brammert
door brammert Jan 22, 2014 om 18:25
Voeding & gezondheid

Baking soda

Waar is "baking soda" te koop? Kan het via internet bestellen, maar koop het liever in een winkel, vanwege verzendkosten. Graag tips!

21470 21 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 22, 2014 om 18:49
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Baking soda is natriumbicarbonaat.

Mr. Google zegt dat je het bij de apotheek, bij de toko en bij Etos kan kopen.

En het schijnt ook in Backin van Dr. Oetker te zitten.

Lees klik HIER er ook eens op na.

brammert
door brammert - Jan 22, 2014 om 19:02
11 Antwoorden / 2 Vragen

Ga Etos bezoeken. Zoek alternatief voor Gimborn zuiveringszout vanwege soort van woekerprijs.... Dank voor reactie!

sl
door slobberbone - Jan 22, 2014 om 20:17
508 Antwoorden / 2 Vragen

Meestal bij toko,s kun je het wel halen dan betaal je euro/twee voor de pak en is veel goedkoper dan bovenstaande tips

zoekster
door zoekster - Jan 22, 2014 om 20:32
10968 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=slobberbone schreef op woensdag 22 jan 2014, 20:17]Meestal bij toko,s kun je het wel halen dan betaal je euro/twee voor de pak en is veel goedkoper dan bovenstaande tips
Bij mijn 'tips' stond ook de toko.

brammert
door brammert - Jan 22, 2014 om 21:40
11 Antwoorden / 2 Vragen

Ik woon midden in Drenthe en denk dat in mijn directe omgeving geen "Toko" te vinden is...

pi
door pieterwolters - Jan 22, 2014 om 22:21
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Backin van Dr. Oetker bevat: E405 en E500ii (en maiszetmeel).

E405 is natriumalganaat
E500ii is kaliumwaterstofcarbonaat

Niet helemaal het echte spul dus.

testcase
door testcase - Jan 23, 2014 om 01:03
189 Antwoorden / 1 Vragen

backing soda is gewoon bakpoeder en over verkrijgbaar.

aurora1
door aurora1 - Jan 23, 2014 om 01:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens bij bakpoeder in de supermarkt. Is doorgaans in verpakkingen van 5 kleine zakjes te koop en voor een gering bedrag.

pi
door pieterwolters - Jan 23, 2014 om 15:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Bakpoeder is dat Dr. Oetker spul wat ik beschrijf en daar zitten ook dingen in die je niet nodig hebt als je bakpoeder nodig hebt. Het werkt ook anders (waarschijnlijk omdat het voor een groot deel zetmeel in plaats van rijsmiddel is).

brammert
door brammert - Jan 23, 2014 om 15:46
11 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat mij om het pure natriumbicarbonaat! Bakpoeder is echt iets anders.... Wèl bedankt voor het meedenken. Bij sommige reacties denk ik wel: Ze horen de bel, maar weten niet waar het klepeltje hangt!

jpm
door jpm - Jan 24, 2014 om 10:50
822 Antwoorden / 28 Vragen

@brammert: oftewel: Ze hebben de kok wel horen fluiten maar weten niet waar de lepel hangt.

aurora1
door aurora1 - Jan 24, 2014 om 13:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@brammert, u bedoelt vast klok en klepel, maar dat terzijde.
Vaak wordt gevraagd naar baking powder vanwege bijv. een recept en dat dan in feite gewoon bakpoeder bedoeld wordt.
Overigens is via internet een lijst van toko's te vinden, mogelijk is er ook een bij u in de buurt, als u bij Etos niet kunt vinden wat u zoekt.

aurora1
door aurora1 - Jan 24, 2014 om 13:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Correctie: baking soda....

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 24, 2014 om 14:11
7344 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=jpm schreef op vrijdag 24 jan 2014, 10:50]@brammert: oftewel: Ze hebben de kok wel horen fluiten maar weten niet waar de lepel hangt.

Vind de klankverwanschap geestig.

fe
door festinger - Jan 25, 2014 om 02:21
410 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo brammert,

Van welke school ben jij een leerling? Je moet hier niet vragen wat chemie kan doen. Ach doe het maar toch.

sl
door slobberbone - Jan 25, 2014 om 08:43
508 Antwoorden / 2 Vragen

Waar ga je het voor gebruiken ?

Wij gebruiken het voor de wc, maar ook als tandpasta, deo, vlekkenzout, handig spul dat baking soda :)

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 25, 2014 om 12:52
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Er is voordelige Schoonmaak Soda voor de WC maar niet voor bakken...
Dus Slobbertone...

Wel kan vrijwel elke warme bakker best een beetje missen en verkopen uit de 25 Kg zakken die ze normaal inkopen!

Verder in Oost Europese winkels ook vaak te krijgen.
Zelf haalde ik in Rusland in de plaatselijke Super 500 gram doosje, het geel met rode opdruk voor maar 20 Roebels... dus omgerekend minder dan €0,45....

Maar als je meel bij een Molen koopt, daar is het iets duurder maar meestal ook verkrijgbaar omdat vele daar meel kopen en dat er graag bij willen hebben.

pg
door pgr.nl - Mar 13, 2014 om 10:36
9 Antwoorden / 3 Vragen

bij de bakproducten van Dr. oetker hangen ook zakjes met bakpoeder van een paar gram, bijna elke supermarkt heeft een afdeling bakproducten, kijk bij het cakemeel etc

jeremy howard
door jeremy howard - Mar 13, 2014 om 12:51
33 Antwoorden / 1 Vragen

Ik koop natrium bicarbonaat in balen van 20 kilo bij de Welkoop boerenbond, zo'n grote zak is niet duur, ik dacht rond de € 18 en ook particulieren zonder KvK kunnen dit gewoon kopen.
En Welkoop winkels kun je door heel Nederland vinden.

Natrium bicarbonaat wordt veel in de agrarische sector toegepast, bijvoorbeeld als veevoeder verbeteraar of in kunstmest. Ikzelf gebruik het in een viskwekerij om de pH van water te verhogen naar 8,6. (Overigens moeten er dan ook nog andere stoffen worden toegevoegd !).
De natrium bicarbonaat van Welkoop is zuiver en bevat geen verontreiniging van andere stoffen en is ook voor menselijke consumptie geschikt, ook al staat dat misschien niet specifiek op de zak vermeld.

nn
door nnnnnnnnn - Jul 12, 2014 om 02:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

beter laat dan nooit...
als je een baal van 20 kilo te groot vindt en Rusland iets te ver omrijden is :-) ... is dit misschien een redelijk alternatief: doosje van 454 gram voor 1,29 gewoon bij de Dekamarkt gekocht. Merk MagicTime. Amerikaans product, daarom staat er sodium bicarbonate op ipv natrium bicarbonaat, maar is hetzelfde, info: http://www.aziatische-ingredienten.nl/rijsmiddelen/ . Stond tussen allerlei Amerikaanse cake- en taartmixen.

door 1953 - Apr 24, 2015 om 03:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Bij de supermarkt, Ekoplaza, of een superfoodswinkel?