jo
door joanna1956 Jan 4, 2010 om 13:54
Voeding & gezondheid

Dieet

Welk dieet het beste werkt? Ik denk, dat dit voor iedereen weer anders is, daarom zal een dietiste of voedingsdeskundige hierop het beste kunnen antwoorden.
Wel heb ik samen met mijn toenmalige echtgenoot een dieet gevolgd uit het blad "Kinderen", het was voor vrouwen na een bevalling.
Wat je vooral zag, was het verschil in calorieen per dag. Je lichaam wende dus niet aan weinig voedsel. Ook was het makkelijk aan te passen aan niet dieeters. Sommige recepten zijn nu nog (20 jaar na dato) favoriet bij ons!!!

1100 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag joanna1956,

In grote lijnen ben ik het wel met je eens, behalve dan het inschakelen van een voedingsdeskundige. Zo'n deskundige werkt meestal met een aantal eigen dogma's die voor iedereen zouden gelden en dat is gewoon niet zo. Het meest baat heb je, als je niet teveel, gevarieerd en vooral lekker eet. Dat aangevuld met een flinke portie bewegen en ongeveer anderhalve liter water per dag, houdt vrijwel voor iedereen in, dat je je eigen boontjes kunt doppen en geen last hebt van jojo-effecten.

Met vriendelijke groet, Pedro.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Snap wat je bedoeld hoor, maar dat geld meestal voor mensen die 1 of 2 kilootjes kwijt moeten, of om je bereikte gewicht vast te houden.
Het dieet, dat ik volgde, was ook bedoeld voor mijn man, omdat hij last kreeg van zijn rug, dor overgewicht. Hij is in 5 maanden tijd 23 kilo kwijtgeraakt en : er kwam niets meer bij!! Af en toe een gebakje? Geen probleem. Dus voor hem werkte dit prima.
Maar stel, je hebt veel overgewicht, dan ga je niet zomaar veel bewegen en die 2.5 liter drinken is ook niet lang vol te houden.
Dan is een voedingsdeskundige (steuntje in de rug) erg fijn en dat gaat gewoon via de huisarts.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2010 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf loop ook bij een diëtiste. En eigenlijk wat ze verteld weet ik allemaal wel want ik heb Sonja Bakker en Wheit Whatcher ooit gevolgd. En ook een hoop gelezen er over. Maar voor mij is een diëtiste een stok achter de deur. Zeg maar een motivatie. Maar ik ben het helemaal met je eens dat ieder een eigen persoonlijke keuze heeft met lijnen.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2010 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag hfpk,

Je schrijft: Maar voor mij is een diëtiste een stok achter de deur.

Daar kan ik dus goed inkomen. Ik moet mijn eerste reactie dus wat bijstellen. Als iemand niet zonder de hulp van een deskundige kan, dan moet je daar natuurlijk wél bij aankloppen. Sorry dat ik wat ongenuanceerd heb gereageerd in eerste instantie.

Pedro.