hi
door hierbetalen Nov 5, 2016 om 17:58
Huishouden & energie

Word gekleurde was vaal door het wassen met witwasmiddel op 30 graden?

- Verliest gekleurde was zijn kleur, of word deze optisch witter door witwasmiddel op 30 graden?
Zo ja, welke stof (/enzym) zorgt hier voor?

- Wat doet witwasmiddel eigenlijk wanneer het bij gekleurde was word gebruikt?

- Wat is het verschil tussen kleur- en witwasmiddel, verschil in werking en ingredienten?

- Wat doen bleekmiddelen bij 30 graden, maken deze de kleding bleker of iets anders?

2711 14 Rapporteer

ja
door jackyh - Nov 5, 2016 om 18:05
953 Antwoorden / 4 Vragen

Vraag het aan de wasmiddelenfabrikant zoals bijvoorbeeld Unilever.

getty
door getty - Nov 5, 2016 om 18:16
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Of misschien een leuk item/onderzoek voor de keuringsdienst van Waarde ( kro/ncrv programma)  Mail hun eens.

costnix
door costnix - Nov 5, 2016 om 18:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een thuisopdracht of werkstuk aan het maken?

eclipse
door eclipse - Nov 5, 2016 om 18:19
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@hierbetalen, je zou ook op de verpakking  kunnen kijken, maar 2  seconden googlen en hier heb je alle antwoorden klik  ,............
klik     veel leesplezier

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2016 om 18:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar is dus Google of Wikipedia voor om te helpen bij ern huiswerkopdracht. Succes.

tenormin
door tenormin - Nov 5, 2016 om 18:32
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@hierbetalen, als je topic inderdaad bedoeld is als enquête, misschien kun je dat beter op de onderstaande site zetten. Ze hebben een speciale rubriek daarvoor.
https://radar.avrotros.nl/forum/

tijger1
door tijger1 Nov 5, 2016 om 18:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Enquete? Huiswerk.

tenormin
door tenormin Nov 5, 2016 om 18:47
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Ik weet niet of het huiswerk is. Oh, ik begrijp het: ze moet zelf kunnen lezen, toch ;-)

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 5, 2016 om 20:00
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U maakt een werkstuk en wil dat wij uw huiswerk maken .

aurora1
door aurora1 - Nov 5, 2016 om 20:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben niet van plan uw huiswerk voor u te maken. Dus doe zelf eens wat, want dat is de bedoeling van leren.
Met gemakzucht en luiheid kom je nergens.

gerbera
door gerbera - Nov 5, 2016 om 22:37
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Wat doet witwasmiddel eigenlijk wanneer het bij gekleurde was word gebruikt?   schuimen als je er teveel van gebruikt.                                Wat is het verschil tussen kleur- en witwasmiddel,    de prijs                                                                                                                              Wat doen bleekmiddelen bij 30 graden,     naar chloor ruiken.

hi
door hierbetalen - Nov 7, 2016 om 00:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een serieuze vraag, geen schoolopdracht. Gekleurde kleding is een tijd met witwasmiddel gewassen en ziet er sindsdien valer uit.

costnix
door costnix Nov 7, 2016 om 08:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Quod eraf demonstrandum.

costnix
door costnix Nov 7, 2016 om 11:43
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Edit.

tijger1
door tijger1 - Nov 7, 2016 om 09:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Serieuze vraag? Aan de vale kleur is in ieder geval niets meer te doen. Voortaan beter opletten.

marita5
door marita5 Nov 7, 2016 om 10:36
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Ik was gekleurde kleren altijd met een witwasmiddel , worden bij mij niet vaal , draai de kleren wel naar links .
Bij vale kleding helpt dan niet verven ?

tijger1
door tijger1 Nov 7, 2016 om 11:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk helpt verven, maar was doe je met een gebloemde bloes of zo? Of blauw wit gestreepte trui?:-)) En de kleren naar links draaien? Bedoelt u niet binnenste buiten. Maar dan nog, ook daar komt het sop.

marita5
door marita5 Nov 7, 2016 om 12:08
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Wat stel ik hier een onnozele vraag , niet aan gedacht gebloemde blouse / of gestreepte trui , inderdaad kleren binnenste buiten draaien .

Cookies
door Cookies Nov 7, 2016 om 12:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT @marita: doet de site het bij jou nu ook weer goed?

marita5
door marita5 Nov 7, 2016 om 12:59
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , maar ik weet niet voor hoe lang , ik heb vanmorgen een mail gestuurd , werkt de site bij u nu ook goed of duurt het laden nog zo lang ?

tijger1
door tijger1 Nov 7, 2016 om 13:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

OT site vandaag stukken vlugger.

Cookies
door Cookies Nov 7, 2016 om 13:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT: Ja, site laadt weer goed. (Krijg weer eens geen melding van antwoorden bij de avatar)

tijger1
door tijger1 Nov 7, 2016 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

OT @carola83. Wilt u van mij wat meldingen bij uw avatar? Stand bij mij 1341.:-))

marita5
door marita5 Nov 7, 2016 om 14:17
11534 Antwoorden / 15 Vragen

OT : Ik kreeg juist een mail van de redactie , ik dacht dat ze al iets veranderd hadden , antwoord redactie : .We hebben gevraagd of mensen van onze technische support hiernaar willen kijken.

U hoort van ons als zij bijzonderheden aan het licht weten te brengen.

Cookies
door Cookies Nov 7, 2016 om 15:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT@marita: Kassa's wegen zijn onnavolgbaar (maar even mijn eigen variant). @tijger1: nee, dank je, liever dan maar 0 dan 1341. Is dat op je iPad of Windows laptop?

tijger1
door tijger1 Nov 7, 2016 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

I-pad. Even gecontroleerd, op mijn windows laptop ook.

Cookies
door Cookies Nov 7, 2016 om 15:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En cookies enz. verwijderen wel eens geprobeerd of dat het probleem oplost? Of even uitloggen?

tijger1
door tijger1 Nov 7, 2016 om 15:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geschiedenis verwijderd, inclusief cookies. Uitloggen gaat niet. Hij geeft dan aan: u bent uitgelogd, maar dat is niet waar. "Zo blij zijn ze met mij, dat ik niet eens weg kan." :-))

Cookies
door Cookies Nov 7, 2016 om 16:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt aangifte doen van 'tegen je wil worden vastgehouden'.;-))

zoekster1
door zoekster1 - Nov 7, 2016 om 10:56
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U zou de vale kleding nog een keer een paar uur in water met een flinke scheut witte azijn kunnen leggen, soms haalt dat de kleur nog een beetje op. Verwacht er geen wonderen van. Het chloor in de witwasmiddelen verbleekt de kleur. Het maakt wit witter, maar bijv. zwart grijzer. Ook als u de was op 30 graden wast.

Verder als u de kleur in uw nieuwe kleding mooi wilt houden. Eerst even door water met witte azijn halen voordat u deze in de wasmachine stopt. En niet op een lang wasprogramma en ook niet hoger dan 30 graden. Verder zwart bij zwart. Probeer zoveel mogelijk met gezamenlijke kleuren te wassen.

Met witte azijn bedoel ik transparante azijn die geen kleur heeft.

Gr
door Grunn1 - Nov 7, 2016 om 11:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik gebruik al jaren maar 1 soort wasmiddel voor alle was en nee de meeste kleren worden niet vaal. Af en toe iets goedkoops waar de stof een stuk minder is wordt er wel eens iets vaal. Denk dan ook dat het valer worden meer te maken heeft met de kwaliteit van het verven van de gebruikte stof dan met het wasmiddel. Ook het afgeven van kleur van nieuwe kleding gebeurt al als je dit in gewoon water gaat weken dus zonder wasmiddel.

co
door courtny - Nov 9, 2016 om 12:23
13 Antwoorden / 5 Vragen

Gekleurde was wordt valer als je dit wast met witwasmiddel. Wat erger is dat in de de stof van de kleding die ik was in (de "gewone", dus geen ecover of klok) wasmiddelen, eerder gaten komen. De wasmiddelen zijn tegenwoordig veel agressiever. Misschien komt dit doordat je met deze wasmiddelen ook op lagere temperaturen kan wassen. Het eerder verslijten van de kledingstof gebeurt ook door vlekkenbestrijders die je in de wasmachine moet doen.