemand sturen voor expertise, daar is de verzekering toch voor. Vreemd dat je zelf een schadebedrag moet opgeven. Geef dan maar zo'n hoog bedrag op, dan lopen ze waarschijnlijk een tandje harder.

tenormin
door tenormin - Mar 13, 2012 om 15:20
16849 Antwoorden / 108 Vragen

gerrie, zet je Caps Lock even uit. En je hoeft echt niet "voorzichtig" te zijn met ze nogmaals te benaderen, met wat je nu toevoegt, kleden en plinten: ze moeten die schade gewoon komen opnemen en je een bedrag vertellen.

gerry van raaij
door gerry van raaij - Mar 13, 2012 om 15:23
6 Antwoorden / 3 Vragen

oke tenormin
bedankt voor dit advies
ik ga er weer achter aan

zwemmer
door zwemmer - Mar 13, 2012 om 15:27
2638 Antwoorden / 35 Vragen

gerry, ik bedoelde opbellen en navragen wat je kunt verwachten omdat je bang bent voor de gevolgen als de pootjes langere tijd in het water staan. Dat is alles. Zwemmer

gerry van raaij
door gerry van raaij - Mar 13, 2012 om 15:30
6 Antwoorden / 3 Vragen

oke zwemmer bedankt
ben er nu mee bezig
gerry

zwemmer
door zwemmer - Mar 13, 2012 om 15:42
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik hoop dat je met zo'n telefoontje als hij dat nodig acht invloed kunt uitoefenen op de planning van de route van de schade-expert. Om het geld gaat het allereerst niet, maar om het tegengaan van rotten. De expert weet daar wel meer van.

Zwemmer

vladja
door vladja - Mar 13, 2012 om 16:47
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Je moet nu foto's maken van de "overstroming" om straks aan te tonen wat er allemaal nat is geworden en hoe omvangrijk de schade is, en deze naar de verzekeringsmiij sturen.

Voor de verzekeringsmij heeft het weinig zin om nu een expert te sturen. Die kan gaan "pootjebaaien", maar nog geen schade vaststellen. Alles is nog nat. De werkelijke schade blijkt pas als de spullen weer "droog" zijn. Dan is er duidelijk wat blijvend beschadigd is, wat eventueel gerepareerd kan worden etc.

Kleden, los getrokken vloerbedekking, niets weggooien, alles bewaren, want de expert zal de spullen willen zien.

Tenormin,

Die flapdrolverzekering kan je zelf beter sluiten voor als je je hond uit laat. Nat geworden meubels trekken pas krom als ze weer opgedroogd zijn, als dat werkelijk gebeurt. Dan komen ze voor schadevergoeding in aanmerking. Niet als ze "grote kans hebben op krom trekken".

Als ik ga autorijden als het glad is, dan is er grote kans dat ik schade oploop aan mijn auto. Dan komt de verzekering ook niet met een zak geld aanlopen voor het geval dat.

Je moet toch echt een cursus verzekeringstechniek gaan volgen met jouw "verzekeringstechnische" uitspraken, die je regelmatig doet.

Vladja

stacey
door stacey - Mar 13, 2012 om 16:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=vladja schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 16:47]Je moet nu foto's maken van de "overstroming" om straks aan te tonen wat er allemaal nat is geworden en hoe omvangrijk de schade is, en deze naar de verzekeringsmiij sturen.

Voor de verzekeringsmij heeft het weinig zin om nu een expert te sturen.

Tegenwoordig sturen ze niet zo snel meer iemand volgens mij.

Ik moest offerte (schilder) voor herstel plafond na lekkage indienen en brief van de woningbouw dat het `onheil van buitenaf` was geweest en geen overstroomde badkuip en dat werd ongezien goedgekeurd en bedrag uitgekeerd destijds.

le
door lenss151 - Mar 14, 2012 om 18:55
13 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo Gerry. Het beste is de schade schatten en dit doorbellen of mailen, als het bedrag hoog is komen ze wel kijken.
Groetjes Georg

herrdroetker
door herrdroetker - Mar 14, 2012 om 21:39
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Gerry van Raaij,

De verzekeringsexpert behoort toch wel te komen kijken om te bepalen of er schadebeperkende maatregelen nodig zijn. Het kan zijn dat nadat het water is weggepompt of opgedweild met hetelucht kachels en ventilatoren de huishouding gedroogd moet worden. Zo maar laten drogen duurt vaak te lang waardoor schimmel en paddestoelen gaan groeien met nog meer gevolgschade.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

tenormin
door tenormin - Mar 14, 2012 om 22:20
16849 Antwoorden / 108 Vragen

herrdroetker, dat was ook mijn mening, zie dinsdag 15:16u. De waterschade die gerry van raaij beschrijft is heel wat meer dan een lekkend plafond (waar de verzekering niet altijd voor komt kijken).