eu
door eutt Jun 11, 2004 om 09:55
Voeding & gezondheid

Brillenglas kwijt

Mijn man is gisteren op zijn werk (werkt op een bloemenkwekerij) één brilglas verloren, hij had er in eerste instantie geen erg in, en later zijn ze met z'n allen gaan zoeken maar natuurlijk niets meer gevonden. Hij kon wel zien dat het schroefje los zat en dat zal wel de oorzaak zijn. Ik kan zo snel niet vinden hoe lang hij de bril al heeft, iig langer dan een half jaar, maar toch wil ik weten: is dit op één of andere manier te verhalen? Of is dit eigen schuld?

NB de bril is dus niet gevallen o.i.d.

Ursula

655 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 14, 2004 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik meen mij ter herinneren dat de werkgever aansprakelijk is voor schade ontstaan aan eigendommen van de werknemer tijdens werkzaamheden. Er moet dan geen sprake zijn van opzet of nalatigheid. Mogelijk kan de werkgever de schade claimen op zijn WA verzekering en kunt u (eventueel) het eigen risico van de werkgever delen?

ve
door verwijderd - Jun 14, 2004 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Ursula,

Ik denk dat deze schade niet te verhalen is. Wellicht dat de werkgever wat wil vergoeden. Als je niets vraagt, krijg je niks. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Jun 14, 2004 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, iig bedankt voor de reacties. Ik heb mijn vraag geplaatst VOOR ik info ging vragen zodat ik wist wat ons te wachten stond. Uiteindelijk was de bril nog geen jaar uit, en gekocht bij Hans Anders voor 15 euro PER glas. Nu wilde de Hans man 30 euro rekenen maar mijn man had de bon mee en vroeg waarom het toen maar 15 euro was.. Nou dat was dus een actie... Na even doorpraten kreeg mijn man het glas ook voor 15 euro! Hij heeft de bril nog niet terug maar hoeft iig veel minder te betalen als dat we verwacht hadden.

We gaan nu voor dit kleine bedrag verder ook niet moeilijk doen...

Nogmaals bedankt, Ursula

ve
door verwijderd - Jun 14, 2004 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, iig bedankt voor de reacties. Ik heb mijn vraag geplaatst VOOR ik info ging vragen zodat ik wist wat ons te wachten stond. Uiteindelijk was de bril nog geen jaar uit, en gekocht bij Hans Anders voor 15 euro PER glas. Nu wilde de Hans man 30 euro rekenen maar mijn man had de bon mee en vroeg waarom het toen maar 15 euro was.. Nou dat was dus een actie... Na even doorpraten kreeg mijn man het glas ook voor 15 euro! Hij heeft de bril nog niet terug maar hoeft iig veel minder te betalen als dat we verwacht hadden.

We gaan nu voor dit kleine bedrag verder ook niet moeilijk doen...

Nogmaals bedankt, Ursula

ve
door verwijderd - Jul 12, 2004 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ursula,

Ondanks dat het probleem al een maand geleden aan de orde is geweest wil ik toch nog een antwoord sturen. Ik ben zelf opticien en als dit probleem zich binnen een jaar voordoet valt dit onder de garantieregeling.Het schroefje mag niet zomaar losgaan waardoor het glas losraakt.

Hoe de grote ketens met de garantieregeling omgaan weet ik niet maar op alle producten die in Nederland verkocht worden zit een jaar garantie en dit is een fabricagefout.