an
door annawalraven Nov 17, 2012 om 19:59
Voeding & gezondheid

Betaal je bij elke verzekering het zelfde ??

Vraag me af of elke zorgverzekeraar voor de ZELFDE medicijnen op recept de zelfde bijdrage vraagt uit/van de nu 220 straks 350 euro. Kom daar moeilijk, ja misschien verschillende verzekeraars bellen ?!

454 4 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 17, 2012 om 20:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De zelfde medicijnen of die het zelfde zijn is een vraag hoe de verzekering contracten heeft afgesloten met de gene die die levert.Er zijn verz.mij die eigen bijdrage niet met eigen risico afhalen, omdat zij speciale contracten hebbeb af gesloten. Maar dat kan per verz.mij verschillen. Dus daar moet u het dan van horen als u een andere verz.mij wil hebben.

pino123
door pino123 - Nov 17, 2012 om 21:25
2766 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 17 nov 2012, 20:35]De zelfde medicijnen of die het zelfde zijn is een vraag hoe de verzekering contracten heeft afgesloten met de gene die die levert.Er zijn verz.mij die eigen bijdrage niet met eigen risico afhalen, omdat zij speciale contracten hebbeb af gesloten. Maar dat kan per verz.mij verschillen. Dus daar moet u het dan van horen als u een andere verz.mij wil hebben.

@Valerius,

Je bent niet verplicht ergens antwoord op te geven hoor....Het lijkt erop alsof je op een dwangmatige manier als eerste moet reageren met vage en nietzeggende antwoorden. Hier is er weer zo een. Lees de vraag eens!

er wordt gevraag dof de BIJDRAGE hetzelfe is, voor de rest begrijp ik werkelijk waar geen moer van je antwoord. Geef dan geen antwoord.

el
door elze30 - Dec 18, 2012 om 23:41
150 Antwoorden / 3 Vragen

De verzekeraars hebben elk andere contracten en berekenen dus andere prijzen. Deze kunnen telkens veranderen. Als u gebruik maakt van medicijnen kunt u de zorgverzekeraar miscchien wel vragen welke prijs daarvoor aan u gefactureerd wordt. En vraag dan ook of het nog uitmaakt of u de medicijnen bij een andere apotheek haalt: misschien verschilt het contract en werkt dat ook in uw prijs door?
Een ander idee, mits u een restitutieverzekering heeft, is misschien om de rekening zelf te gaan betalen( wel even aan de zorgverzekering vragen of ze dat goed vinden). De rekening dient u vervolgens in bij de zorgverzekeraar. Zou houdt u meer controle.

tijger1
door tijger1 - Dec 19, 2012 om 00:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is uitgebreid op tv aan de orde geweest. Elke verzekeraar vergoedt een andere prijs voor hetzelfde medicijn en ook nog per apotheker. Ook kunnen ze in de loop van het jaar nog wijzigen.

Als u hier een verzekeraar op wilt selecteren, hebt u nog wel een maand of zo nodig om het uit te zoeken, als u er al achter komt.

@pino123

Volgens mij bedoelt vraagsteller gewoon het eigen risico,