ah
door ahaaa Oct 2, 2005 om 11:52
Voeding & gezondheid

Alleenstaanden en het nieuwe zorgstelsel

Als alleenstaande maak ik me grote zorgen over de kosten die me volgend jaar boven het hoofd hangen ivm. het nieuwe zorgstelsel.

Er zijn al diverse berekeningen gemaakt voor bv. AOW, 55+, gezinnen, etc. maar ik heb nog niets terug kunnen zien wat het een alleenstaande gaat kosten. Kan iemand mij daar wat meer informatie over geven ?

Daarbij, wie doet er iets aan die regel, dat zoiets als een kraampakket in de basisverzekering hoort ? Dit terwijl waarschijnlijk de helft van alle verzekerden niets met een kraampakket doet. Ik vind dat diegenen die daarvan gebruik willen maken, dan ook maar extra moeten betalen voor het kraampakket. Dat is veel eerlijker !

417 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik adviseer u om de site w.w.w. independer.nl te raadplegen.

hier wordt uitgebreid ingegaan op vele facetten van de zorgverzekering en tal van voorbeelden wat het b.v. voor u zal gaan betekenen.

succes, cristina

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ahaaa..!!

Ik ben het helemaal met je eens.., je hebt helemaal gelijk..!!! Ook IK stoor me aan dat kraam-pakket ofwel kraamzorg.

Heb ik ook NIET nodig en ik denk een hoop alleenstaande MANNEN óók niet..!! Goed gezegd, waarom mogen we niet ZELF kiezen, wat we in dat maandje willen hebben..?? Wie bepaalt dat voor mij..??

En dan wil ik het niet eens hebben, over hoe pijnlijk dat wel niet moet zijn, voor al die mensen die ongewild kinderloos zijn..., foei, foei, foei.., maar een kraampakket hebben ze in ieder geval al..??

NIET OVER NAGEDACHT........!!!!!! SCHANDALIG........!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

CORRECTIE: hierboven bedoel ik MANDJE i.p.v. "maandje".

En als toevoeging, ik voel me gewoon voor DOM versleten, als een ander voor me gaat bepalen wat ik wél of niét nodig heb....

Groetjes en sterkte allemaal, en BLIJF GEZOND..!!

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aha en tweety,

Waarom moet ik mij verzekeren voor een basispakket waar zorg in zit waarvan ik zeker weet of vermoed dat ik die nooit zal gebruiken, bijvoorbeeld kraamzorg?

Antwoord:

Een doel van de nieuwe zorgverzekering is de solidariteit tussen gezond en ziek, jong en oud, arm en rijk te vergroten. De nieuwe zorgverzekering heeft daarom één wettelijk pakket dat voor iedereen gelijk is.
Fred

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tot slot de kosten (ongeveer ) Alleendstaande met AOW 13 maal 800 euro= 10400 euro op jaarbasis inclusief vacantie geld .Premie basis pakket 1100 euro minus zorg toeslag = 475 maximaal=625 euro jaar delen door 12 =52 euro per maand .Nogmaals afgeronde bedragen indien u de juiste bedragen invult (even zoeken !!) weet u wat u te wachten staat.fred