di
door dieks Apr 2, 2007 om 20:32
Voeding & gezondheid

Echte of Supermarkt bessen?

mij is altijd geleerd dat de grote van het glas afhangt van het alcohol percentage. Daarom zit bier in een groot glas en jenever in een klein glas. Als ik naar een feest ga drink ik altijd bessen met ijs. Daar betaal ik dan gemiddeld €1.60 voor.Maar de laatste tijd krijg ik zeer regelmatig "supermarktbessen" van 14.5% terwijl gewone bessenjenever 20% is. Ik snap het wel.  Hoe minder alcohol hoe goedkoper. Maar ik krijg nog steeds een klein beetje voor hetzelfde geld. Moeten ze die "goedkopere" bessen dan niet in grotere glazen doen?

Nu lijkt het of ik helemaal verslaafd ben. Maar met 1 feest in de 3 maand valt dat nog wel mee.Maar het viel me op en nu ben ik benieuwd hoe het Officeel zit

groet

1534 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 2, 2007 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

u besteld niet een drankje op basis van alcohol gehalte maar op soort drank

U betaald ervoor en gaat ermee accoord dat men dat aan u geeft. Wilt u het niet dan neemt u het de volgende keer niet meer als men dat voorschoteld.

Dus is men het verplicht : nee. Het is een slimme manier om meer winst te genereren en toch hetzelfde voor te schotelen aan de klant of wel bessen met ijs voor 1,60 euro.

labswans

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

ben ik het met je eens dat een leuke manier is  om meer te verdienen. Maar mag dat zomaar? Als je bier besteld krijg je toch ook niet ineens bier van 2.5% od.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je coebergh of wennekers besteld krijg je wel 20%, het alkohol percentage verschilt per merk er is ook bessen met 22%

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste dieks,

bier is niet echt een goed voorbeeld... Alcohol-vrij en/ of -arm bier wordt u ook niet gepresenteerd in litterpullen... "Speciaal" bier (op fles nagistende bieren) krijgt u veelal weer in een bokaal ( 0,3 L)...

IJzerbroot

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

coebergh heeft ook een 14.5% variant dus dat laatste gaat niet op. Het gaat er mij om. Mag dat zomaar??????

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site van coebergh staat dat hun bessenjenever altijd een alcoholpercentyage van 20% heeft.

Om dat er verschillende bessenjenevers zijn met verschillende alkohol percentages mag dat en moet je zelf aangeven welke je wilt.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Coebergh classic is 20% er bestaat inderdaad inmiddels ook een variant met 14.5% en wordt dan een tipisch vrouwelijke likeur genoemd.

De horecahouder zal opbasis van dde inkoop zijn verkoopprijs vaststellen hij is daar vrij in, dus mag hij 1,60rekenen vor een glas bessen.

hans

ve
door verwijderd - Sep 17, 2007 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor wat betreft bier: er wordt regelmatig bier geschonken met 2,5% alcohol zonder dat het ergens vermeld wordt, bijvoorbeeld de avond voor Koninginnedag of op festivals. In de krant lees je de discussies van de burgemeester die dit soort beslissingen neemt.

En inderdaad, je gaat akkoord met de koop van dat glas 'supermarkt'bessen dus daar valt weinig over te zeggen. Als je nou ergens vaker komt dan een keer in de drie maanden valt er wellicht nog een deal te sluiten met de eigenaar van het cafe (dat hij bijvoorbeeld een fles gewone bessenjenever speciaal voor jou ergens heeft staan).