ch
door christa42 Feb 16, 2004 om 18:25
Voeding & gezondheid

Dierproefvrij

Wat is het teken op etiketten zodat ik kan zien of het produkt niet op dieren is getest

4661 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat ik weet bestaat hier geen logo voor bij somige produkte staat het er wel op de bodyshop heeft proefdiervrij make-up sinds 1997 mag er voor make-up geen proefdier test gedaan worden in de EU vanaf 2013 willen ze ook de import verbieden op de site www. cosmeticagids.nl kan je zien welk produkt en bedrijf proefdiervrij produkten verkopen
ik hoop dat ik je hierbij een beetje geholpen heb
vincent

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan ook op de Amerikaanse site van peta.com kijken. Hier staan meer merken op dan de Nederlandse lijst. Ze hebben dan ook iets andere criteria. Er zijn dan eigenlijk maar een paar 'slechte' bedrijven, maar dat zijn dan ook meteen de grootste bv. L'Oreal , Unilever en Procter en Gamble. Je kan ook zien welke namen daar allemaal onder vallen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een merk wat zeker dierproefvrij is ARTISTRY. Niet in de winkel te koop. www.artistry-europe.com

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

wettelijk gezien is dit nog niet te zien op etiketten, soms staat er wel op dermatologisch getest maar dit sluit niet uit dat het produkt ook op dieren is getest

ve
door verwijderd - Apr 27, 2004 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dierproefvrij zegt eigenlijk heel weinig, het gaat hierbij alleen om het eindproduct wat niet getest is op dieren, de grondstoffen kunnen daar en tegen wel op dieren getest zijn.

ve
door verwijderd - May 4, 2004 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij proefdiervrij kan je een boekje aanvragen , waar alle merken /produkten instaan waarbij geen proeven op dieren voor zijn gedaan. Ook zijn er geen dierlijke produkten in deze produkten verwerkt.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2004 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

het tekentje wat aangeeft of een produkt dierproefvrij is, is een konijntje met een streep/kruis erdoor

ve
door verwijderd - Feb 2, 2005 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een bedrijf is niet verplicht om op een product te zetten of het op
dieren getest is. Daar is dus geen logo voor. Kijk eens op
dierproefvrij. nl als je meer wilt weten. Succes.

Groeten Anguul

ve
door verwijderd - Jan 29, 2007 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik zelf ook alleen maar cosmetica die NIET op dieren is getest, zowel de ingrediënten als het eindprodukten. Dat kun je herkennen door bijvoorbeeld een konijntje, of de text "proefkoneen", of producten van bijvoorbeeld Oriflame, Bodyshop, Orly en nog vele andere, die je inderdaad kunt vinden op www.proefdiervrij.nl. Soms staat er ook op "dit product is niet op dieren getest".
Maar er zijn ook cosmeticafabrikanten die proefdiervrije cosmetica maken, maar die niet in proefdiervrij opgenomen zijn, zoals bijvoorbeeld Yves Rocher, Bourjois en Orly en nog vele andere. Ik ben zelf heel tevreden over Oriflame cosmetica en de geurtjes van Yves Rocher.

Succes!