sm
door smoking185 Nov 4, 2017 om 21:18
Huishouden & energie

Welke slimme meter Stedin moet ik nemen mei 2018 vervalt de analoge signaal

Hallo kassa forum leden.

Welke slimme meter kan ik het beste nemen.?

Heb nu nog de oude meter Na mei 2018 heb ik geen nacht tarief meer.

Welke meter is het beste voor led verlichting.

Hoor graag wat ik het beste kan doen.

3284 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2017 om 21:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou u een nieuwe meter nemen?

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 5, 2017 om 01:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Om alle bij Wehkamp gekochte spullen goed te kunnen monitoren :-)

sm
door smoking185 - Nov 4, 2017 om 21:24
38 Antwoorden / 13 Vragen

Reden dat ik graag dag en nacht tarief wilt behouden.

Na mei 2018 kan ik nooit meer naar nacht tarief.

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2017 om 21:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat analoge signaal vervalt niet in 2018.

sm
door smoking185 - Nov 4, 2017 om 21:29
38 Antwoorden / 13 Vragen

Dat hebben ze tegen mij gezegd.

Dat ik snel moet beslissen.

Hier staat het ook

https://www.stedin.net/slimme-meter/oude-meter-behouden

Cookies
door Cookies - Nov 4, 2017 om 21:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ze beginnen daar inderdaad in mei 2018 al mee

Een dag- en nachttarief voor elektriciteit

Het wisselen tussen dag- en nachttarief met een oude meter verdwijnt. Vanaf 1 mei 2018 zetten we namelijk stapsgewijs het toonfrequent signaal uit. Dit signaal zorgt er momenteel voor dat de meter uw verbruik ‘s nachts en overdag apart registreert. De slimme meter heeft dit toonfrequent signaal niet nodig om dit onderscheid te maken. Voor iedereen met een slimme meter blijft het dag- en nachttarief daardoor wel beschikbaar.

Cookies
door Cookies - Nov 4, 2017 om 21:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vlg mij bepaalt Stedin welke meter geplaatst wordt, niet de klant.

sm
door smoking185 - Nov 4, 2017 om 21:49
38 Antwoorden / 13 Vragen

Daar ben ik niet blij mee

Heb geen zin om straks wel problemen te krijgen dat de meter verkeerd meet.

Wat kan ik het beste doen ?

jo
door jorisw Nov 5, 2017 om 09:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Stel Stedin voor dat je zelf een meter koopt.....

sm
door smoking185 Nov 5, 2017 om 15:00
38 Antwoorden / 13 Vragen

De meter moet ik zelf aanschaffen.
Omdat ik hem had geweigerd

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 5, 2017 om 17:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Helaas verkoopt Wehkamp deze niet!

sm
door smoking185 Nov 5, 2017 om 18:09
38 Antwoorden / 13 Vragen

Ik koop niks meer bij Wehkamp  Ze proberen de mensen lekker te maken met mails trap er niet meer in.

Cookies
door Cookies - Nov 4, 2017 om 21:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kijk eerst eens of hoog/laag tarief voor jou wel zin heeft  https://www.gaslicht.com/nieuws/enkeltarief-of-dubbeltarief-wat-is-voordeliger

sm
door smoking185 - Nov 4, 2017 om 22:01
38 Antwoorden / 13 Vragen

Ik hou wel rekening met wassen en drogen in het weekend.
En na 23:00
Maar veel scheelt het niet bedankt voor het helpen.

Ik ga ze nog probeer te bellen na het weekend welke meters ze hebben.

panter22
door panter22 Nov 5, 2017 om 18:46
6599 Antwoorden / Vragen

Gezellig voor de buren 's nachts die wasmachine laten draaien in z'n gehorig appartement.

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2017 om 22:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met een dag- en nachttarief is uw nachttarief zo twee cent per kw goedkoper, maar uw dagtarief is duurder dan gebruikelijk. Dus behalve als u een elektrische boiler hebt, is het hebben van een dag en nachttarief compleet zinloos om voordeliger uit te zijn.

lees dit eens over die dubbele tarieven.

https://www.energieleveranciers.nl/nieuws/500387-dag-nacht-stroomtarief-zinloos-voor-kwart-huishoudens

sm
door smoking185 Nov 4, 2017 om 22:11
38 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb een boiler
Ik ga er goed overnadenken wat ik ga doen Bedankt voor het helpen.

Ge
door Genee - Nov 5, 2017 om 00:28
1509 Antwoorden / 1 Vragen
Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 5, 2017 om 01:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@smoking185
Gezien je vragen van de laatste paar weken wil ik je echt dringend adviseren om professionele hulp te zoeken. Ik bedoel dit absoluut niet rot maar het gaat niet helemaal goed met je. Je bent ook erg wantrouwend.
Ik wens je oprecht sterkte.

sm
door smoking185 - Nov 5, 2017 om 15:12
38 Antwoorden / 13 Vragen

DIEWILIK
mag toch vragen stellen hierover. toevallig was dit nog een vraag.

Heb zeker geen hulp nodig Zo iets zeg je toch niet. Me begeleiding helpt mij in dingen wat hij weet. En weet hij dat niet dan is de forum een uitkomst voor mij.

Ik heb verder geen nieuwe dingen te vragen Toevallig is dit de laatste topic.

Hij vind dat het goed gaat vooral dat ik bezig bent met spullen te verkopen.

Ik neem iedereen serieus Het is voor mij gewoon wat ingewikkelder te begrijpen De kosten dag nacht tarief scheelt niet veel.

Ik maak wel veel gebruik van het dag nacht tarief. en het weekend was ik veel
Dan scheelt het toch wel wat geld  Lijkt mij

Bedankt voor jullie hulp. Wil zeker geen irritatie bij jullie opwekken. Als ik die indruk hebt gegeven sorry daarvoor.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 5, 2017 om 17:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@smoking
Zoals ik al schreef het is niet rot bedoeld maar ik herken aan je  manier van vragen, schrijven en communicatie hetzelfde als iemand in mijn directe omgeving.
Een begeleider kan handig zijn maar een echte Pro kan u verder helpen
U bent wantrouwend geworden en dat is met deze zaken niet nodig. Vertrouw gewoon erop dat niet iedereen u wil benadelen. Succes

sm
door smoking185 Nov 5, 2017 om 18:13
38 Antwoorden / 13 Vragen

Ik snap dat je het niet rot bedoeld. dat je wilt helpen in je andere reactie is het niet tof om Wehkamp erbij te betreken.

Ben druk er mee bezig.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 5, 2017 om 19:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@smoking ook ik maak fouten, meerdere per dag zelfs m
aar leer nog steeds bij :-)

gerbera
door gerbera - Nov 5, 2017 om 22:29
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Na mei 2018 heb ik geen nacht tarief meer.
Is dat zo..... u bent niet goed op de hoogte.
Welke slimme meter kan ik het beste nemen.?
Zo u al een keuze kan maken zou ik die met het gouden randje nemen.

panter22
door panter22 - Nov 6, 2017 om 08:20
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt nog een oude meter. Heb je een brief van Stedin gekregen dat die oude meter er onmiddellijk uit moet?
Zo nee, alles laten zoals het is.
Je hebt geen geld en wilt een nieuwe meter kopen? Nog verder in de schuld raken?
Praat hierover met je begeleider.