remi
door remi Jan 4, 2006 om 18:46
Voeding & gezondheid

Diefstal door CZ

ik ben zoals zovelen gebleven bij mijn zorgverzekering (CZ)
maar heb gewoon mijn basis verzekering genomen omdat een andere verzekering niet te betalen is voor mij
ik kreeg wel een optie van hun om een andere te nemen
hier moest ik 107,50 voor betalen,maar dit heb ik geweigerd
en dit heb ik ook aan hun gemeld zowel schriftelijk als
telefonisch
ik betaal nu dus 87,50 per maand
wat schets mijn verbazing,kijk ik op mijn bankafschrift hebben ze
107,50 euro eraf gehaald
ik heb hun erover terug gebeld en ze zeiden dat het teveel genomen geld in februari terug gestort zou worden
wie heeft hier ook ervaring mee?

438 2 Rapporteer

eltjored
door eltjored - Jan 4, 2006 om 22:43
35 Antwoorden / 3 Vragen

Je hebt bij alle zorgverzekeraars tot 1 maart de tijd om je te verzekeren. Om niet zonder verzekering te zitten blijf je dus bij je oude zorgverzekering tegen de voorwaarden die ze jou hebben doen toekomen voor 15 december. Stap je over op een andere zorgverzekering of een ander pakket bij dezelfde verzekeraar dan wordt de premie die je (teveel) betaald hebt rond die tijd teruggestort en kun je hiermee je nieuwe zorgverzekeraar betalen.Tot die tijd betaal je dus het bedrag wat zij jou voorgesteld hebben. Dit geld  dus ook als je via je vakbond of werkgever een collectieve zorgverzekering hebt afgesloten, je hebt dan ook de eerste maanden teveel betaald en krijgt dit teveel betaalde bedrag dus ook iets later pas terug, omdat je vaak eind december een voorstel van hun hebt gehad en de verzekeraars dit niet zo snel kunnen veranderen. Het is dus geen diefstal, maar gewoon het uitvoeren van de regels en je krijgt je geld terug. Maar omdat de zorgverzekeraars veel veranderingen moeten doorvoeren van al hun klanten kan dit tot maart duren.

remi
door remi - Jan 4, 2006 om 22:46
317 Antwoorden / 84 Vragen

ahaa ok dan maar hopen dat ik na het einde van februari het geld terug krijg.het is dan wel denk ik telaat om naar een andere zorgverzekeraar te gaan mocht ik het niet terug krijgen