geer56
door geer56 Mar 31, 2010 om 13:41
Voeding & gezondheid

Brandweer en ambulance samen?

Dat moet nooit gebeuren dat een branweer ook op de ambulance gaat zitten. Zeker in dit geval schoenmaker blijf bij je leest.
Bij al die ongelukken daar moeten ze eens wat minder mensen en matriaal inzetten soms kan je er niet door van alleen al de hulpverleners die vaak niet eens zo nodig zijn.
Al dat gezaag en gebreek aan auto's ik denk dat het veel minder kan gezien het feit dat die mensen vaak gewoon weer het ziekenhuis uit wandelen maar dan is wel je auto echt naar de klooten. Nee vak mensen laten beordelen of iemand gewoon kan uitstappen en dan controle of het allemaal wel nodig is. Kijk naar andere landen daar doen ze toch ook niet zo overdreven.

660 8 Rapporteer

erik008
door erik008 - Mar 31, 2010 om 14:43
1401 Antwoorden / 25 Vragen

In Duitsland is de ambulancedienst en de brandweer al jaren 1 dienst.

vladja
door vladja - Mar 31, 2010 om 14:58
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Bij al die ongelukken daar moeten ze eens wat minder mensen en matriaal inzetten soms kan je er niet door van alleen al de hulpverleners die vaak niet eens zo nodig zijn.

Ik zou bijna wensen dat jij ze een keer hard nodig hebt. Dan rukken ze eerst met te weinig materiaal uit, kan je lekker een tijdje wachten op de volgende ploeg. Maar niet getreurd, je geniet waarschijnlijk van al die mensen, die nu tenminste nog een tijdje door kunnen rijden.

Nee, niet m'n auto openknippen, sleur me er maar uit. Ik neem de gevolgen en de pijn voor eigen rekening, want dan blijft m'n auto tenminste heel. Dan doe ik ook geen beroep op de gemeenschapsgelden, die extra/onnodig letsel meebrengt. Dat neem ik ook voor eigen rekening.

Zo zie jij het toch? Of alleen als jij in je auto moet wachten omdat je niet door kunt rijden, terwijl een ander in de kreukels ligt.

Vladja

tdehond
door tdehond - Mar 31, 2010 om 15:05
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als er risico is op een dwarlaesie na een ongeval ( gebroken rug) waardoor slachtoffer levenslang verlamd zou raken - als niet zonder rug te buigen slachtoffer uit auto gehaald kan worden - dan gaat toch echt het dak eraf!

Beter auto total loss dan slachtoffer levenslang in rolstoel.

vladja
door vladja - Mar 31, 2010 om 15:29
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Deze inbreng moet je toch niet serieus nemen. Beetje provoceren, anders niet.

Vladja

tdehond
door tdehond - Mar 31, 2010 om 15:58
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=vladja schreef op woensdag 31 mrt 2010, 15:29]Deze inbreng moet je toch niet serieus nemen. Beetje provoceren, anders niet.

Vladja

Een kleine toelichting kan geen kwaad.

Zo gaat toch minimaal de zijkant eraf als de benen van het slachtoffer klem zitten onder het dashbord of het stuur.
Beter de zijdeur eraf als de benen van het slachtoffer.
conclusie zou kunnen zijn:
Door het demonteren van de auto gaat het slachtoffer weer lopend het ziekenhuis uit.

holpen
door holpen - Apr 1, 2010 om 22:07
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry hoor, maar ik heb werkelijk zelden zulk volkomen egoïstisch en kortzichtig geneuzel gehoord. Minder hulpverlening inzetten omdat jij wilt kunnen doorrijden?!? Tuurlijk, dat is toch ook veel belangrijker dan dat een slachtoffer wordt geholpen! Auto niet vernielen? Natuurlijk, stel je voor dat dat stuk blik kapot gaat, nee, dan kun je beter een dwarslaesie oplopen of gewoon doodgaan.

Is dit misschien bedoeld als 1-april-grap?

birdies
door birdies - Apr 2, 2010 om 00:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als je onnozelheid en egoïsme niet om te huilen was, zou ik er om kunnen lachen.

tdehond
door tdehond - Apr 2, 2010 om 09:52
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het kwartje lijkt gevallen te zijn bij t.s.
Ik zie n.l geen verdere verdediging van zijn standpunt.
Als dat zo is, dan is hier toch sprake van een win win situatie.

t.s. begrijpt nu hopelijk waarom auto gedemonteerd wordt bij een ongeval als er een s.o met mogelijk ernstig letsel in bekneld zit.