me
door mercedesbowie Nov 3, 2012 om 15:55
Voeding & gezondheid

Bakken in magnetron

Ik heb een SilverCrest SMW 800 A2, combi magnetron van de Lidl.
Kan ik daar ook een appeltaart in bakken?
De gebruikswijzer is niet in het Nederlands

groetjes,

mercedesbowie

9346 15 Rapporteer

stacey
door stacey - Nov 3, 2012 om 16:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Deze gebruiksaanwijzing heeft 4 talen waaronder Nederlands, dus lees die even.

--Klik Hier voor PDF file -

acjzr1
door acjzr1 - Nov 7, 2012 om 19:05
295 Antwoorden / 3 Vragen

Nee kan niet.
Is een magnetron met grill functie.
Geen conventionele of andere ovenfunctie.

van leyden
door van leyden - Nov 7, 2012 om 20:10
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Dan is dat combi WEL misleidend.
Je verwacht dan dat je er ook meer kan bakken.
Tenminste...heb net een nieuwe magnetron gekocht, ging er automatisch vanuit dat je er ook mee kon bakken. (gelukkig was dat ook zo)

stacey
door stacey - Nov 7, 2012 om 22:20
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=van leyden schreef op woensdag 7 nov 2012, 20:10]Dan is dat combi WEL misleidend.

Volgens mij staat er nergens combi, het is volgens de beschrijving een
--Mikrowelle SMW 800 A2--

vertaling:
--erät zum schnellen Erhitzen von Speisen und Flüssigkeiten - magnetron--

--etw. in der Mikrowelle warm machen - iets in de magnetron opwarmen--

tijger1
door tijger1 - Nov 7, 2012 om 23:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De oven zal echt niet conventioneel zijn. U bedoelt waarschijnlijk convectie.

tijger1
door tijger1 - Nov 7, 2012 om 23:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Combi: grillen en microwave.

do
door donkeykong - Nov 8, 2012 om 01:38
65 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 7 nov 2012, 23:32]De oven zal echt niet conventioneel zijn. U bedoelt waarschijnlijk convectie.

Lijkt mij zeer sterk.

diumenge
door diumenge - Nov 8, 2012 om 07:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Omdat het een magnetron is, lijkt het mij vrij logisch dat het geen conventionele oven (dus op gas of elektriciteit) is, dus dat geen convectie oven is lijkt mij ook een relevantere opmerking in dit geval.

Maar uiteindelijk is het apparaat dus geen van beide...

zoekster
door zoekster - Nov 8, 2012 om 08:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Van het internet

"Een combi magnetron is een combinatie van een magnetron en een oven. Afhankelijk van het model kan een combi magnetron voorzien zijn van de volgende functies:

Hetelucht
Met behulp van een ventilator in de achterwand wordt de warme lucht gelijkmatig verdeeld.

Conventioneel
Bij deze functie worden de gerechten bereid met boven- en onderwarmte.

Grill
Met de grillfunctie krijg je een bruine en/of krokante korst. Ook is het grillen van vlees of vis minder vet.

Stoom
Het vocht wordt aan de kook gebracht, waarna het op stoomtemperatuur wordt gehouden. Zo kunnen de etenswaren gestoomd worden.

Crisp
De crisp functie is een combinatiefunctie van de magnetron en de grill. De grill zorgt dat het gerecht (op de crispplaat) een knapperige bovenlaag krijgt en de microgolven zorgen dat het gerecht gaar wordt. Let op: een crispplaat werkt alleen bij een magnetron met crisp functie.""

So who's right?

tdehond
door tdehond - Nov 8, 2012 om 09:16
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=van leyden schreef op woensdag 7 nov 2012, 20:10]Dan is dat combi WEL misleidend.
Je verwacht dan dat je er ook meer kan bakken.
Tenminste...heb net een nieuwe magnetron gekocht, ging er automatisch vanuit dat je er ook mee kon bakken. (gelukkig was dat ook zo)

M.i. is het niet misleidend omdat het een combi magnetron is van magnetron en grill.

Het is aan de potentiële koper om op te letten bij de aankoop of ermee gebakken kan worden ( hete lucht oven in combinatie met grill en magnetron)

zoekster
door zoekster - Nov 8, 2012 om 09:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is inderdaad opletten geblazen, maar ik wist ook niet beter dan dat combi's altijd een bakfunctie hebben. Ik was er ook zo ingetrapt. (gelukkig heb ik een magnetron en aparte oven) Toch wel goed dat er aandacht aan wordt besteed, al heeft ts er niets meer aan.

do
door donkeykong - Nov 8, 2012 om 11:02
65 Antwoorden / 0 Vragen

Combi is een afkorting van combinatie. Ook al kan hij skechts functioneren als een magnetron of grill, dan nog is het dus een combinatie van die 2. Niets misleidends aan.

wilna en leo
door wilna en leo - Nov 13, 2012 om 11:33
27 Antwoorden / 3 Vragen

Deze combi-magnetron bestaat naar ons weten uit een magnetron / gril functie en helaas kun je er dus niet mee bakken!
Grillen kan wél en waarschijnlijk ook gecombineerd, waardoor het te grillen product eerder gaar is.
Let dus goed op wat je koopt!

ch
door chef54 - Nov 17, 2012 om 20:09
30 Antwoorden / 2 Vragen

als men een magnetron koopt en er staat combimagnetron,met hetelucht functie,kun je dr ook in bakken.let wel op de baktemparatuur gas electra en hetelucht.die moet wel verlaagt worden.mijn ervaring met bakken in de ping...een hele hoop gedoe.weinig ruimte voor vorm en handen.
een bakoventje waarin een springvorm van 36/38 in past,die je natuurlijk mee neemt om te passen,
werkt sneller en beter.

knorrepot
door knorrepot - Oct 30, 2014 om 22:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Grrr, heb vandaag van deze aanbieding gebruik gemaakt.
Aan de verkoopster gevraagd of combi ook staat voor o.a. het bakken van cakes, want dat was in de advertentie een beetje onduidelijk...kreeg een tamelijk bits antwoord;"Ja natuurlijk, als er combi staat, kun je er ook mee bakken natuurlijk!"
Oké, daar vertrouwen we dan maar op.
Maar eenmaal thuisgekomen ontdekte ik geen voorverwarmingsprocedure, gradeninstelling o.i.d.
En het ergste van allen...de magnetronstand werkte dus ook totaal niet, kon ik heel het zooitje weer inpakken en het niet functionerende apparaat linearecta terugbrengen naar de Lidl (ondertussen de hele handleiding uit het hoofd geleerd :-( ).
De koekenpan heeft mijn pasta goed opgewarmd.