snowgirl
door snowgirl May 2, 2010 om 09:35
Voeding & gezondheid

Acne , roodheid

mijn vriendin heeft al vele jaren last van acne, en roodheid over verschillende delen van haar lichaam,
bij. haar billen,en bij haar borsten.ik heb haar al eens een tip gegeven om daar babypoeder,talkpoeder voor te gebruiken,
maar sinds kort heeft ze een vriend en die wil met haar verder,
maar ze schaamt zich want je begrijpt als ze vrijt met haar nieuwe vriend en ze zit onder de talkpoeder, dit niet echt aantrekkelijk is,
ze wil hiervoor niet naar haar arts,want ze schaamt zich hier erg voor.
hebben hier meer mensen last van..en hoe lossen jullie dit op??
want ik weet ook niet hoe ik haar verder kan helpen..

2327 27 Rapporteer

tdehond
door tdehond - May 2, 2010 om 09:47
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ze zou aan haar huisarts kunnen vragen haar door te verwijzen naar een huidarts.

vladja
door vladja - May 2, 2010 om 09:57
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tdehond schreef op zondag 2 mei 2010, 09:47]Ze zou aan haar huisarts kunnen vragen haar door te verwijzen naar een huidarts.

ze wil hiervoor niet naar haar arts,want ze schaamt zich hier erg voor.

Vladja

snowgirl
door snowgirl - May 2, 2010 om 10:09
89 Antwoorden / 46 Vragen

dank je vladja..

dit wil ze dus niet..
en ben dus op zoek naar mensen die tips hebben voor haar..

het schynt dat ze weleens naar een arts is geweest, en ze kreeg een zalfje mee,
wat heel sterk rook, en dat moest je erop smeren..en eerst een half uur laten drogen..
dat is toch ook niet erg handig en uiteindelijk hielp het ook niet..

druifje01
door druifje01 - May 2, 2010 om 10:28
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Uw vriendin zal toch even haar schaamte moeten overwinnen. Misschien kunt U haar uitleggen dat die schaamte haar alleen maar in de weg staat en dat ze niet naar de huisarts gaat om zichzelf te bewijzen. De arts heeft wel meer ontsierende aandoeningen gezien, maar doet desondanks gewoon zijn werk. Misschien is het alleen maar een kwestie van een verwijzing naar een dermatoloog, Daarvoor moet de huisarts de acne wel even zien, anders kan hij de verwijzing niet verant-woorden.

ro
door ron530 - May 2, 2010 om 10:31
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Medische adviezen geven is niet echt mijn ding maar dit soort van acne komt me bekend voor. Ik heb de zelfde symptomen, in mijn geval is het rosacea , latijns voor " zo rood als een roos ". zalfjes gaan niet werken een doorverwijzing naar de dermatoloog wel. Met een kuur van medicijnen is het te behandelen maar echt te genezen is het niet. Mijn acne was binnen een maand over maar de roodheid is na een jaar nog niet helemaal weg. Buiten de pijn van de acne tast het, en zo blijkt het hier ook het zelf vertrouwen aan. Uw vriendin moet naar de huisarts en die verwijzing vragen. Het aandoening waar velen gebukt onder gaan maar wel te behandelen.

Succes Ronny.

snowgirl
door snowgirl - May 2, 2010 om 11:27
89 Antwoorden / 46 Vragen

ze vertelde me ook dat ze voorheen erge overbeharing had bij haar benen, billen en schaamstreek.
daarvoor heeft ze laserbehandelingen gehad,
maar nu komen daar wat haren terug en scheert ze ze weg, soms met een mesje soms met een scheerapparaat..
en dan onstaan over het algemeen puistjes..
en roodheid..en ziet het er echt niet lekker uit,
dus begrijp haar frustratie...

is hier echt geen creme voor in de winkel of moet ik haar echt doorversturen naar een dermatoloog?? en moet dit ook echt via de huisarts?
of kan ze hier rechtstreeks heen??

ro
door ron530 - May 2, 2010 om 11:32
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ze moet toch echt naar de huisarts enkel die kan een doorverwijzing geven. probleem gaat niet weg met smeermiddeltjes. Schoonheidsspecialiste is ook geen optie.

edwardus
door edwardus - May 2, 2010 om 11:46
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Joh, die huisarts heeft véééél vreemdere dingen gezien, laat ze zich daar nou alsjeblieft niks van aantrekken. Het is toch veel beter dat ze zich daar overheen zet zodat ze zich daarna voor de rest van de wereld minder kan schamen?
Echt, een huisarts kijkt nergens van op hoor, het is puur haar eigen gevoel en als ze van die gevoelens af wil, zal ze heel even door de zure appel moeten bijten om er daarna mogelijk zelfs helemaal van verlost te raken. Dat wil ze toch ook wel?

Overigens is het wel zo dat liefde blind kan maken; als die vriend gek genoeg op haar is, dan zal hij zich niet storen aan een uiterlijke onvolkomenheid.

edwardus
door edwardus - May 2, 2010 om 11:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. als de pukkels en roodheid pas zijn gekomen nadat ze begon met scheren, dan zou dat de sleutel kunnen zijn; is het scheermes wel ontsmet? Zou ze misschien meer baat hebben bij een andere ontharingsmethode, zoals met hars?

snowgirl
door snowgirl - May 2, 2010 om 12:03
89 Antwoorden / 46 Vragen

ze had het voor de laser behandelingen al.. de roodheid en puistjes
toen was het nog vele malen erger..
de beharing is er wel een eind mee weggebleven..
ik denk dat het scheren wel een oorzaak is
dat het erger is,
maar scheert ze niet dan zit het er ook..
ze zou kunnen stoppen met scheren,maarja als je lange haren rond
je intieme gebied heb,is ook niet prettig..
voor een man is het wat normaler om overal haar te hebben ,maar bij een vrouw niet echt..zeker niet bij de billen en de schaamstreek..

edwardus
door edwardus - May 2, 2010 om 12:08
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Daarvoor is harsen juist prima geschikt, alleen is ook dat niet blijvend. Elke zoveel weken komt het toch weer terug. En de puistjes en roodheid zullen er ook niet minder om worden. Het zou evt. ook psoriasis kunnen zijn. Laat haar toch in vredesnaam naar de huisarts gaan, het kan er alleen maar beter van worden.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 2, 2010 om 12:33
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ snowgirl:

Ergens zit bij haar dus een rem om naar de huisarts te gaan. Mogelijk is dit dezelfde dan die van haar ouders, of zit de rem in de huisarts zelf. Ze mag dan een andere huisarts zoeken, waar ze meer vertrouwen of beter contact mee heeft.

Over haar vriend hoeft ze zich geen zorgen te maken: (echte)liefde maakt blind en schoonheid zit van binnen. Wanneer die vriend gaat lopen bij het zien van haar "defecten", dan is dat maar goed ook. Hoe eerder ze dat merkt, hoe beter. Ze is beter waard. Doch wel naar een (huid)arts!

Hardware ERror MAN.

druifje01
door druifje01 - May 2, 2010 om 12:42
1712 Antwoorden / 140 Vragen

@Edwardus, "Liefde maakt blind is" niet letterlijk bedoeld. maar betekent dat de minder goede persoonlijkheidstrekjes door het liefdesgevoel geen kans krijgen om gezien te worden. Er is sprake van liefde begrijp ik de nood van de vriendin deste meer. Maar ook zonder minnaar is het prettig om er mooi uit te zien. Dus, naar de huisarts beste vriendin! Hij/zij zal je wel begrijpen.

na
door nans1975 - May 3, 2010 om 17:46
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi,

Uw vriendin hoeft zich nergens voor te schamen. Ik ben werkzaam op een poli dermatologie waar wij 100e patiënten hebben met dezelfde klachten. Een verwijzing in ons ziekenhuis is niet meer nodig daar iedereen een gelijke verzekering heeft tegenwoordig.
Laat uw vriendin vragen om een vrouwelijke dermatologe zodat ze zich iets prettiger voelt. Ze kan via de dermatologie ervan af komen.

sterkte

snowgirl
door snowgirl - May 3, 2010 om 19:39
89 Antwoorden / 46 Vragen

allemaal super bedankt voor de tips..
ik zal haar dus idd moeten vertellen dat ze toch naar de huisarts moet..

wel fijn dat het vaker voorkomt, dat kan ik haar dan zeker vertellen,

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 3, 2010 om 21:20
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ snowgirl:

Nans schreef:
"Een verwijzing in ons ziekenhuis is niet meer nodig daar iedereen een gelijke verzekering heeft tegenwoordig."

Wat Nans je probeerde duidelijk te maken is dat je vriendin niet naar een huisarts hoeft doch direct een afspraak in het ziekenhuis (poli, dermatologie) kan maken.
Dat kan in ieder ziekenhuis omdat we allemaal dezelfde basis zorgverzekering hebben, behalve naar een privé kliniek.
Een verwijzing via de huisarts is dus niet meer nodig. Hij krijgt het wel teruggemeld van de dermatolo(o)g(e).

Nans stelt dat ze ook naar een vrouwelijke dermatoloog (=huidarts) kan vragen indien ze zich bij een vrouwelijke huidarts prettiger kan voelen. Indien deze aan het ziekenhuis verbonden is, kan ze daar zonder problemen naar toe.

Zo goed, Nans?

H.

in
door ingewaasdorp - May 5, 2010 om 10:53
5 Antwoorden / 2 Vragen

Het zou ook wel ens een allergische reactie kunnen zijn.Vaak ligt het er ook aan wat voor zeep je gebruikt .Je zou eens een speciale zeep zonder parfum kunnen proberen.Ik hoop dat dit misschien een oplossing zou kunnen zijn.

snowgirl
door snowgirl - May 6, 2010 om 19:39
89 Antwoorden / 46 Vragen

mijn vriendin gaat niet haar haar huisarts,maar probeerd het rechtstreeks..
dat ze het ziekenhuis belt voor een dermatoloog.
ze vetelde me nog wel dat ze er altijd last van heeft, op haar billen,
maar dat ziet verder niemand, maar ze denkt toch dat het erger word als ze scheert,maar omdat ze daar nogal wat overbeharing heeft, wil ze het vaak scheren, zeker nu met de zomer in aantocht.
ze heeft ook al van alles geprobeerd, vrouwenscheermesjes of mannenscheermesjes enz
maar denk niet dat een dermatoloog iets heeft voor overbeharing..
alleen voor de roodheid en puistjes..???

edwardus
door edwardus - May 6, 2010 om 20:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Haargroei wordt, voor zover ik weet, gestimuleerd door (een teveel aan) testosteron, het mannelijk hormoon. Het zou kunnen dat ze daar een onbalans heeft, hetzij van zichzelf, hetzij door wat ze binnenkrijgt. Misschien kan daar 's naar gekeken worden.

tvdeem
door tvdeem - May 6, 2010 om 23:28
57 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer heeft ze juist last van deze bultjes?
Want weet je wel zeker dat het acné is?

Overigens, talkpoeder moet je niet dusdanig veel gebruiken dat het zichtbaar is, je kunt dit goed inwrijven en dit moet dan binnen een minuut weg zijn, anders gebruik je teveel.

Bij veel voorkomend Acné wil het vaak heel goed helpen wanneer men melkproducten weg gaat laten. Melkproducten stimuleren namelijk het talg-aanmaak.

Verder denk ik dat je je vriendin duidelijk moet proberen te maken dat een docter er echt alleen maar is om haar te helpen. Een docter ziet zoooveel verschillende huidaandoeningen, waardoor hij grote kans haar bezoek aan het einde van de dag allang vergeten is. Verder heeft een docter gewoon zwijgplichten.

snowgirl
door snowgirl - May 14, 2010 om 13:40
89 Antwoorden / 46 Vragen

het volgende..

nu zijn we op zoek naar een dermatoloog..
en er zijn er zat in Nl

waarop kan ik zien of ze betrouwbaar zijn en goed..
staat dit ergens vermeld??

in onze omgevingvan vrienden en familie kan ik niemand die naar een dermatoloog gaat,
dus kunnen ze me ook niemand aanbevelen,

in omgeving zuid holland..

wie kan mij vertellen waar een vertrouwd dermatoloog zit..
en die goed is aangeschreven

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 15, 2010 om 00:39
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ snowgirl:

Een register van goede artsen is er niet.

Wat zoekt ze nu? Een mannelijke of vrouwelijke dermatoloog (=huidarts)?

En maakt het niet uit waar deze in het land zit?

H.

snowgirl
door snowgirl - May 15, 2010 om 08:58
89 Antwoorden / 46 Vragen

zoek een vrouwelijke arts in de omgeving van zuid holland..
we hebben al gekeken op internet en er staan er genoeg,
maarja hoe weet je welke er goed ingeschreven staat..

iemand uit eigen ervaring??

sonjaatje
door sonjaatje - May 15, 2010 om 09:20
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Stouthamer in Haga ziekenhuis Leijenburg Den Haag.

cl
door clairy - Jun 5, 2010 om 00:36
13 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edwardus schreef op donderdag 6 mei 2010, 20:07]Haargroei wordt, voor zover ik weet, gestimuleerd door (een teveel aan) testosteron, het mannelijk hormoon. Het zou kunnen dat ze daar een onbalans heeft, hetzij van zichzelf, hetzij door wat ze binnenkrijgt. Misschien kan daar 's naar gekeken worden.
Dit wordt vaak gedacht. Toch zijn hormonen maar bij 5% van de vrouwen met een overbeharing volgens het mannelijk patroon de oorzaak. Overproductie van mannelijke hormonen kan inderdaad de oorzaak zijn, maar een tekort aan vrouwelijke hormonen komt ook voor.
In bijna 95% van de gevallen is de oorzaak van deze vorm van overbeharing niet bekend.

Bij overbeharing is het wel verstandig om naar een arts te gaan. Deze kan immers onderzoeken of de oorzaak hormonaal is of dat misschien medicijngebruik de oorzaak is.

Rosacea en ernstige vormen van acne kunnen het beste door een arts behandeld worden. Vooral niet zelf gaan dokteren. Talkpoeder zou ik niet gebruiken, omdat dit de huid afsluit

di
door dirk2 - Jun 5, 2010 om 09:16
364 Antwoorden / 21 Vragen

Het is in ieder geval niet iets om je voor te schamen en weg te blijven bij een dokter.

snowgirl
door snowgirl - Jun 14, 2010 om 14:11
89 Antwoorden / 46 Vragen

ter informatie..

er kan niet gelijk naar een ziekenhuis gebeld worden voor een doorverwijzing naar een huidarts..

eerst dus wel degelijk langs de huisarts en dan pas met een doorverwijzing naar een huidarts, dermatoloog...