il
door ilonja Jul 2, 2011 om 19:59
Voeding & gezondheid

Abonnement op producten via internet

Weer wat nieuws. Ik had een proeflevering van bepaalde pillen besteld. Nu blijkt dat ik een abonnement heb afgesloten. Ik krijg om de 3 maanden een lading pillen. Wat is dat nu weer voor belachelijks. Dus mensen let goed op wat je doet. Ook met ondergoed heb ik zoiets. gelukkig was deze firma zo coulant dat ze me geen rekening stuurden maar die plillen moet ik wel betalen. 50 euro. Echt een kut streek.

Het gaat om de bedrijven Provea voor het ondergoed en Puresential voor de pillen. Nog meer mensen die dit meegemaakt hebben?

1373 14 Rapporteer

il
door ilonja - Jul 2, 2011 om 20:24
15 Antwoorden / 7 Vragen

bedankt voor je "vriendelijke" reactie

freya
door freya - Jul 2, 2011 om 20:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ilonja,

Misschien ben je gewoon wat te goed van vertrouwen? Ga er maar gerust vanuit dat voor elke 'proefzending' die je aanvraagt (en het maakt niet uit of het om pillen, onderbroeken, sokken enz. gaat) geldt, dat als je na de aanvraag niets onderneemt, je automatisch aan een abonnement vastzit.
Als een bedrijf alleen maar proefzendingen zou versturen, dan konden ze het bedrijf binnen de kortste keren wel opdoeken. De verdiensten zitten in de vervolgzendingen.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Jul 2, 2011 om 20:40
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@ilonja:

Mocht je nog wat tijd over hebben, typ dan in het zoekvenster (rechtsboven) eens 'puresential' en begin met lezen.... Lees en huiver... ;-)

Freya

..
door ... - Jul 2, 2011 om 21:59
104 Antwoorden / 2 Vragen

Ik had ook een 1 maand gratis krant gevonden.....
maar na goed lezen bleek dat ik als je niet tijdig en aangetekende brief stuurde je vast zat aan een jaar abonnement.

Dus 1 maand gratis is niet gratis gezien de kosten van aangetekende brief.
Ik vertrouw niemand meer dus na goed lezen wist ook ik dat echt Gratis maar zeldzaam is.

Steeds meer bedrijven dus ook bekende krant gaan nu zo klanten werven.

il
door ilonja - Jul 2, 2011 om 22:25
15 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt Freya, ik heb inderdaad even gekeken. wat een drama. `gelukkig` ben ik niet de enige. Ik heb ze gewoon een mailtje gestuurd en ze hebben mijn `abonnement` opgezegd. Maar ja, kost wel 50 euro.

börgemeister
door börgemeister - Jul 3, 2011 om 02:55
506 Antwoorden / 25 Vragen

Laat mij raden een firma uit Dordrecht?

Als het die firma uit Dordrecht is, van o.a. met onderbroekjes en sokken, die is vaak aan bod geweest in de consumentenrubrieken en op televisie (& radio).

Zogenaamde 'proefzending' was meestal gratis of met een flinke introductiekorting en verzendkosten. Na ontvangst moest u, de klant, zelf actief het lidmaatschap/abonnement van vervolgzending(en) zelf - binnen 1 week! - schriftelijk (aangetekend) opzeggen/beëindigen om die vervolgzending te voorkomen

Kortom: bij een proefexemplaarzending zit tegenwoordig een addertje onder het gras!

birdies
door birdies - Jul 3, 2011 om 07:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 2 jul 2011, 20:40]
@ilonja:

Mocht je nog wat tijd over hebben, typ dan in het zoekvenster (rechtsboven) eens 'puresential'
Freya

Dat had Frans al voor haar gedaan.

tdehond
door tdehond - Jul 3, 2011 om 07:43
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ t.s.
Het is inderdaad een bizar fenomeen. Maar de naam "proeflevering" geeft al aan dat er een adder onder het gras zit.

Druk de bevestiging dat de levering stop gezet is af en bewaar deze zorgvuldig.

go
door godefriedus - Jul 3, 2011 om 09:16
23 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tdehond schreef op zondag 3 jul 2011, 07:43]@ t.s.
Het is inderdaad een bizar fenomeen. Maar de naam "proeflevering" geeft al aan dat er een adder onder het gras zit.

Druk de bevestiging dat de levering stop gezet is af en bewaar deze zorgvuldig.

Slecht advies. Door op te zeggen erken je dat er sprake is van een overeenkomst en kan pursential dus een bedrag claimen. Volgens de nationale reclame code commissie is de consument bewust misleid; oneerlijk noemen ze het. Je hoeft dus helemaal niets te doen.

freya
door freya - Jul 3, 2011 om 12:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 3 jul 2011, 07:28]....
Dat had Frans al voor haar gedaan.
Het is dat je hett nu zegt. Ik had de post van frans uiteraard wel gelezen, maar heb niet in de gaten gehad dat zijn opmerking een 'link' was..... (was ook niet aangegeven)

Freya

go
door godefriedus - Jul 3, 2011 om 12:35
23 Antwoorden / 4 Vragen

Maak je geen zorgen. Klik deze link aan in je browser; http://www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?ID=52969&acCode
De conclusie is dat gratis proefzending juridisch nooit de basis kan zijn voor een overeenkomst.
Het schijnt dat ze nu hun site hebben gewijzigd in; Wordt lid en ontvang een gratis proefzending. Maar dat was in jou geval nog niet aan de orde.
Dus er is beslist geen sprake van een rechtsgeldige overeenkomst.
Dus niets betalen. Kijk eens onder mijn naam "godefriedus" naar een uitgebreidere reactie.
Succes.

il
door ilonja - Jul 3, 2011 om 14:47
15 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb beide firma's een mailtje gestuurd waarop ze goed reageerden. Van provea kreeg ik een antwoordnummer waarop de artikelen gratis terug kon sturen. die pillen moet ik wel afnemen maar ze hebben mijn abonnement stop gezet. Dus daar ben ik erg blij om.

Bedankt allemaal voor jullie reacties

frans75
door frans75 - Jul 3, 2011 om 16:27
202 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 3 jul 2011, 12:06]
Het is dat je hett nu zegt. Ik had de post van frans uiteraard wel gelezen, maar heb niet in de gaten gehad dat zijn opmerking een 'link' was..... (was ook niet aangegeven)

Freya

Dat doe ik normaal uiteraard wel, als de vraag dit rechtvaardigd.