roefroef
door roefroef Jan 30, 2014 om 22:45
Huishouden & energie

Zorgt een airco ook voor schone lucht?

mijn nichtje werkt in een kleine kapsalon waar veel gekleurd
en gepermanent word,
nu kom daar weleens binnen in die salon en dan stinkt het heel erg naar o.a. een ammoniak lucht .
Dit lijkt mij heel ongezond daar de hele dag in te staan.
Nu wilden ze er wel wat aan doen dus wil ik graag meedenken via uw ideeen.
Als er een airco in gemaakt word filtert die de lucht ook schoon of moeten we iets anders verzinnen.
Een afzuigsysteem zit er al in maar die is lang niet afdoende.

3461 8 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Jan 30, 2014 om 23:29
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Nee, helaas voor u zit in een airco geen lucht wasser die geschikt is om de chemische luchtjes van een kapsalon te verminderen. Mogelijk zit er een stoffilter in, maar dat is alleen voor fijne stofdeeltjes. Afzuigen dichtbij daar waar de ammoniak geur vrijkomt is de enigste remedie. Denk er wel aan, de lucht die wordt afgezogen moet ook worden aangezogen.

aurora1
door aurora1 - Jan 31, 2014 om 00:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier.

costnix
door costnix - Jan 31, 2014 om 11:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Af en toe de arko aanzetten is ook een mogelijkheid.

pi
door pieterwolters - Jan 31, 2014 om 11:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wel oppassen met de arbeidsinspectie of hoe die tegenwoordig heet.

me
door mein33 - Feb 26, 2014 om 14:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een airco is alleen geschikt om er de temperatuur en/of de luchtvochtigheid mee te regelen.
Om vervuilde lucht af te voeren werkt alleen goed ventileren en/of een afzuiging met voldoende capaciteit voor het aantal m3 van de ruimte. Als alleen de afzuiging wordt gebruikt moet er wel altijd een ventilatierooster o.i.d. openstaan zodat de afgezogen lucht kan worden aangevuld/ververst.

costnix
door costnix - Feb 26, 2014 om 15:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn arko werkt veel beter en kost geen elektriciteit. :-)

jantje7
door jantje7 - Feb 26, 2014 om 15:06
1459 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=costnix schreef op woensdag 26 feb 2014, 15:04]Mijn arko werkt veel beter en kost geen elektriciteit. :-)

Niet bang voor diefstal met al die ramen die open kunnen?

costnix
door costnix - Feb 26, 2014 om 15:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ramen worden nooit gestolen, airco's wel.
De arko staat hooguit een kwartier aan, wanneer ik thuis ben.