sa
door sainey6 Mar 29, 2010 om 22:02
Voeding & gezondheid

Garantie Opticiens

Ik heb bij PEARLE een bril aangeschaft deze is binnen een jaar stuk gegaan het pootje is afgebroken. Bij Pearle zeggen ze dat het geen garantie is omdat het hier om een scharnier gedeelte gaat. Hoe is dat met de garantie en de service van Pearle het lijkt mij een geval van wanprestatie. Graag zou ik uw mening horen wat te doen.

1350 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

soepkiep
door soepkiep - Mar 29, 2010 om 22:29
529 Antwoorden / 75 Vragen
0

wij hebben al jaren hier een bril van PEARLE nooits geen problemen mee
mijn man heeft het zelfde gehad en dit konden ze helaas niet maken
maar hij kreeg wel een nieuwe bril en deze was 2 jaar oud toen
ik denk dat het ook veel aan de verkoper ligt

elenay
door elenay - Mar 30, 2010 om 00:36
1031 Antwoorden / 142 Vragen
0



Loop eens een andere Pearl zaak binnen en probeer het daar eens.

Specsavers verleent mij die service wel.

druifje01
door druifje01 - Mar 30, 2010 om 15:14
1712 Antwoorden / 140 Vragen
0

Het scharniergedeelte lijkt mij bij de bril horen. Kunt U weten komen waarom dat gedeelte niét onder de garantie valt? Het zou te beargumenteren moeten zijn waarom er geen garantie voor een euvel aan een scharnier is. Maakt men een onderscheid tussen slijtage en gevolgen van de wijze van gebruik misschien? Zo ja, dan zou ik daar eens wat meer over vragen. Misschien zit men ernaast, dat valt zo niet te zeggen.

kiran
door kiran - Mar 30, 2010 om 15:36
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@sainey6

Ook bij H.Anders schaart men dit onder slijtage.
Als het alleen het scharniertje is - pootje zelf nog heel:
H.Anders vraagt voor de reparatie €7,00

salute
door salute - Apr 2, 2010 om 16:59
48 Antwoorden / 110 Vragen
0

Een aantal jaren geleden heb ik ook bij Pearl (in Wageningen) een bril gekocht. Hoewel op de glazen een KRASGARANTIE ingesloten was, kreeg ik al direct problemen met de glazen, deze zaten al snel met krassen. Toen ik naar de winkel hiermee terug ging i.v.m. die krasgarantie kreeg ik te horen dat die krassen mijn eigen schuld was, het zouden poetskrassen zijn. Ik draag al 50 jaar een bril, ik heb nooit eerder problemen gehad. DUS GEEN NIEUWE GLAZEN BIJ PEARL. Ik ben nu al die tijd bij Hans Anders met een zeer goede garantie.

Salute

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer