ca
door capodicapi Jul 22, 2007 om 11:13
Voeding & gezondheid

Al 7 weken geen Telgrraf op zondag

Ik heb vandaag voor de zevende week op rij geen krant ontvangen. Iedere keer werd mij verteld, hoe erg dit was en dat de krant in ieder geval zou worden nabezorgd (NOOIT GEBEURD) Ik heb normale mails gestuurd, boze mails, bedreigende mails. Er komt geen enkele reactie. Toen ik vanmorgen voor de zevende zondag op rij belde, vertelde een meisje me dat er gewoon geen bezorgers zijn en dat ze me bonnen zal sturen (LEVERTIJD 2 WEKEN!!!!!!!!!!!!) zodat ik mijn krant bij een benzinepomp kan halen. Op zich waarschijnlijk goed bedoeld, maar ik ben nog veel bozer, dan de afgelopen weken. Als men mij dat direct had verteld en bovendien direct die bonnen had opgestuurd, had ik in ieder geval begrip kunnen hebben voor het feit, dat ze geen bezorgers hadden.

Hoe kan ik bereiken, dat ik

A: Een krant ontvang, waarvoor ik betaal

B: Compensatie krijgen voor 7 weken geen krant en inmiddels tientallen telefoontjes, die geld kosten en allemaal onbeantwoord zijn gebleven?

394 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 22, 2007 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Zijn veel klachten over;

--------Sinds twee weken heb ik bovengenoemd abonnement. Van deze twee weken heb ik nog maar vijf kranten gekregen. Er wordt dan gezegd dat de bezorging in Zwolle slecht is en dat het abonnement dan doorloopt.------------

------Ik vind de bezorging van de tellegraaf slecht. Vaak op zondag wordt de krant niet bezorgd. Wanneer je er melding van maakt wordt er veel beloofd. Dus ik wil melden dat de bezorging en service erg summier is ----------

Telegraaf meningen

Ik zou ze dreigen de  krant op te zeggen wegens wanprestatie als ze het niet per omgaande alles in orde maken, ze leveren niet wat ze volgens contract moeten leveren, dat ze geen bezorgers hebben is niet jouw probleem - je betaald tenslotte genoeg.

Succes,

ve
door verwijderd - Jul 22, 2007 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waardeloos natuurlijk dat je geen krant krijgt. Is altijd lekker zo'n zondagskrantje.

Maar je kan gratis en voor niets via Telegraaf.nl je bezorgklacht doorgeven.

En als je flink gaat mailen helpt het misschien wel.

Het kost je dan in ieder geval niets.

ve
door verwijderd - Jul 22, 2007 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die Telegraaf gaan het land in en worden op distributiepunten verspreidt.

Maar een kleine 2 jaar geleden moest die Telegraaf zo nodig bezuinigen en werden veel kleine distributeurs afgestoten met als gevolg dan krantenbezorgers ook vaak verder moeten rijden met hun fiets om hun deel aan kranten op te halen.

Tsja, en dan gaat zo'n knul of meiske zeggen: "Hallo, jullie kunnen mijn rug op" hetgeen begrijpelijk is omdat krantenbezorgen door weer en wind voor zo'n loontje ook niet bepaald een juichbaan is.
Zeker niet voor zo een die alleen zaterdag en zondagbezorging zou moeten doen.

En wat u kunt bereiken?
Ik vermoed, weinig.
Omdat ik denk dat de directieleden voor zo'n klein beetje extra ook niet het bed uit zullen komen.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 22, 2007 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Capodicapi,

Je schrijft:

Hoe kan ik bereiken, dat ik

A: Een krant ontvang, waarvoor ik betaal

B: Compensatie krijgen voor 7 weken geen krant en inmiddels tientallen telefoontjes, die geld kosten en allemaal onbeantwoord zijn gebleven?

Ik heb in 2006 exact hetzelfde gehad en niet alleen op de zondag. Elke keer zou er nabezord worden, wat uiteraard niet gebeurde. Vreselijk boos worden, telefoneren en mailtjes sturen heeft geen enkele zin. Het enige wat zin heeft, is per direkt je abonnement opzeggen en schadevergoeding eisen (bijvoorbeeld de prijs van 7 kranten bij de pomp). Dat is bij mij wél gelukt inclusief de schadevergoeding.

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Jul 22, 2007 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je wel, dit geeft hoop.

ve
door verwijderd - Jul 22, 2007 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Tja, waarom wilt u de Telegraaf lezen? Wie wil die nu bezorgen voor dat geld? Niemand dus. Zeg onmiddelijk het abbo op en neem een echte krant met digitale up dates. Wij hebben de Volkskrant met digi abbo = altijd bij en actueel.

Toch noog een fijne zondag, Poltol

ve
door verwijderd - Jul 23, 2007 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan in elk geval de krant nog online lezen... alsje een abonnement hebt is de krant letterlijk ook online te lezen (gratis). Dat zal wel niet het Zondagmorgen krantje/koffie/croissantje (nou ok - verse boterham dan) gevoel vervangen, maar in elk geval wel de inhoud...

ve
door verwijderd - Jul 23, 2007 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt wel enorm veel geduld om na 7 weken nog niet je abonnement op te zeggen. Heb bij BN/DeStem ook bezorgingsproblemen gehad, probleem is gewoon bezorgers. Dreigen abonnement op te zeggen en het is weer enkele weken opgelost. En daarna weer opnieuw.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2007 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik worstel ook al vanaf midden juni met dit probleem. Met telefoontjes, bijna dagelijks, is reeds veel beloofd. Op mailtjes, ook bijna dagelijks, helemaal geen enkele reactie vernomen, schandalig gewoon. Aan de telefoon kreeg eens medegedeeld: weet u wel hoeveel mailtjes wij per dag ontvangen?. Heb dan geen mailadres voor klachtenbezorging. Volgens mij gaat aan het einde van de dag gewoon de knop Delette aan van alle binnengekomen mailtjes. Er werd mij ook al eens telefonisch aangeboden 14 dagen de krant voor niets en enige kleine geldelijke compensatie, maar dan moet je de krant wel bezorgen. Ik heb trouwens afgelopen zaterdag, na weer geen krant in de bus en na vele mededelingen in mijn mailtjes dat ik dit zou doen, mijn abonnementsgeld van dit kwartaal retour laten boeken. Misschien krijg ik nu wel reactie op mijn mailtjes. Sterkte alle abonnees van de Telegraaf.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2007 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben juist buitengewoon netjes geholpen bij BN De Stem. Ik wilde mijn zaterdagabonnement opzeggen omdat ik er geen gebruik meer van maakte. Daar kreeg ik een bevestiging van en ik zou de krant nog tot 1 juli ontvangen. Ik kreeg vervolgens de krant direct al niet meer. Daar heb ik over gebeld en dat werd direct hersteld èn ik kreeg de krant nog een week langer. Vervolgens werd er 6,20 van mijn rekening afgeschreven. In eerste instantie dacht ik dat dat wel zou kloppen, een naheffing of zo. Maar toch maar een mailtje eraan gewaagd omdat ik het eigenlijk niet begreep. Ik kreeg direct excuses en het geld werd op mijn rekening teruggestort.

Zo kan het dus ook! Probeer eens te BELLEN naar De Telegraaf, dat levert vaak meer op dan mailen (en dat het bij allemaal verschillende medewerkers terechtkomt).

En eh...Polto...Je hoeft geen waarde-oordeel te hebben over mensen die De Telegraaf lezen, hoor. Ik vind de Volkskrant toevallig een afschuwelijke lay out hebben en daarom lees ik die krant niet. En al helemaal niet online 's morgens bij de koffie.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2007 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben vorigjaar van april t/m december steeds bezorgklachten gehad. Elke dag de krant veel te laat in de bus, dan weer helemaal niet. Ook wij hebben heeeeeel veel boze telefoontjes naar De Telegraaf gepleegd. Elke keer beloofde men beterschap, maar niks hoor, het bleef een doffe ellende. Nu snap ik niet als ze zoveel klachten krijgen, dat ze zo'n bezorger de laan niet uitsturen. Uiteindelijk hebben wij bedankt voor De Telegraaf, want als ik hun logo zag werd ik al misselijk. Aan de zondagkrant mis je niks. Wij hebben nu het A D. Wat een verademing!! Nog nooit is de krant te laat bezorgd. Als we om halfzes beneden komen ligt de krant al op de mat!! HEERLIJK. En ook de maandagkrant is veel leuker. En met Kerst krijgt de bezorgster een flinke tip van ons, omdat ze altijd de krant bezorgd, weer of geen weer. Dus ik zou zeggen: "Weg met die Telegraaf en gauw een ander dagblad nemen!".

ve
door verwijderd - Jul 23, 2007 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit de meeste reacties lijkt het alsof de klacht van niet bezorgen specifiek bij de Telegraaf thuishoort. Wij zijn sinds bijna 40 jaar abonnee daarvan en ruilen die dagelijks met onze buren voor BN-De Stem. In die 40 jaar is het geen 10 x voorgekomen dat de Telegraaf niet werd bezorgd. In 98% is de krant al voor 05.30 u binnen. Jaarlijks wordt door ons telefonisch onze vakantie doorgegeven, betreft dan bv 5 of 18 dagen. Die worden netjes van ons abonnement afgeschreven. Er wordt soms van bezorger gewisseld, maar dat heeft weinig invloed op het bezorgen.

Bij BN-De Stem komt het bij ons relatief vaker voor dat er niet of slecht wordt bezorgd. M.i. heeft dit gewoon te maken met de alertheid van de bezorger en niet de uitgever.

Advies: klaag 1 of 2x duidelijk bij de bezorger, daarna per e-mail via www.telegraaf.nl "bezorgklachten" of 088-824 824. Met uw klacht wordt in de meeste gevallen wel iets gedaan.

Of we de inhoud van een dagblad fijn vinden, mogen we voorlopig zelf beslissen.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2007 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alleen in Vlissingen een slechte bezorging van de Telegraaf dus.

jarenlang zijn we abonee geweest  zonder klachten maar ik heb vanaf dit voorjaar het abonnement opgezegd omdat we meer niet dan wel de krant in de bus kregen.

Er wordt altijd nabezorging beloofd maar dat doen ze dus niet.

Dus...opzeggen met z'n allen dat abonnement..dan worden ze misschien eens wakker in Amsterdam!

ve
door verwijderd - Jul 23, 2007 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alleen in Vlissingen dus al die ellende met de bezorging van de Telegraaf..

Jaren zijn er abonnee geweest zonder klachten maar het laatste jaar is het hopeloos.. Altijd beloven ze verbetering en de inspectie zal er achteraan gaan en nabezorgen?? vergeet het maar..

Ik heb het abonnement  begin dit jaar opgezegd ik was het spuugzat!

allemaal het abonnement opzeggen zou ik zeggen, dan worden ze misschien eens wakker in Amsterdam!

ve
door verwijderd - Jul 23, 2007 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is bij ons sporadisch voorgekomen dat de Telegraaf niet bezorgd werd. De enkele keer dat de krant niet werd bezorgd, werd deze alsnog nabezorgd. Maar heel goed mogelijk dat dit per plaats verschillend is. Als wij op vakantie gaan dan laten we de bezorging stopzetten. We kunnen dan kiezen tussen geld terug of het abonnement opschorten. Een dagelijks terugkerende ergernis echter was de bezorging van de stadskrant. Wij blijken op het einde van een lange route te wonen met een langgerekt park. De bezorger/ster mikte de laatste krant in de bus van het huis vóór het park, maar had er blijkbaar geen trek in om nog zo'n 600 meter door te fietsen om onze krant in de bus te parkeren (dit dus in tegenstelling met de bezorger van de Telegraaf, die rond de Kerst dan ook heel goed beloond wordt). Aan excuses en loze beloftes geen gebrek, maar geen nabezorging, geen tegoedbonnen, geen verrekening. Dan kun je eigenlijk maar één ding doen: opzeggen! En dan? Andere krant uitproberen. Sukses. (Tussen haakjes: wordt de krant wel goed in de brievenbus geschoven, steekt hij er niet uit? Sommige passanten plukken graag een gratis krant mee!).