Lo
door Loes Winkel Oct 23, 2024 om 12:55
Voeding & gezondheid

Advies 250 gram groente per dag

Waarom worden in de supermarkten de groentes nog verpakt in 400 of 450 gram

361 7 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Oct 23, 2024 om 12:58
11740 Antwoorden / 52 Vragen

Mogelijk prijs technies qua verkoop?

sira
door sira - Oct 23, 2024 om 13:07
2568 Antwoorden / 24 Vragen

Omdat alles op 2 personen is gebaseerd.

Bent u alleen, dan heeft u voldoende, maar met z'n tweeën kan het krapjes zijn.
De inhoud van die zakjes kunt u ook vers kopen en dan bent u goedkoper uit. Dat geldt ook voor diepvriesgroente, door het invriezen zijn er geen vitamines verloren gegaan, maar de prijs is lager dan de zakjes en u kunt er een deel uithalen en de rest weer in de vriezer. Potjes groente zijn net zo gezond.

Ik heb een vacuumsealer voor vlees en groente, ideaal apparaat.

Thecla58
door Thecla58 - Oct 23, 2024 om 13:07
935 Antwoorden / 3 Vragen

Omdat heel veel producenten van voorverpakte groenten nog steeds er vanuit gaan van gezinnen en geen rekening houden met het toenemende aantal alleengaande personen.

Overigens is het veel beter (minder afval en verspilling e.d.) om je groeten zelf te snijden en vaak (dus niet altijd) goedkoper.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 23, 2024 om 13:15
7385 Antwoorden / 3 Vragen

Kan zijn dat ervan uitgegaan wordt dat er vaak voor 2 dagen gekookt wordt.

ro
door ronny530 - Oct 23, 2024 om 13:34
2904 Antwoorden / 41 Vragen

Het advies is om tenminste 250 gram groente per dag te eten maar terzijde.
Omdat tijdens het bereiden de groente in gewicht afneemt of in geval van bijvoorbeeld sperciebonen de eindjes er af geneden worden is er meer ongekookte groente nodig om er uiteindelijk 250 gram groente aan over te houden.
Deze link https://www.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/gezonde-voeding-en-voedingsstoffen/hoeveel-ongekookte-groente-heb-ik-nodig-voor-250-gram-klaargemaakte-groente-.aspx
geeft tekst en uitleg en beantwoord uw vraag over de inhoud van de groenteverpakkingen ook.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 23, 2024 om 13:48
2281 Antwoorden / Vragen

Bij mij ligt de paprika gewoon per paprika, de courgette per courgette en de krop sla per krop sla. Voor wat betreft voorgesneden groenten hebben ze er veel in kleine, midden en grote verpakking. Probeer de Albert Heijn eens.

rj
door rjw - Oct 23, 2024 om 19:55
3388 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom niet? 250 gram per dag betekent niet 250 gram in 1 keer. 200 gram bij het avondeten en kleine dingen overdag. En met die 200 gram heb je precies genoeg voor 2 personen als je een zak met 400 gram koopt.

Maar je kunt het ook gewoon allemaal los kopen en zelf je porties bepalen.