bi
door billbull May 25, 2011 om 13:29
Voeding & gezondheid

Darmkankeronderzoek

Er is sprake van een bevolkingsonderzoek darmkanker in de leeftijd van 55 - 75 jaar.
Kan iemand mij vertellen, waarom iemand van 77 jaar daar buiten valt?
Komt enigszins over als overbodig, terwijl de leeftijd over het algemeen toch stijgt boven de 80/85 jaar!
Of valt dit ook onder bezuiniging zorgkosten?

1041 4 Rapporteer

tdehond
door tdehond - May 25, 2011 om 13:58
4744 Antwoorden / 9 Vragen

M.i. valt dit onder de bezuinigingen.

valerius-2
door valerius-2 - May 25, 2011 om 14:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Vogens mij zijn wij al afgeschreven als je boven die leeftijd van 77 jaar bent.

dobby
door dobby - May 25, 2011 om 14:58
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 25 mei 2011, 13:58]M.i. valt dit onder de bezuinigingen.

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 25 mei 2011, 14:38]Vogens mij zijn wij al afgeschreven als je boven die leeftijd van 77 jaar bent.

Zomaar een idee: of zouden op die leeftijd eventuele symptomen statistisch gezien al naar voren gekomen zijn (indien een of andere vorm van darmkanker aanwezig)?

poltol
door poltol - May 25, 2011 om 15:11
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Dit is dus de start van het bevolkings onderzoek.
Voor onderzoeken hebben uitgewezen dat het vinden, en bestrijden, van darmkanker de meeste kans maakt vanaf 55 jaar.

Wellicht dat men ergens in 2018, als dit onderzoek 5 jaar loopt, een review maakt en men dan tot de conclusie komt dat men eerder moet beginnen en/of langer door moet gaan.
Maar op enig moment komt iedereen van 55 jaar aan de beurt en heeft men dus allen van de doelgroep bereikt.
De eerste onderzochte 55 jarigen zijn immers over 20 jaar [pas] 75.

Vr.gr. poltol.