gu
door gumani Sep 10, 2013 om 16:17
Voeding & gezondheid

Bekend met een bepaald recept

mijn man is geopereerd aan een vergrote prostaat.
maar het resultaat is niethelemaal naar wens,nu is hem door de uroloog het volgende recept voorgeschreven.
TAMSULOSINE 0.4mg.
Heeft daar iemand ervaring mee?

628 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 10, 2013 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees hier over dit middel.

Maar eigenlijk had uw man die vraag moeten stellen aan de uroloog. Iedereen reageert toch anders op medicijnen.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2013 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

gumani schreef op dinsdag 10 sep 2013, 16:17: mijn man is geopereerd aan een vergrote prostaat.
maar het resultaat is niethelemaal naar wens,nu is hem door de uroloog het volgende recept voorgeschreven.
TAMSULOSINE 0.4mg.
Heeft daar iemand ervaring mee?

*stel deze vraag ook aan uw huisarts

ve
door verwijderd - Sep 10, 2013 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn kleine tabletjes, 1 per dag innemen hoogstwaarschijnlijk.
Medicijn vermindert spanning op spieren in prostaat en plasbuis waardoor patient beter kan plassen en vermindert ook aandrang tot plassen.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2013 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

gumani schreef op dinsdag 10 sep 2013, 16:17: mijn man is geopereerd aan een vergrote prostaat.
maar het resultaat is niethelemaal naar wens,nu is hem door de uroloog het volgende recept voorgeschreven.
TAMSULOSINE 0.4mg.
Heeft daar iemand ervaring mee?

ve
door verwijderd - Sep 11, 2013 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gumani

U hoeft niet te quoten, maar kunt uw reactie gewoon in het grijze vak typen.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2013 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry dat ik wat fout heb gedaan, weet nog niet zo goed hoe ik moet reageren.
Uw advies om bij de huisarts of bij de uroloograad te vragen dat klopt.
Maar mijn man verdraagt de tabletten niet goed, vandaar mijn vraag of er soms meerderepersonen zijn die zelfde probleem hebben. bedankt voor de reacties.

m v gr.

Gumani

ve
door verwijderd - Sep 11, 2013 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gumani

Geeft niets.

Als uw man die tabletten nog niet zo lang slikt, is het verstandig dat 14 dagen vol te houden. Heeft hij er dan nog problemen mee, dan terug naar specialist of huisarts en vertellen wat er aan schort.

Heeft u op de link geklikt in mijn eerste reactie? Daar staat ook het een en ander over bijwerkingen, maar zoals gezegd, ieder mens reageert anders.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2013 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

gumani schreef op woensdag 11 sep 2013, 17:04: Sorry dat ik wat fout heb gedaan, weet nog niet zo goed hoe ik moet reageren.
Uw advies om bij de huisarts of bij de uroloograad te vragen dat klopt.
Maar mijn man verdraagt de tabletten niet goed, vandaar mijn vraag of er soms meerderepersonen zijn die zelfde probleem hebben. bedankt voor de reacties.
m v gr.
Gumani

Gumani,

Er is een site, nee er zijn diverse site's die over prostaat en prostaatklachten gaan.
Één daarvan is Lotgenotencontact.
Hier kun je geheel anoniem en zonder registratie je vragen stellen, dat kan best prettig zijn in het begin.

Toen bij mij ooit prostaatcarcinoom werd gediagnosticeerd heb ik daar veel gevraagd en veel uitleg gekregen van mede-lotgenoten.
Er zijn daar niet alleen medelotgenoten, ook die geholpen zijn aan prostaatvergroting (BPH), er geven ook diverse mensen met beroepsmatige kennis wel eens antwoord en adviezen

Quote:
Het lotgenotenforum van Prostaat.nl is een forum waar lotgenoten elkaar steunen, informeren en helpen. Gun elkaar daarbij de ruimte en wees vriendelijk voor elkaar.

Prostaat.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de reacties op dit lotgenotenforum noch voor de inhoud van andere websites die hier genoemd worden. Klik hier voor ons moderatorbeleid.

LET OP: Deze website is geen vervanging van een officieel medisch consult. Als u klachten heeft, adviseren wij u ten sterkste om met uw eigen behandelend arts of huisarts contact op te nemen.

Klik hier-> Prostaat-Lotgenoten

Een andere site/forum is Prostaatkanker.org.
Dit is eigenlijk meer voor mannen die daadwerkelijk prostaatkanker hebben, of hebben gehad, maar daar zit ontzettend veel (ex) beroepsmatige kennis alsmede lotgenoten met heel veel parate kennis.
Dat is geen open forum, behoorlijk gesloten eigenlijk, men moet zich echt eerst aanmelden, en de trend is wat meer formeel als op het eerste forum, daarentegen is de mate van kennis hoger, maar dat is een inschatting van mij zelf.

Klik hier-> Prostaatkanker.org.

Ik zou eerst eens rondkijken op het eerste forum en daar al je vragen stellen, zonder schroom die men soms bij een uroloog wel kan voelen, alhoewel ik daar nooit geen last van gehad heb, ik kan iemand de sokken uit de schoenen vragen, maar het is ook vaak dat als je thuis bent gekomen dat je bij jezelf denkt"Verrek, hoe zat dat ook al weer, en hoe dat en dat..

Geluk voor je man en jou.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2013 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

gumani schreef op woensdag 11 sep 2013, 16:03:
gumani schreef op dinsdag 10 sep 2013, 16:17: mijn man is geopereerd aan een vergrote prostaat.
maar het resultaat is niethelemaal naar wens,nu is hem door de uroloog het volgende recept voorgeschreven.
TAMSULOSINE 0.4mg.
Heeft daar iemand ervaring mee?

gumani
Ik weet niets over het medicijn hoor waar u het over heeft want ik ben een vrouw.
Maar ik wil u alleen even adviseren om toch eens even op de link te kijken die tijger1 u gaf, ik maak van die site regelmatig gebruik en vindt daar altijd duidelijke uitleg. En het klopt dat je de eerste 14 dagen soms bijwerkingen hebt die daarna kunnen verdwijnen.
Ik wens u succes en hoop dat u een oplossing vindt, en de arts waarschuwen is zeker gewenst lijkt mij.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2013 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen bedankt voor het reageren,heb de div, site's opgezocht,
maar zo als ik kan lezen moet mijn man wat meer geduld hebben met het slikken ven de medicijnen.
Afspraak bij de uroloog is reeds gemaakt.

m.v.gr.

Gumani.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2013 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bijwerkingen van medicijnen kunt u zelf melden op de website van het Lareb.