Zijn er nog meer klachten
Zijn er nog meer mensen die nu nog steeds klachten hebben met slimme meters, in mijn geval geplaatst door Stedin?
Heb jaar afrekening gehad van de Eneco en vanaf het moment van plaatsing (Mei 2018) tot eind Dec. 2018 hebben wij
4352 Kwh verbruikt en we zijn maar met z'n tweetjes. Met de oude meters (met roterende schijf) kregen wij altijd terug of
moesten wat bijbetalen, maar nog nooit een afrekening gehad van afgerond naar boven Euro 1100,- inclusief ons nieuwe
maandbedrag. Dus hoe kan het dat wij nu zoveel ''gebruikt'' hebben in 7 maanden tijd. Voor de goede orde, wij hebben
net zoals anderen een vaatwasser, droger en koelkast en geen andere buitensporige dingen die dit ''meer verbruik''
zou kunnen verklaren. Wij zijn door de Eneco doorverwezen naar Stedin die binnen 4 werkdagen iemand langs zal sturen
om de meter te laten ijken. Mocht die toch in orde zijn dan moeten wij nogeens Euro 100,- betalen voor het ijken.
In geval meter onjuist werkt dan hoeven wij uiteraard geen Euro 100,- te betalen en Stedin gaf aan dat zij dan de jaarrekening
aan Enco zouden betalen. Zet hier wel mijn vraagtekens bij of zij dit inderdaad zullen doen in geval van .... Heb in het verleden
een ander akkefietje gehad met Stedin en dit is uiteindelijk in ons voordeel beslist met behulp van onze Rechtsbijstand.
€ 100 is in ieder geval een koopje voor het ijken van de meter. Daar zou ik maar op vertrouwen en dan afwachten op het resultaat .
Hebt U dit trouwens schriftelijk?
Maat hoeveel Kw hebt u bijvoorbeeld over het jaar 2017 gebruikt? En hoeveel hebt u in het jaar 2018 gebruikt? Want u hebt het over mei tot december, maar de periode januari april moet u ook betalen.
Maar als dat ijken maar € 100 kost, is dat een koopje.
Overigens gingen de meeste klachten over de gasmeters.
Ik word helemaal kierewiet van deze site. Zet ik een reactie neer om 19.47, want er staat nog niets. Dan staat er nadien ineens “dubbelpost.” Met eeneerder tijdstip. Schiet allemaal lekker op.
Ik houd maar op over klagen, helpt niet. Kreeg vandaag een vraag binnen die was van eergisteren. Kan er geen touw meer aan vastknopen. @tijger1
@TIJGER1, @TENORMIN Dit is ook een probleem is dat ik herhaald ondervind en ook al vaker gemeld. Zie ook een eerdere vraag aan een Ts waar 4 x dubbelpost voorkwam. Het grote probleem is dat het systeem van BNNVARA gekoppeld is aan het NOS/NPO systeem en het klaarblijkelijk ook een prioriteitenkwestie is. Hoe dan ook, één probleem dat ik had, namelijk het helemaal niet ontvangen of slechts een aantal lijkt opgelost.
Ik heb zelf met een vraag (o.a. een test uitgebvoerd n.a.v. eeen ook eerdere dubbelpost / melding na posten dat de site niet bereikbaar zou zijn en heb ontdekt dat als je de post niet herhaald maar even wacht (of iets langer) de vraag wel op de site komt. Is gemeld aan de sitebeheerder.
Uiteraard is hier aan de orde dat nieuwe vraagstellers dan niet kunnen weten.
De ervaring leert ook, hoe mooier, hoe ingewikkelder geautomatiseerde systemen zijn, hoe meer problemen er kunnen zijn.
(Ik ben ooit bij een computerfabrikant o.a. actief geweest om fouten in de software te ontdekken in relatie tot de term MTBF (mean time between failures)dat toen nog een belangrijke norm was. (3e generatie main frame systemen)
daarom is het handig om elke week op zondag de meterstanden op te nemen, dan kun je het verbuik beter in de gaten houden.Ik doe dit al sinds we energie afnemen vanaf ons trouwen. En dat heeft een aantal keren vordeel opgeleverd doordat er een paar keer een hogere stand was en we niet wisten waardoor. Tja als je de warmwaterboiler ook in de hoogste stand zet gaat ie aan en uit en dat blijft ie doen.Gelukkig ontdekt en gauw weer in de eco stand. En de werkverlichting laten branden in de liftschacht, dat kost per week ook aardig wat. Zou je dus niet per week de standen opnemen dan krijg je aan het eind van het jaar vanzelf een hartverzakking door de hoge meterstanden.
U zou zelf een test kunnen doen door wanneer u de wasdroger gebruikt gedurende een kwartier b.v. het verbruik op te nemen, even kijken welk vermogen de wasdroger heeft.
Wanneer de wasdroger b.v. 2400 W is zou het verbruik voor een kwartier 0,6 kwh zijn.
Andere apparaten zoveel mogelijk uitschakelen maar lijkt me van weinig invloed want u lijkt wel het dubbele te verbruiken van wat normaal is.
leuk, maar de meeste toestellen gebruiken het opgegeven vermogen niet constant, het zal niet echt meevallen om op die manier een echt betrouwbare test te doen !
ik geef je nog meer kans met b.v. een strijkijzer want daar aan kan je zien wanneer hij aangeslagen is en er zitten (meestal) geen extra dingen zoals b.v. een motor in.
Ik zou maar gewoon het resultaat van de ijking afwachten en er niet bij voorbaat van uit gaan dat iemand die meters ijkt je gaat bedriegen.
Wel zou ik minstens de ijkresultaten op papier willen zien met vermelding van de gebruikte gereedschappen en ijk standaarden (zoals dat in principe ook hoort bij een officiële ijking)
@henk@
Op de slimme meter zie je door de snelheid van het telwerk of de droger nog opwarmt.
Ik neem aan dat het telwerk ook cijfers achter de komma heeft.
Kan zijn dat de wasdroger vrij snel uitschakelt al is al na 5 min. dan nog zie je wat deze in 5min. verbruikt heeft.
Zonder te weten wat u voorgeen verbruikt heeft valt er weinig te zeggen. Het kan natuurlijk ook zijn dat de oude meter te weinig aangaf. Maar ook dat de nieuwe defect is. Dus inderdaad laten ijken om te zien of daar iets uit komt.
Hallo
op jullie reacties het volgende:
nee, heb dit jammer genoeg niet op schrift, was nl. vanochtend aan de telefoon
zal inderdaad moeten wachten totdat meter geijkt is, dan zullen we meer weten
kan niet precies aflezen wat mijn (huidig) verbruik is aangezien de meter constant
verspringt en dan geeft het scherm ineens weer allerlei cijfers en symbolen door elkaar.
dus maar afwachten tot er iemand langs is geweest voor de ijking.
https://www.stedin.net/klantenservice/veelgestelde-vragen/kan-ik-op-een-slimme-meter-zelf-nog-wel-de-meterstanden-aflezen
Aflezen van de meter is niet moeilijk, er zitten verschillen in tussen de verschillende merken.
Maar u hebt nu toch een jaarafrekening gehad? Wat hebt u dan van januari tot en met april gebruikt? En wat hebt u verleden jaar het hele jaar verbruikt?
Het lijkt mij dat u maar één ding kunt doen en afwachten wat de ijking oplevert. Zou de meter niet correct aangeven behoeft u zoals u zelf zegt de € 100, niet te betalen. De betekenis zou kunnen zijn dat de oude meter niet ok was maar heeft u ook al rekening gehouden met de tariefverhogingen die mogelijk in 2018 zijn toegepast?
Ps: kijk ook eens bij 'zoek een vraag' met zoekterm 'slimme meter' of eneco en u ziet dat u niet de enige bent met deze ??
En zonodig, schale opnieuw uw rechtsbijstandsverzekeraar in.
Gebruiksaanwijzing van de slimme meters:
Je zou 2 of 3 keer per dag de meterstanden op vaste tijden kunnen opnemen deze dagen voordat de meter geijkt wordt.
Dan krijg je inzicht wanneer je het meest verbruikt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer