ro
door robedwindia Sep 5, 2007 om 18:06
Voeding & gezondheid

Glucosamine

Ik wik graag weten of glucosamine en conditorine echt werkt voor artrose.

Ook een vraag over activa. Werkt het echt?

vriendelijke groeten/[edit redactie]

1412 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 5, 2007 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag robedwindia,

De meeste artsen zeggen dat glucosamine in combinatie met conditorine een positieve invloed heeft op de artrose. Wat activa betreft, zul je waarschijnlijk activia bedoelen. Activia heeft wetenschappelijk bewezen een gunstige uitwerking op de darm(flora).

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2007 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

-Ook een vraag over activa. Werkt het echt? -

Zonde van je geld m.i.

-------Er is geen reden om de belangstelling voor de goede oude klassieke yoghurt, welke ook zijn herkomst is, onder druk van de promotie van de grote merken, in de vergeethoek te dringen. Door zijn regulerende werking op het microbiologisch evenwicht van de darmflora, heeft ook gewone yoghurt, weliswaar in mindere mate, een positieve invloed op de darmwerking en kan yoghurt de darmperistaltiek weer tot een normaal niveau brengen.

Health and Food -  --------------

ve
door verwijderd - Sep 26, 2007 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit een eerder overgenomen bericht:
----------------------------------

En dan nog hier de specialist op het gebied van pharmacy Ivan Wolffers:

donderdag 23 februari 2006

Supplementen doen weinig tegen artritis

Onderzoekers hebben twee voedingssupplementen getest op het verlichten
van artritispijn. Hoewel de verwachtingen hoopvol waren dat er een
duidelijk bewijs voor de populaire maar nog onbewezen alternatieve
behandeling te voorschijn zou komen, hebben ze deze niet kunnen vinden.

Eerdere kleinere studies suggereerden dat het supplementen –
glucosamine en chondroïtine sulfaat – efficiënt zouden zijn bij het
behandelen van pijnlijke gewrichten. Maar veel van de studies werden
echter betaald door de supplementmakers.

De meest recente studie, die door The National Institutes of
health werd gefinancierd en die in de New England Journal werd
gepubliceerd, kon echter weinig of geen werking ontdekken tegen
osteoartritis, de meest voorkomende vorm van artritis.

Patiënten met forse knieklachten schenen een vermindering van de kloppende pijn te rapporteren.
.

-----------------------------------------------------
Dus, beste collega,
Zoals ik het iedereen aanraad, kijk ook eens wat DE specialist op het gebied van de pharmacy, Ivan Wolffers daarover te zeggen heeft.

Zijn (regelmatig vernieuwd/aangevuld) boek Medicijnen mag toch wel als HET standaardwerk worden gezien waar het gaat om medicijnen en zijn/haar slikkers!
Dus geen bijsluiterliteratuur zoals Margriet en Readers Digest dit uitgeeft als Medische Encyclopedie maar echte objectieve informatie!!

Dit onder het motto; Weet wat je slikt (of voorgeschreven zou krijgen!)
De heren/dames medici zijn ook geen heiligen en dus beinvloedbaar!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Sep 26, 2007 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie ook maar een anti-bacterieel middel gebruikt of gaat gebruiken
o.a. peniciline's krijgt daardoor al verstoringen in de darmflora die ook met zo'n Activa niet verholpen wordt.
Ook gewoon goed=vezelrijk eten en meer bewegen doen het beter dan zo'n duur (gezonder?) yoghurtje.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Sep 26, 2007 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een beginnende artrose volgens de fysio.

Na van alles geprobeerd te hebben gebruik ik nu op recept tramadol(pijnstiller)en ben 90% van de dag pijn vrij.

ve
door verwijderd - Sep 27, 2007 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

tegen atrosepijnen.

Wonderlijk toch dit voorschrift.
Immers, een gewone (merkloze) aspirine= acitylsalicylzuur zou toch naar mijn idee de eerste keuze zijn bij een beginnende artrose.
Immers, niet alleen is dit pijnbestrijdend maar belangrijker nog, ontstekingsremmend.

Wel moet men deze aspirine goed oplossen in ruim water omdat het neveneffect is dat het de slijmlaag van slokdarm,maag en darm kan aantasten.
Modernere middelen zijn nog niet per definitie ook beter!

Even nog naar het aan u voorgeschreven middel kijken en dan geef ik een vervolg.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Sep 27, 2007 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tramadol.

Volgens de info een kort werkend middel (pl.m. 6 uur werkzaam) en een minder sterke opioide die overigens dezelfde bijverschijnselen geeft als de andere medicijnen uit die groep zoals het gaan samentrekken van de onwillekeurige spieren van maag,darmen en urinebuis.
Daardoor vaak last van verstoppingen en een overvolle blaas.
Volgens die info is dan ook een laxeermiddel naast dat tramodol vaak nodig.(en ja hoor! Het ene bijverschijnsel onderdrukken met een ander twijfelachtig "geneesmiddel"!!)
De vraag die Ivan Wolffers dan ook stelt waarom dit tramadol dat verder weinig nieuws brengt in vergelijking tot de andere opioiden op de markt van geneesmiddelen is toegelaten.

Tramadol is dus een sterke pijnstiller en dus geen ontstekingsremmer!
Daarom raad ik u aan om eens een openbare bibliotheek binnen te lopen, te vragen naar dat boek Medicijnen en het desbetreffende hoofdstuk eens te lezen.

Natuurlijk! Er zijn artsen die niet houden van mondige patienten maar er zijn er ook die juist een mondige patient erg waarderen!
Met zo'n arts zou men eens een gesprek daarover moeten aangaan.
M.b.t. mijn diabetes wordt mijn inbreng zeer gewaardeerd.

De Vrije Vogel