Facuur cz zorgverzekering
Begin februari 2012 ben ik op advies van mijn tandarts naar de kaakchirurg geweest voor het verwijderen van een drietal verstandskiezen. De tandarts heeft me toen gezegd dat dit volledig veroed zou worden door mijn zorgverzekeraar, in dit geval CZ. Tijdens het intakegesprek in het ziekenhuis is me niet verteld dat dit eventueel voor eigen rekening zou zijn. Nu 13 maanden na de eingreep komt de zorgverzekeraar met een nota zijnde EUR 882,05 . Kan dit zo maar ?
Altijd even contacr opnemen bi u zorgverzekeraar, en niet af op anderen die zo als u heeft gemerkt daar geen uitsluitse over kunnen geven omdat daar verschillende zaken mee kunnen spelen.
Als u door uw tandarts doorverwezen bent naar de kaakchirurg voor het verwijderen van de verstandskiezen, valt dat gewoon onder de basisverzekering, eventueel is het eigen risico van € 220 van toepassing.
Dus opnieuw aankaarten bij CZ.
Uiteraard altijd even uw voorwaarden nalezen. De tandarts kan m.i. niet altijd weten onder welke voorwaarden u zich verzekerd heeft.
U zult in ieder geval bij CZ moeten opvragen waarom zij de rekening niet volledig vergoeden. Niet elke doorverwijzing naar de kaakchirurg val onder het basis pakket. Het moet dan wel gaan om een gecompliceerde behandeling. Als de behandeling ook door de tandarts uitgevoerd had kunnen worden valt de vergoeding niet onder het basispakket.
Als medewerker van het Webcareteam van CZ las ik uw vraag. Graag willen wij u hiermee helpen. Wilt u een e-mail sturen naar klachten.klantenservice@cz.nl? Vermeldt u daarin a.u.b. uw relatienummer, telefoonnummer en dat u reageert n.a.v. uw vraag op de site van Kassa. Vervolgens neemt een collega van de afdeling Klantenservice binnen 2 werkdagen contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Medewerker Webcare CZ
[quote=Teamklachtenengeschillen schreef op maandag 11 mrt 2013, 10:11]Als medewerker van het Webcareteam van CZ las ik uw vraag. Graag willen wij u hiermee helpen. Wilt u een e-mail sturen naar klachten.klantenservice@cz.nl? Vermeldt u daarin a.u.b. uw relatienummer, telefoonnummer en dat u reageert n.a.v. uw vraag op de site van Kassa. Vervolgens neemt een collega van de afdeling Klantenservice binnen 2 werkdagen contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Medewerker Webcare CZ
damage-control
[quote=dearagain schreef op maandag 11 mrt 2013, 12:33][quote=Teamklachtenengeschillen schreef op maandag 11 mrt 2013, 10:11]Als medewerker van het Webcareteam van CZ las ik uw vraag. Graag willen wij u hiermee helpen. Wilt u een e-mail sturen naar klachten.klantenservice@cz.nl? Vermeldt u daarin a.u.b. uw relatienummer, telefoonnummer en dat u reageert n.a.v. uw vraag op de site van Kassa. Vervolgens neemt een collega van de afdeling Klantenservice binnen 2 werkdagen contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Medewerker Webcare CZ
damage-control
Ts geeft helemaal niet aan dat hij een en ander al bij CZ heeft nagevraagd of dat hij daar geklaagd heeft en is afgewezen.
Dus dit is geen damage-control
CZ moet u kunnen uitleggen dat het eenvoudig trekken van verstandskiezen niet onder de basisverzekering valt, en het moeilijk trekken wel.
Voor patienten wordt het steeds ondoenlijker: tandarts verwijst door en zegt dat het vergoed wordt. Met andere woorden de tandarts vindt dit moeilijk. Dan moet CZ het ook vergoeden. De enige reden dat dit geweigerd wordt is misschien dat de kaakchirurg roet in het eten heeft gegooid: misschien heeft die het gedeclareerd als zijnde een " gemakkelijke extractie".
Maar CZ: legt u eens op dit forum uit hoe u dit soort zaken ziet? Voor de patiënt zijn dit onoplosbare en van te voren niet te voorziene problemen. Meestal kan een patient zo' n hoog bedrag niet eens betalen!
Gezien het doolhof van regeltjes bij ziektekostenverzekeringen bel ik bij elke behandeling vooraf naar Menzis. Voor een behandeling door een kaakchirurg ontving ik een factuur van Menzis ondanks de telefonische toezegging dat het vergoed zou worden. Aangezien de mededeling over de vergoeding was opgenomen in mijn gegevens werd de ruim € 300 alsnog netjes vergoed.
Voor mij aanleiding om voortaan bij elke behandeling van te voren contact op te nemen met de verzekering.
@messedup
Dus blijkbaar maakt Menzis er een potje van. Maar goed dat het was opgenomen, anders moet men dat voortaan ook nog schriftelijk laten bevestigen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer