sa
door sainey6 Mar 29, 2010 om 22:02
Voeding & gezondheid

Garantie Opticiens

Ik heb bij PEARLE een bril aangeschaft deze is binnen een jaar stuk gegaan het pootje is afgebroken. Bij Pearle zeggen ze dat het geen garantie is omdat het hier om een scharnier gedeelte gaat. Hoe is dat met de garantie en de service van Pearle het lijkt mij een geval van wanprestatie. Graag zou ik uw mening horen wat te doen.

1350 5 Rapporteer

soepkiep
door soepkiep - Mar 29, 2010 om 22:29
529 Antwoorden / 75 Vragen

wij hebben al jaren hier een bril van PEARLE nooits geen problemen mee
mijn man heeft het zelfde gehad en dit konden ze helaas niet maken
maar hij kreeg wel een nieuwe bril en deze was 2 jaar oud toen
ik denk dat het ook veel aan de verkoper ligt

elenay
door elenay - Mar 30, 2010 om 00:36
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Loop eens een andere Pearl zaak binnen en probeer het daar eens.

Specsavers verleent mij die service wel.

druifje01
door druifje01 - Mar 30, 2010 om 15:14
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Het scharniergedeelte lijkt mij bij de bril horen. Kunt U weten komen waarom dat gedeelte niét onder de garantie valt? Het zou te beargumenteren moeten zijn waarom er geen garantie voor een euvel aan een scharnier is. Maakt men een onderscheid tussen slijtage en gevolgen van de wijze van gebruik misschien? Zo ja, dan zou ik daar eens wat meer over vragen. Misschien zit men ernaast, dat valt zo niet te zeggen.

kiran
door kiran - Mar 30, 2010 om 15:36
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@sainey6

Ook bij H.Anders schaart men dit onder slijtage.
Als het alleen het scharniertje is - pootje zelf nog heel:
H.Anders vraagt voor de reparatie €7,00

salute
door salute - Apr 2, 2010 om 16:59
48 Antwoorden / 110 Vragen

Een aantal jaren geleden heb ik ook bij Pearl (in Wageningen) een bril gekocht. Hoewel op de glazen een KRASGARANTIE ingesloten was, kreeg ik al direct problemen met de glazen, deze zaten al snel met krassen. Toen ik naar de winkel hiermee terug ging i.v.m. die krasgarantie kreeg ik te horen dat die krassen mijn eigen schuld was, het zouden poetskrassen zijn. Ik draag al 50 jaar een bril, ik heb nooit eerder problemen gehad. DUS GEEN NIEUWE GLAZEN BIJ PEARL. Ik ben nu al die tijd bij Hans Anders met een zeer goede garantie.

Salute