offer146
door offer146 Jan 4, 2013 om 13:02
Voeding & gezondheid

Alcohol

Gratis proeven in slijterij is dat wel een goede zet ivm auto rijden

1573 12 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Jan 4, 2013 om 13:08
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Je hoeft het niet op een zuipen te zetten, dat is niet de bedoeling van proeven. Ik neem aan dat je zelf wel weet wat aanvaardbaar is met betrekking tot het consumeren van wijn. Beter nog is het om het niet te doen. En, je weet wel: glaasje op, laat je rijden. Je kunt de geproefde wijn ook uitspugen als je de smaak te pakken hebt op je tong.

Zwemmer

emcede
door emcede - Jan 4, 2013 om 13:22
960 Antwoorden / 4 Vragen

Da's een schot voor open doel natuurlijk! Alcohol in combinatie met autorijden is nooit een goede zet. Of die alcohol nu gratis is of betaald wordt, en of dit nu in een café is of in een slijterij.

Iedereen heeft hier zijn eigen verantwoordelijkheid in. Mijn mening: bij rijden hoort nul alcohol. Mening van de wet kun je zelf opzoeken. Je noemt als trefwoord het alcoholslot en dan is drinken ook duidelijk: vanaf 0,2 promille kun je de auto niet starten.

Neemt niet weg dat niet iedereen met de auto naar de slijterij gaat. En neemt ook niet weg dat voor verschillende mensen het geen probleem is al men twee of drie slokjes alcohol heeft gehad om te proeven... Dus in dat kader is het een goede marketingactie.

offer146
door offer146 - Jan 4, 2013 om 13:24
3 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zwemmer schreef op vrijdag 4 jan 2013, 13:08]Je hoeft het niet op een zuipen te zetten, dat is niet de bedoeling van proeven. Ik neem aan dat je zelf wel weet wat aanvaardbaar is met betrekking tot het consumeren van wijn. Beter nog is het om het niet te doen. En, je weet wel: glaasje op, laat je rijden. Je kunt de geproefde wijn ook uitspugen als je de smaak te pakken hebt op je tong.

Zwemmer ikpraat niet over wijn maar over cognac en jenever als je de smaak hebt wil je meer verlijding is VELE malen groter vroeger mocht je wel proeven in slijterijen opeens niet meer en nu wel weer dat zijn dwaalverhalen gr jans

zwemmer
door zwemmer - Jan 4, 2013 om 13:59
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Aha! Maar weet dat je dit helemaal zelf in de hand hebt. Iets wat niet verboden is hoort toch nog kritisch beoordeeld te worden door de volwasssen consument. (En, in het nodige geval zeker BOB niet vergeten!)

zoekster
door zoekster - Jan 4, 2013 om 14:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Waarom stel je deze vraag? Het is duidelijk dat je heel goed het antwoord hierop weet.

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2013 om 14:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u bent niet verplicht eerst te proeven, voordat u iets koopt. En als u van uzelf weet dat u de verleiding niet kunt weerstaan, dan neemt u toch iemand mee en laat u rijden, als u toch wilt proeven?

U bent ook helemaal niet verplicht überhaupt een slijterij binnen te gaan hoor.

freya
door freya - Jan 4, 2013 om 14:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 4 jan 2013, 14:05]Waarom stel je deze vraag?
....
Omdat er een berichtje over stond in de nieuwsbrief van vandaag? ;-)

*[u]klik[/u]*

Freya

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 4, 2013 om 14:22
468 Antwoorden / 16 Vragen

Eigen verantwoordelijkheid om wel of niet aan de proeverij in de slijter mee te doen.

Kom regelmatig bij de MAKRO Delft en daar wordt met de regelmaat van de klok aan de alcohol (gedistilleerd) geproefd, laat het staan meestal en soms pak ik het om aan te nippen voor de smaak en spuw het dan gelijk weer uit.

Gebruik ik de benenwagen dan is de proeverij geen probleem.

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2013 om 14:40
16849 Antwoorden / 108 Vragen

offer, proeven is toch iets anders dan drinken? Die "uitspuugbakken" staan er toch niet voor niets?
Lijkt me trouwens een vreemde combi om én wijnen én jenever, cognac o.i.d. door elkaar te gaan proeven. Als je 's-morgens boodschappen doet om ook maar de smaak van welk soort alcohol in je mond te hebben moet ik al helemaal niet aan denken, maar da's persoonlijk.

jo
door jorisw - Jan 4, 2013 om 15:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat deze vraag een opmaatje is voor een volgende vraag: kan ik een slijterij aansprakelijk stellen omdat ik met teveel drank op ben aangehoudn....

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2013 om 15:08
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=jorisw schreef op vrijdag 4 jan 2013, 15:06]Ik denk dat deze vraag een opmaatje is voor een volgende vraag: kan ik een slijterij aansprakelijk stellen omdat ik met teveel drank op ben aangehoudn....

Dat is een inkoppertje die niet zal worden gehonoreerd door politie en justitie....;-)

offer146
door offer146 - Jan 4, 2013 om 19:30
3 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 4 jan 2013, 14:40]offer, proeven is toch iets anders dan drinken? Die "uitspuugbakken" staan er toch niet voor niets?
Lijkt me trouwens een vreemde combi om én wijnen én jenever, cognac o.i.d. door elkaar te gaan proeven. Als je 's-morgens boodschappen doet om ook maar de smaak van welk soort alcohol in je mond te hebben moet ik al helemaal niet aan denken, maar da's persoonlijk.