bi
door billbull Nov 25, 2011 om 12:28
Voeding & gezondheid

Chronisch

ik slik op voorschrift dml-specialist ziekenhuis elke dag een tablet omeprazol (maagzuurremmer) 40 mg. Nu lees ik dat voor chronische patienten dit medicijn volgend jaar wél vergoed wordt. Wanneer ben je nu een chronische patient??

517 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 25, 2011 om 13:55
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat u daar wel onder blijft vallen, als u meerdere medicijnen slikt wordt de maagzuurremmer meestal voorgeschreven om de maag te beschermen tegen de andere medicijnen. Tenminste, zo heb ik het vertaald toen ik het gisteren hoorde op het nieuws. Heb mijn dokter gebeld, maar hij was nog niet officieël op de hoogte (slik ze zelf ook). Dus maar even afwachten tot janauri.

getty
door getty - Nov 25, 2011 om 16:32
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Deze info hieronder komt van de overheid, postbus 51, vandaan, Lijkt me duidelijk?

Maagzuurremmers worden wel vergoed in de volgende situaties:

U gebruikt deze medicijnen op voorschrift van de arts langer dan 6 maanden (chronisch gebruik). U betaalt deze medicijnen zelf als u ze de eerste keer bij de apotheek ophaalt. Daarna worden ze volledig vergoed.
U gebruikt maagzuurremmers in injectievorm. Deze worden volledig vergoed vanwege de hoge prijs.

tenormin
door tenormin - Nov 25, 2011 om 16:39
16849 Antwoorden / 108 Vragen

goede info, getty, zowel, als ik mag spreken voor TS als voor mezelf. Dank je, wat mij betreft.

getty
door getty - Nov 25, 2011 om 17:04
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 25 nov 2011, 16:39]goede info, getty, zowel, als ik mag spreken voor TS als voor mezelf. Dank je, wat mij betreft.

Graag gedaan!

tenormin
door tenormin - Jan 28, 2012 om 16:19
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Hi Getty, is wel "oude vraag" van TS maar heb pas sinds gisteren mijn "drie maandelijkse portie" medicijnen weer opgehaald. En het is niet helemaar zo als je schrijft: hoefde niet te betalen voor de maagzuurremmers bij apotheek. Alles wordt gewoon bij elkaar opgeteld tot je €220,00 hebt verbruikt en pas dan krijg je de rekening van de Zorgverzekeraar.

getty
door getty - Jan 28, 2012 om 18:01
4179 Antwoorden / 10 Vragen

quote=tenormin schreef op zaterdag 28 jan 2012, 16:19]Hi Getty, is wel "oude vraag" van TS maar heb pas sinds gisteren mijn "drie maandelijkse portie" medicijnen weer opgehaald. En het is niet helemaar zo als je schrijft: hoefde niet te betalen voor de maagzuurremmers bij apotheek. Alles wordt gewoon bij elkaar opgeteld tot je €220,00 hebt verbruikt en pas dan krijg je de rekening van de Zorgverzekeraar.

Dan heb je geluk. Bij sommige verzekeraars/apotheeks werken ze echt anders. Ik moest gewoon betalen.

tenormin
door tenormin - Jan 28, 2012 om 21:05
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja getty, wat is geluk? Betaald moet het toch worden; eigenlijk, achteraf bekeken, lees ik net je antwoord en is het eigenlijk gespreid betalen, toch? Denk nu dus dat jij beter af bent. Had gedacht dat alle apothekers en zorgverzekeraars één lijn zouden trekken.